מוטי בן משה מרחיב את פעילות קמעונאות המזון שלו: קבוצת דור אלון שבבעלות בן משה משקיעה כ-11 מיליון שקל בפיתוח רשת "מיני סופר אלונית" - פורמט חדש במתחמי התדלוק ברחבי הארץ, שלפיו מוסבים סניפים של אלונית למיני-סופרים.
עד כה הוסבו 50 סניפי אלונית בכל רחבי הארץ למיני סופרים החדשים, ועוד 50 צפויים לעבור את ההסבה בשבועות הקרובים (בקצב של סניף אחד בכל שבוע). ל-15 מהאלוניות המוסבות הוגדל שטח החנות על חשבון חנות סמוכה בתחנה.
1 צפייה בגלריה
תחנת דלק של דור אלון
תחנת דלק של דור אלון
תחנת דלק של דור אלון
(צילום: עמית שעל)
ההסבה של החנויות כוללת שינוי של תמהיל המוצרים בסניף, כך שהמיני סופר יכיל כ-4,000 מהמוצרים המבוקשים ביותר, החל ממוצרי חלב בקירור, חומרי כביסה, ירקות בתפזורת, בשר קפוא ועוד.
מנכ"ל קבוצת דור אלון, עמית זאב, מסר כי "השארנו את חנות הנוחות קפה טו גו, חטיפים וכו', אבל הגדלנו את מספר המדפים ושטחם כדי להכניס מוצרי סופר ללקוחות שמבצעים קניות "על הדרך" בכל שעות היממה - האלוניות פתוחות 24 שעות ביממה כל ימות השבוע ובלי לחפש חניה. מאז ההסבה ראינו עלייה של 30% בהכנסות".
לדבריו, "כפי שהרשת האחות am:pm (גם היא בשליטת מוטי בן משה, נ.ז) מאפשרת לתושבי תל אביב והמרכז לקנות בכל שעות היממה, כך יוכלו גם שאר התושבים ברחבי הארץ ליהנות מקנייה בכל שעה. גיבשנו תמהיל מוצרים מגוון מאוד שמעניק מענה לרוב הצרכים של הלקוח".

לא הראשונה שלוטשת עיניים לסופרמרקטים

דור אלון מחזיקה ב-216 מתחמי תדלוק ברחבי הארץ כשב-145 מהמתחמים פועלת חנות נוחות או מיני סופר של אלונית. עד כה הדעה הרווחת שגם גובתה בתוצאות הכספיות הייתה, שחנויות הנוחות מהוות מקור רווח משמעותי לחברות הדלק יותר מאשר הסופרמרקטים. זאת משום שמדובר בקניות אימפולסיביות על הדרך, שבהן הלקוח לא רגיש מאוד למחיר (שלגונים ב-13 שקל, לדוגמה).
כעת, מספר גורמים שהשתנו בעקבות המשבר השפיעו על ההחלטה של הקבוצה, ביניהם השגשוג של רשתות המזון בעקבות הקורונה וה"גידול" באוכלוסיה משום שהרוב הגדול של הציבור נשאר בארץ, ועובד ואוכל בבית. סיבה נוספת היא העובדה שבזמן משבר כלכלי הציבור מגלה רגישות למחירים, ובנוסף, משום שבגלל הקורונה והחשש מהידבקות בתחבורה ציבורית אנשים מעדיפים להשתמש ברכבים הפרטיים שלהם, וכך עוצרים יותר בתחנות דלק.
יש לציין כי גם התוכנית של רמי לוי ואבי לוי, שהתמודדו על רכישת תחנות הדלק של תשובה (מכירה שהתבטלה), התכוונו להקים במתחמים מיני סופרים של רמי לוי. כעת, גם פז גם לוטשת עיניים לסופרמרקטים ומצויה במשא ומתן עם רשת "סופר יודה" התל אביבית לרכישתה לפי שווי של 100 עד 120 מיליון שקל.