מחאת העצמאים
(צילום: ירון ברנר, שחר גולדשטיין)

"חשש ממשי לקריסת ענף היהלומים בישראל". כך כתב אתמול נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, לרה"מ בנימין נתניהו. לדבריו, הנזק המצטבר לתעשיית היהלומים עקב משבר הקורונה מסתכם ביותר ממיליארד שקל.
דבש הוסיף כי "אנו פונים אליך בבקשה דחופה לסייע בהקדם לענף שעומד בפני קריסה. לצערנו, הצעדים שהממשלה עשתה עד כה, ובדגש על קצב יישום ההחלטות והמחסור המהותי באשראי, לא מחלחלים לעוסקים בתעשיית היהלומים, וקיימת סכנה ממשית להמשך קיומו של אחד מענפי היצוא הוותיקים והמרכזיים של מדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
יהלומים
יהלומים
יהלומים
(צילום: הבורסה ליהלומים)
"ענף היהלומים חשוב ביותר ביצוא הישראלי, ועסקים רבים בבורסה סגורים למעלה מחודשיים על כל המשתמע מכך. מדובר בסכומים אסטרונומיים הנופלים על כתפי חברי הבורסה ומשפיעים כמובן על יותר מ-15 אלף משפחות עובדים שפוטרו ויפוטרו, לרבות 20% מהקהילה החרדית, ולפגיעה משמעותית בעסקים 'סובבי תעשייה', אנשי מכירות, קניינים, חברות שילוח, עובדי ביטחון ועוד".
על פי דבש, "אנו רואים כיצד בכל יום שעובר הבור מעמיק והמצוקה גדלה. הסיוע הממשלתי שניתן עד כה אינו מיושם בשטח ואינו מצליח לפתור את המצוקה הכבדה והקושי הכלכלי הבלתי נסבל של חברי הבורסה", נאמר במכתבו.
2 צפייה בגלריה
נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים ברמת גן, יורם דבש
נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים ברמת גן, יורם דבש
נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים ברמת גן, יורם דבש
(צילום: גיל לביא)
על פי נתוני המפקח על היהלומים, יצוא היהלומים מישראל ירד בפברואר ב-73% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכל שנת 2019 נרשמה ירידה של 22% בהשוואה לשנה הקודמת, ויצוא היהלומים המלוטשים הסתכם ב-3.4 מיליארד דולר.