אסף גרניט, חיים כהן ויוני פיינגולד בפורום הענפים מאמצי התו הירוק. צפו

ענפי התרבות והתיירות מצטרפים לראשי המסחר, הקניונים והמסעדות ומציגים תוכנית לפתיחת כל השוק כבר ביום חמישי הקרוב. כך נאמר במסיבת עיתונאים שערכו היום (שלישי) בזום נציגי הענפים השונים במשק. "המסחר ומגזרים נוספים סגורים כשבפועל אפשר היה לתת להם שרות כבר אתמול", נאמר במסיבת העיתונאים. "אין לנו את המותרות להמתין לממשלת ישראל שמתמהמהת ומזגזגת והכי חשוב לא מקבלת החלטות".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יו"ר התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה, שחר תורג'מן, אמר: "כל המסחר על אקמו. לא נחכה עוד יום אחד. המסחר - בחמישי, המלונות - בשבוע הבא, המסעדנים - בשבוע הבא כנראה. הרכבת יצאה מהתחנה לא מחכים לממשלת החידלון. המתווה לא מושלם, אבל הוא יותר טוב מהכלום של הממשלה".
4 צפייה בגלריה
חוצות המפרץ חיפה
חוצות המפרץ חיפה
מרכזי קניות ריקים בשל הקורונה
(צילום: שמיר אלבז)
מנכ"ל מליסרון ויו"ר פורום הקניונים, אופיר שריד, הוסיף: "אין סיבה שאנשים מחוסנים לא יוכלו לקנות. היום אנשים מכוונים עם משקפת את המוכר איזה צבע ודגם לקחת".
יוני פיינגולד, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה בישראל, אמר גם הוא: "בתחום המופעים, השליטה שלנו אבסולוטית. אנחנו יודעים בדיוק מי נכנס ואיפה הוא יושב".
השף חיים כהן טען: "אין פה מרד. הממשלה לא פעלה במשך חודשים. אנחנו גם אזרחים במדינה הזאת. אנחנו אומרים לממשלה: הנה התו הירוק על התו הסגול". השף אסף גרניט הוסיף: "נעשה בדיקות בצורה אחראית. לא ייתכן שנראה שהמשק פתוח במסווה".
4 צפייה בגלריה
התמונה של חיים כהן
התמונה של חיים כהן
"אין פה מרד, אנחנו גם אזרחים במדינה הזאת". השף חיים כהן
(צילום: יובל חן)
במסיבת העיתונאים השתתפו בין היתר גם אמיר חייק, יו"ר התאחדות בתי המלון וליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל; לצד יו"ר שוק מחנה יהודה ויו"ר איגוד השווקים, טלי פרידמן ורמי בז'ה, מפיק ויו"ר פורום העצמאים.
ההודעה מגיעה לאחר שאתמול הודיע פורום ראשי המסחר בישראל כי החל מיום חמישי הקרוב (11.2.21) ייפתח כל המסחר בארץ, לרבות השווקים, המסעדות והקניונים על פי כללי התו הירוק. רשתות של בתי קפה ומזון מהיר הודיעו כי הן מתכוונות לפתוח את הסניפים בחמישי. יחד עם זאת, חלק מהעסקים הקטנים והרשתות הבינלאומיות הודיעו שלא יפתחו ללא אישור הממשלה. בין היתר רשתות H&M וזארה.
תזכורת - המספרות ומכוני היופי נפתחו: ריאיון עם מעצב השיער יניב שטיין
(צילום: רועי עידן, משי בן עמי)
לפי ההודעה שהוציא הפורום, ואליה הצטרפו גם המשתתפים היום, הכניסה של העובדים והלקוחות תתאפשר אך ורק במקרים הבאים: אנשים מתחת לגיל 60 שקיבלו את החיסון הראשון; אנשים מעל גיל 60 שקיבלו את החיסון השני; אנשים שמחזיקים בתעודת מחלים; אנשים שיציגו בדיקת קורונה שלילית (בתוקף של 72 שעות), או ילדים מתחת לגיל 16.
כזכור, גם מתחמי ביג איימו בסוף השבוע האחרון כי יפתחו שלשום את החנויות למרות ההנחיות האוסרות על כך, אולם בפועל נראה היה כי רבים מבין העסקים שפתוחים הם עסקים המוגדרים חיוניים, ורק מספר מצומצם של חנויות שאינן מורשות לפתוח אכן פתחו על אף הסגר.