מתאמים מחירים? המועצה לצרכנות והאגודה לתרבות הדיור הגישו לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לאישור תביעה ייצוגית המוערכת ב-1.5 מיליארד שקל נגד שש חברות הנותנות שירותי תחזוקה למעליות. זאת בטענה לתיאום מחירים לצורך מניעת תחרות. בינואר האחרון הוגשה בקשה דומה על ידי מבקשים אחרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המבקשות, המיוצגות על ידי משרד עו"ד אפלדורף ושות', טוענות ל"מעשים ומחדלים חמורים על ידי 'שחקניות' מובילות שהתקשרו בהסדרים כובלים למניעת תחרות ביניהן ותוך תיאום מחירים וחלוקת שוק".
הבקשה נסמכת על הודעת רשות התחרות מ-27 בינואר 2020 כי שלחה לחברות המעליות כתב חשדות שבדעתה להגיש (בכפוף לשימוע) המייחס להן הסדרים של אי-תחרות.
הבקשה הוגשה נגד שינדלר נחושתן מעליות, KONE ישראל, אלקטרה, א. צום מעליות, כפיר שירותי מעליות ועל רד הנדסת מעליות. היא נתמכת בחו"ד של הכלכלן סלע קולקר, שאמד את הנזק ללקוחות בכ-1.5-1 מיליארד שקל.
המועצה לצרכנות: "פגיעה כספית עצומה"
עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "לפי החשד, פעילות הקרטל במשך שנים גרמה לפגיעה כספית עצומה בצרכנים. אנו פועלים להשבת הכספים שנגבו שלא כדין". ראובן צדוק, מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור: "אנו נלחמים למנוע פגיעה בדיירים שנפגעו מבלי שהם מודעים לכך".
עו"ד איתן רוטשילד, בא כוח על רד: "כשיגיעו מסמכי התובענה נלמד אותם ונגיב לבית המשפט". אלקטרה מעליות: "כשנקבל את הבקשה נלמד את המקרה ונגיב בהליכים המשפטיים המקובלים".
שינדלר מסרה בתגובה כי "שינדלר היא חברה שומרת חוק, המיישמת קוד התנהגות המייצג את ערכי הליבה של הקבוצה, לרבות בתחום התחרות, ונאכף בקפידה ברחבי העולם. שינדלר לא הפרה את הוראות חוק התחרות, ולפיכך משוכנעת כי הבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה כנגדה תידחה".