ההתנפלות על האלכוג'ל ורשתות המזון נתנה את אותותיה בקופות: לפי נתוני חברת סטורנקסט, מכירות מוצרי ההיגיינה לידיים, הגיעו ל-12.1 מיליון שקל בשבוע – עלייה של 1,309% לעומת שאר השבועות בשנה.
החברה, שמעבדת את נתוני הקופות של רשתות המזון והפארם, פרסמה את נתוני השבוע שעבר, 14-8 במרץ, בו הגיעה בהלת הקניות לשיא, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות וראש הממשלה, שבראשן: הקפדה על היגיינת ידיים.
מכירות מוצרי חיטוי ידיים, שטיפה אינטימית ומשטחים הגיעו ל-11.8 מיליון שקל בשבוע, כשלשם השוואה, שבוע קודם לכן, המכירות בקטגוריה עמדו על 4.8 מיליון שקל בחודש. כדי להמחיש עוד יותר את הדרמה בקטגוריה: בשבוע האחרון של 2019, המכירות בקטגוריה זו עמדו על 200 אלף שקל בחודש בלבד.
קטגוריית נייר טואלט הגיעה למכר אדיר של 34.3 מיליון שקל, בין 8 ל-11 במרץ. שבוע קודם לכן המכירות עמדו על 15.3 מיליון שקל. בשבוע האחרון של 2019 לשם השוואה, נייר טואלט נמכר ב-11.6 מיליון שקל.
שימורי טונה נמכרו ב-27.5 מיליון שקל בין 8 ל-11 במרץ. גם פה יש מכירות שיא: לשם השוואה בשבוע האחרון של 2019 שימורי טונה נמכרו ב-9.3 מיליון שקל.
עלייה של 44.8% במכירות כלל שוק מוצרי הצריכה
המכירות של כלל שוק מוצרי הצריכה הגיעו ל-1.337 מיליארד שקל בשבוע, עלייה של 44.8% מול ממוצע 52 השבועות האחרונים והנתון הטוב ביותר ברשתות השיווק מזה שנים. מכירות המזון הגיעו ל-929 מיליון שקל: עלייה של 40.1%. משקאות נמכרו ב-121 מיליון שקל, עלייה של 26.3% ומוצרים לבית נמכרו ב-123 מיליון שקל, זינוק של 67.5%.
מכירות כלל מוצרי היגיינת הגוף עלו ב-101.8%, מכירות אורז, פסטה וקטניות זינקו ב-145.8% במוצרי נייר יש עלייה של 154.6% ובשימורים עלייה של 115.8%. גם מכירות מזון לתינוקות, עזרי אפייה ובישול, תכשירי כביסה, שמנים ואביזרים מוצרי תינוקות עלו בכ-60%-80%.
עוד קטגוריות בצמיחה גדולה: עוף טרי ארוז, ירקות קפואים חיתולים, מגבות נייר, שימורי עגבניות, חטיפים מתוקים, מוצרי היגיינה נשית ודגים קפואים בוואקום.
קנינו הכי הרבה: חלב, קוטג', אורז סוגת וטונה סטארקיסט
עשרת המוצרים הנמכרים ביותר בסופר בשבוע שעבר, אחרי חלב תנובה וקוטג' תנובה, היו: אורז פרסי קלאסי של סוגת 1 ק"ג, רביעיית סטארקיסט טונה בשמן 160 גרם ונייר טואלט לילי לבן 32 גלילים. אחרי כן: גבינת עמק במשקל 28%, טייסטרס צ'ויס 200 גרם, שישיית קוקה קולה 1.5 ליטר, שישיית קולה זירו 1.5 ליטר ובקבוק קוקה קולה 1.5 ליטר. למעט קולה ומוצרי תנובה, שאר המוצרים ברשימה בדרך כלל לא נכללים בעשרת המוצרים הנמכרים ביותר.
יש זינוק במכירות גם של מוצרי חלב טריים. למשל, חלב תנובה 3% שומן מהדרין בקרטון 1 ליטר, נמכר בדרך כלל ב-5.6 מיליון שקל בשבוע, מחיר ממוצע. בשבוע שעבר הוא נמכר ב-7.3 מיליון שקל. גבינת קוטג' של תנובה נמכרת בדרך כלל ב-3.7 מיליון שקל בשבוע ובשבוע שעבר נמכרה ב-4.3 מיליון שקל. שאר המוצרים המובילים נמכרו ב-4-2.9 מיליון שקל בשבוע.
ואיפה קנו הכי הרבה? לפי סטורנקסט, בהוד השרון חלה עלייה של 69.8% במכר, בנתיבות: 58.9%, בנשר: 58.75 בת"א המכירות עלו ב-56.7% וביבנה ב-55.2%. בבני ברק חלה עלייה במכירות של 30.5% בלבד. יתכן שהתופעה מוסברת על-ידי הימנעות מאגירת חמץ לפני הפסח בערים חרדיות. גם בכרמיאל העלייה במכירות היתה נמוכה יחסית: 23.5% בלבד.
יש גם מפסידים מבהלת הקניות. רוב הצרכנים העדיפו לקנות בחנויות דיסקאונט ופארם, שמציגות עלייה של 49% בכלל המכירות ועלייה של 75% במכירות מזון. גם בסופרמרקטים השכונתיים יש עלייה במכירות של 39%. לעומת זאת חנויות הנוחות בירידה של כ-3%. ככל הנראה, בשל משבר הקורונה שמביא פחות אנשים לצאת מהבית ובשל מזג האוויר הקר.
פורסם לראשונה: 22:35, 17.03.20