המשטרה עצרה לפנות בוקר (שלישי) 16 חשודים המעורבים על פי החשד בפרשיית הונאה באמצעות הסלולר, בהיקף של מעל לחצי מליון שקל. החבורה, המונה מעורבים מכל רחבי הארץ, נעצרו בתום חקירה סמויה שניהל מחלק הסייבר במחוז חוף בחודשים האחרונים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי החשד, המעורבים פעלו באופן שיטתי, לאורך תקופה ארוכה ותחת ניהול מאורגן של זוג תושבי קריית טבעון בשנות ה-40 לחייהם, והוציאו מאות אלפי שקלים במרמה מעשרות קורבנות, באמצעות השתלטות על מנויי הטלפון הסלולרי שלהם בשיטה מתוחכמת וחדירה באמצעותם אל חשבונות הבנק שבבעלותם, כך שהצליחו למשוך כסף או להעביר כספים אל חשבונות אחרים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה. מעצר
(צילום: shutterstock)
ראשיתה של החקירה לפני מספר חודשים, כאשר יחידת הסייבר בימ"ר חוף ניתחו תלונות אזרחים וזיהו שיטת הונאה דומה ברחבי הארץ, בה עשרות אזרחים, חלקם קשישים ובעלי ממון, התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים.
בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה סמויה תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, לרבות סיוע יחידת מס"א (מרכז סייבר ארצי) בלהב 433, כאשר כל אלה חשפו מספר רב של מעורבים ובראשם כאמור, זוג תושבי קרית טבעון.

ניצלו את הקורונה כדי להונות קשישים

עוד עלה במהלך החקירה הסמויה, כי החבורה בחרה לבצע את ההונאות באופן ייחודי בהתאם לתקופת הקורונה, בדגש על תקופות הסגר, בהם הקורבנות (בעיקר הקשישים) לא יצאו את ביתם ולא פקדו את סניפי הבנק, כך שלא לא יכלו לעקוב או להבחין אחר תנועות חשודות בחשבון הבנק שלהם, דבר שאיפשר לחשודים להמשיך ולהוציא כספים במרמה באין מפריע.
הבוקר עברה החקירה לשלב הגלוי כאשר המשטרה עצרה את חשודים, לצד חיפוש בבתיהם ותפיסת מחשבים, התקני אחסון דיגיטליים וממצאים העשויים להיות רלוונטיים לחקירה. בנוסף, המשטרה קוראת לאזרחים שמבחינים כי נפלו קורבן באותה השיטה ובוצעו בחשבונות הבנק שבבעלותם פעולות פיננסיות חשודות להגיש תלונה בהתאם.
החשודים צפויים להגיע היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו.