העגבניה מטורקיה? משרד החקלאות יוזם חקיקה ממשלתית שתחייב את רשתות השיווק לסמן את ארץ המקור של תוצרת חקלאית טרייה מיובאת ומקומית, בדגש על פירות וירקות, הנמכרת בתפזורת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כיום הצרכן אינו יודע אם העגבנייה שהוא קונה בסופרמרקט מקורה בישראל או בעזה או בטורקיה. הוא אינו יודע האם הביצים שהוא קונה במכולת הן כחול לבן או שיובאו מאוקראינה או איטליה; והתפוח והאגס מארה"ב או ספרד.
שר החקלאות, אלון שוסטר, אומר שמטרת החקיקה היא להגביר את השקיפות בפני הצרכן וגם לעודד את הרגש הפטריוטי של הצרכן כשהוא קונה תוצרת חקלאית טריה. "כך מי שרוצה לא לקנות עגבנייה מטורקיה למשל יעדיף לשלם עוד חצי שקל שקל לעגבנייה מישראל וכנ"ל לגבי אגסים ותפוחים מארה"ב או ספרד. המטרה לספק לצרכן את המידע מהיכן התוצרת והוא יקבל החלטה", הסביר שוסטר.
במשרד החקלאות אומרים שיש פער בין נכונות הצרכן הישראלי להעדיף מוצרים מקומיים לבין חוסר היכולת להבחין בין מוצרים אלה לתוצרת; מיובאת בנקודת המכירה. הסימון הוא כלי לצרכן, שבעזרתו אפשר בהמשך לבדל ולהבליט יתרונות של מוצר ישראלי.