הקלות לחברות התעופה בגלל הקורונה: אם הטיסה שלכם בוטלה, תהיו זכאים להחזר כספי רק בתוך 90 יום מהביטול או לאחר 30 יום מכניסת הוראת שעה מיוחדת לתוקף, לפי המאוחר מביניהם. זאת, במקום 21 יום מפניית הלקוח כפי שנהוג כיום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך סוכם היום (ד') בוועדת הכלכלה בכנסת. הוועדה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, הכינה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק שירותי תעופה.
1 צפייה בגלריה
דיילות דיילים לובשים מטוס מיגון מסכות מסכה מסיכה נגיף הקורונה קורונה נמל תעופה רמון
דיילות דיילים לובשים מטוס מיגון מסכות מסכה מסיכה נגיף הקורונה קורונה נמל תעופה רמון
דיילות ודיילים לובשים מיגון במטוס
(צילום: AFP)
עם זאת, בניגוד למצב כיום בו הלקוח הוא זה שצריך לפנות לחברת התעופה - בתקופת הוראת השעה חברות התעופה יצטרכו להחזיר את הכסף מיוזמתן. הוראת השעה תחול עד 31 באוגוסט 2020, וניתן יהיה להאריכה לתקופה שלא תעלה על תשעה חודשים נוספים. השינויים יחולו רטרואקטיבית על כל הטיסות שבוטלו מ-1 במרץ 2020 ועל טיסות שבוטלו ליעדים או מיעדים שעל החוזרים מהם חלה חובת בידוד גם לפני 1.3.
חברות התעופה שטסות מישראל (ישראליות וזרות) יוכלו להציע כרטיס חלופי במקום המבוטל, שיהיה תקף לשנה לפחות. שובר הזיכוי יינתן לצרכן רק אם יסכים בכתב. הוא יונפק בתוך 14 יום מקבלת הסכמת הנוסע, שוויו יהיה לפחות בסכום ששילם הנוסע עבור הטיסה שבוטלה. מי שלא יממש את השובר יקבל את כספו בחזרה.
ההצבעה הסופית על הצעת החוק תתקיים בשבוע הבא. יישמר המצב הנוכחי שלפיו טיסה שהוקדמה או עוכבה ביותר משמונה שעות תיחשב למבוטלת.
לנוסע שטיסתו בוטלה תוגבל הזכאות ללינה לשני לילות. לא תהיה הגבלה על מחיר הלינה.