עסקה גדולה נוספת בשוק המשרדים - למרות משבר הקורונה: חברת ריסקיפייד (Riskified), ספקית פתרונות התשלומים ומניעת הונאות האשראי במסחר אלקטרוני, שוכרת מחברת אמות שבשליטת אלוני חץ את כל שטחי המשרדים בבית אירופה שבשדרות שאול המלך במרכז תל אביב. מדובר במבנה הממוקם בקרבת בית המשפט המחוזי ומוזיאון תל אביב.
החברה חתמה על הסכם שכירות בשטח כולל של כ-7,200 מ"ר לתקופה של 10 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות, כאשר אכלוס הבניין צפוי להתרחש במהלך 2021. גורמים בשוק הנדל"ן מעריכים כי היקף העסקה מוערך בכ-12 מיליון שקל לשנה עבור כלל השטחים העיליים, שטחי האחסנה והחניון התת קרקעי בבניין.
1 צפייה בגלריה
בית אמות תל אביב
בית אמות תל אביב
בית אמות תל אביב
(צילום: יח"צ)
על פי הודעת החברה, המעבר לבית אירופה יענה על צרכיה, הכוללים תוכנית גיוס עובדים מקיפה ורצונה לרכז את כלל פעילותה ומשרדיה בבניין אחד. את בית אירופה אכלסו לאורך השנים חברות השקעות, משרדי עורכי דין ועוד.
נזכיר כי אתמול נודע על עסקת ענק בענף הנדל"ן המניב במסגרתה ענקית הטכנולוגיה אפל חתמה על הסכם שכירות ארוכת טווח עם חברת גב-ים בפארק מתם בחיפה. עסקאות שכירות למשרדים בתקופת הקורונה אינן שכיחות על רקע העובדה שבשל מגבלות הריחוק החברתי, מרבית המועסקים בחברות מסוג זה עובדים מהבית.
שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות, מסר: "מדובר בעסקה המקבלת משנה תוקף על רקע התקופה הנוכחית, ומעידה יותר מכל כי שטחים גדולים במיקומים מנצחים ימשיכו לזכות לביקושים חזקים. חתימה על עסקאות בסדר גודל כזה בתקופה זו, לצד עסקאות אחרות שסגרנו בתקופה האחרונה, מעידה על חוסן מצד חברות הטכנולוגיה וחזרתן לתכנון טווח ארוך".
רותם אמתי, סמנכ"לית משאבי אנוש ומנהלת ה-site הישראלי בחברת ריסיקפיידף הוסיפה: "מסטארטאפ קטן, שהוקם בשלהי 2012, צמחנו במהירות לחברה עם מאות עובדים וביקשנו למצוא פתרון שיהלום את הגדילה העתידית שלנו במספר העובדים. דווקא כעת, כאשר אנו נמצאים במודל של עבודה מהבית עקב מגפת הקורונה העולמית, ההנהלה מסתכלת על העתיד - על התחזיות המבטיחות להמשך הגדילה המהירה של המסחר האלקטרוני והביקוש שיש לפתרונות שלנו בשווקי העולם".