צפו: שר התיירות והכלכלה הבחרייני בריאיון לאולפן ynet
(צילום: גיל יוחנן, אבי חי)
התעשייה האווירית וחברת התעופה הלאומית של בחריין, גולף איר (Gulf Air), חתמו היום (חמישי) על הסכם אחזקה למטוסי החברה שינחתו בארץ במסגרת קו הטיסות החדש שלה לישראל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת ההסכם, תעניק חטיבת תעופה של התע"א למטוסי גולף איר טיפול לאחר טיסה, אחזקה יומית, הכנה לטיסה (PreFlight) ותמיכה בתקלות חריגות. חטיבת התעופה מספקת שירותים כאלה לכ-75% מחברות התעופה שמגיעות לנמל התעופה בן-גוריון. על ההסכם חתמו בארץ מנכ"ל גולף איר, קפטיין ואליד אבו אל-חאמיד אל אלאווי, וסמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד, במסגרת הגעת משלחת אנשי עסקים מבחריין, אותה הוביל אל אלאווי.
2 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
"חתימת ההסכם מהווה פריצת דרך היסטורית למתן שירותי תעופה גם למדינות המפרץ", אמר בועז לוי, המנכ"ל החדש של התעשייה האווירית. "אני מאמין שהסכמי הנורמליזציה עם האמירויות ובחריין, אשר פתחו בפנינו צוהר חדש לעסקאות בעולם התעופה, יאפשרו לנו להרחיב ולהעמיק את השירותים בתחום התעופה גם למדינות נוספות מהאזור".
אל אלאווי אמר כי "אנו גאים להוביל את המשלחת הרשמית הראשונה לכינון היחסים ההיסטוריים של בחריין עם מדינת ישראל, אשר סללה לנו את הדרך לעסקים עם מקבילינו בתחום התעופה, כמו התעשייה האווירית. בחרנו בה בזכות הניסיון והידע הרב שלה בתחום, ושמה שהולך לפניה בתעשייה".
2 צפייה בגלריה
סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת התעופה יוסי מלמד ומנכ"ל גאלף איר אל אלאווי
סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת התעופה יוסי מלמד ומנכ"ל גאלף איר אל אלאווי
סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת התעופה, יוסי מלמד, ומנכ"ל גולף איר, אל אלאווי
(צילום: אלון רון)
חטיבת התעופה של התע"א שרויה כעת במשבר בגלל מצבה של תעשיית התעופה העולמית בעקבות הקורונה, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו הפסדיה מ-9 מיליון דולר ב-2019 ל-36 מיליון דולר השנה. בחברה מקווים כי החוזה יוכל להוביל בעתיד את גאלף איר וחברות אחרות מהמפרץ לבצע בישראל גם פעילויות אחזקה מורכבות יותר ואף הסבה של מטוסי נוסעים למטען, שגם הן מתבצעות בידי חטיבת התעופה.