בזכות השמיים הסגורים: בזמן שהקמעונאים בארץ מצמצמים שטחי מסחר וסוגרים חנויות על רקע משבר הקורונה, קמעונאי מוצרי החשמל באילת נהנים מאפקט הפוך בזכות השמים הסגורים שמובילים לשגשוג תיירות הפנים בעיר: חמש חנויות חדשות נפתחו לאחרונה, והחנויות הוותיקות רשמו ביוני צמיחה של 50%-60% בהשוואה ליוני אשתקד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רשת מחסני חשמל פתחה בתחילת משבר הקורונה חנות חדשה בקניון אייס מול וחנות נוספת היא פתחה אתמול במתחם RED. חנות נוספת על 700 מ”ר תיפתח בעוד חודש באזור התעשייה בעיר, בסמוך למתחם ביג. רשת אלמ השקיעה 150 אלף שקל בשדרוג חנות קיימת ומחפשת מיקום לפתיחת חנות נוספת בעיר.
בנוסף למחסני חשמל, KSP העבירה את החנות שלה לחנות יותר גדולה במתחם פוזה באילת, על שטח של חנות בגדים שנסגרה. רשת iDigital פתחה בחנות שלה באייס מול מתחם אאוטלט ייעודי למוצרי המותג אפל. וואללה שופס פתחה לראשונה באילת חנות לאיסוף מוצרים לרוכשים באתר החברה.
חנויות מוצרי החשמל באילת מתמחות במוצרי סלולר, מחשוב, אלקטרוניקה וטכנולוגיה. מוצרי קו לבן כגון מקררים, מכונות כביסה, מדיחים ומייבשים תופסים נפח קטן הן מבחינת שטח החנות והן מבחינת המכירות, מכיוון שרק תושבי אילת יכולים לקנות מוצרי חשמל גדולים ללא מע”מ. הנופשים שמגיעים לעיר רוכשים בעיקר מכשירי סלולר, מחשבים ושואבי אבק אלחוטיים.
אין טיסות לחו"ל - באים לקנות באילת
“המכירות באילת מדהימות”, אומר לירן כץ, מנהל פיתוח עסקי קמעונאות החשמל באלקטרה מוצרי צריכה. “הן עולות בקצב לא פרופורציונלי. אנשים לא יכולים לטוס לחו”ל, ועדיין יש המון אנשים שאוהבים קניות בזול, אז הם טסים לאילת. ביוני מכירות מחסני חשמל דיגיטל באילת עלו ב-60%”.
הראשון שזיהה את הפוטנציאל עם החזרה לשגרה בעיר היה ניסים יניב, מבעלי קניון אייס מול, שכדי למשוך צרכנים הבטיח טיסה בחינם לכל מי שיבצע בקניון קניות ב-1,000 שקל.
כעת גם חברת ההסעות טל לימוזין, המתמחה בנסיעות VIP, הודיעה שבשל המצב הקשה בתחום התיירות היא תסב את צי הרכבים שלה להסעות שופינג יומיות לאילת. “המצב הקשה בתחום התיירות דרש מאיתנו חשיבה מחודשת כיצד להפעיל את צי הרכבים שדמם”, מסביר מיקי דינר, מנכ”ל החברה. “ביוני החלו להגיע הזמנות מצד קבוצות חברים שביקשו לנסוע לאילת כדי לבצע קניות מרוכזות של מוצרי חשמל ודיגיטל ולחזור בחזרה עד לשעות הערב”.
ירון צפדיה, מנכ”ל משותף בניופאן, יבואנית מוצרי חשמל שמשווקת לקמעונאים באילת בעיקר מוצרי חשמל קטנים למטבח ומוצרי אלקטרוניקה וטכנולוגיה: “אנחנו נערכים עם השותפים האסטרטגיים שלנו באילת להציע הצעות ערך אטרקטיביות לצרכן. אילת הופכת ליעד אטרקטיבי לקניות בחודשי הקיץ כי אין טיסות לחו”ל. אנו מרגישים בעיר עלייה של 50% במכירות מחג שבועות, ולהערכתנו עם פתיחת כל בתי המלון בחופשת הקיץ, הפעילות הזו תגדל משמעותית. אם המגמה הנוכחית תימשך, אילת תהפוך למוקד משיכה גדול יותר לצרכנים של מוצרי חשמל בארץ.
אורי להב, מנכ”ל רשת אלמ: “במאי רשמנו עלייה של 25% במכירות, וביוני 50%. באילת יש המון קהל מזדמן שבא לקנות מוצרים שהוא יכול לקחת הביתה. לכן שינינו את אופי החנות ליותר טכנולוגיה ופחות מוצרים לבנים”.
איילת צרפתי רוזן, מנכ”לית iDigital: “העיר חזרה להיות לגמרי מה שהיתה לפני הקורונה ואולי אפילו יותר מזה, ואנחנו צופים שהיא תתחזק כי אין לאנשים אופציה של חו”ל”.