אתר האופנה נקסט (next) חזר הבוקר (ו') לקבל הזמנות ולשלוח לישראל אחרי שפעילותו בארץ הושבתה בגלל משבר הקורונה. מדובר בפעילות מצומצמת, שכן המלאי שנשלח לישראל מוגבל כרגע. המשמעות: ברגע שהמכירות באתר יגיעו לנפח מסוים, אותו החברה קובעת לפי סטנדרט הבטיחות החדש שלה, האתר יהפוך ללא מכירתי לאותו היום ורק יציג את הקולקציה, עד הבוקר שלמחרת. לפי הערכות, בעוד שבוע עד מספר שבועות, תוסר המגבלה הזאת והאתר יעבוד באופן שגרתי. האתר נראה כרגיל, עם כמה שדרוגים חדשים כמו היסטוריית מחירים של פריטים.
מנקסט נמסר, כי "החזרה לעבודה בישראל מתאפשרת לאחר שהוטמעו השינויים הבטיחותיים הנדרשים במערך הלוגיסטיקה וההפצה של החברה בהתאם לנוהלי הבטיחות החדשים בשל מגפת הקורונה".
נציגי שירות הלקוחות הוצפו בשיחות
נקסט אונליין הוא אתר האינטרנט המכירתי של אחת מרשתות האופנה הגדולות בבריטניה והוא מוכר בגדי נשים, ילדים, גברים וכן פריטים לבית. מדובר באחד האתרים הפופולריים ביותר בישראל ואולי הפופולרי מכולם כשמדובר בבגדי ילדים.
השילוח של החבילות מנקסט לארץ נחשב למהיר במיוחד, בזכות הסדר שיש לאתר עם דואר ישראל. מאות ישראלים פנו מדי יום לצ'אט שירות הלקוחות של החברה כדי לשאול מתי האתר חוזר לפעילות. כמה מנציגי השירות של נקסט: פאבל, עבדול ואנה, הפכו כבר למיני-סלבס בקרב מכורי האתר. בקבוצת הפייסבוק next il, חברים 102 אלף איש ומדי יום מתנהלים בה דיונים שגוררים אלפי תגובות לגבי חזרתו של האתר לפעילות בישראל.
"אני מאוד מתגעגעת", אמרה אחת האמהות ל-ynet. "לא קניתי בגדי ילדים לקיץ כי אני מחכה ומצפה לנקסט. אפילו עם סנדלים התאפקתי. יש לי חברות שעברו לקנות בארץ והן די מרוצות וגם אני קונה בארץ בקטנה וגם בעלי אקספרס, אבל את הקנייה המרכזית אקנה בנקסט ובשוטף אני קונה בעיקר בנקסט. זו חצי התמכרות. האיכות של נקסט והמחירים הנמוכים, המבחר ובעיקר הנוחות של האתר ושירות הלקוחות שלו - זה משהו שקשה לי להחליף. רפרשתי כל יום את האתר. לא אמרתי נואש".
האתר חזר לפעילות בבריטניה, אחרי מהפכה בתנאי העבודה
נקסט הודיעה ב-26 במרץ שהיא משביתה את פעילות האונליין שלה בבריטניה וגם את המשלוחים הבינלאומיים. זאת אחרי שכבר סגרה את החנויות הפיזיות שלה בבריטניה, בעקבות מגפת הקורונה. כתוצאה מכך, גם המשלוחים לישראל הופסקו. בכך היא נקטה בצעד ייחודי שכן אתרים בריטיים אחרים, כמו מרקס אנד ספנסר ואסוס, המשיכו לעבוד אונליין כרגיל ולשלוח לישראל, אם כי זמני המשלוח התארכו.
נקסט הודיעה שמטרת ההשבתה היא חוסר רצון לסכן עובדים וכן החלטה לשנות את נוהלי העבודה במחסני החברה, לשם בטיחות עובדים. באמצע אפריל נקסט חזרה להפעיל את האתר, בבריטניה בלבד, תוך שהחברה מציגה את המהפכה שהנהיגה במחסנים, מבחינת שמירה על בריאות עובדים.
לפי החברה, הפסקת הפעילות באתר הייתה כדי לערוך רביזיה בטיחותית במשלוחים לאור מגפת הקורונה. בשלב הראשון, אפשרה להזמין רק בגדי ילדים ובכמות מוגבלת. כמו כן היא הגבילה את מספר הפריטים שתמכור מדי יום.
החברה העלתה לאתר שלה הסבר מפורט על השינויים שערכה ומדובר בשינויים דרמטיים. בין השאר הוצג סרטון שחושף סטנדרט חדש לחלוטין של עבודה במחסנים, שיכול להצביע על עתיד הקמעונאות בעידן החדש שאחרי הקורונה.
בין היתר, העובדים נכנסים כיום למחסנים באינטרוואלים, תוך כדי שמירה מדוקדקת על מרחק של שני מטרים. מסלולי ההליכה במחסנים הם בכיוון אחד, במעברים מוגבלים ומסומנים, כדי להגביל את מספר האינטראקציות החברתיות. בכל מקום במחסן נתלו שלטים שמזהירים לשמור על מרחק ונוספו גם סימונים על הרצפה.
כמו כן, החברה הוסיפה למחסנים כיורים נוספים לשטיפת ידיים מוגברת ויצרה אזורי מנוחה מופרדים, שמעודדים מרחק בין אנשים. יש פינות עם אלכוג'ל וחומרי חיטוי וכל העובדים יקבלו ערכות חיטוי אישיות שכוללות בין היתר מסכות וכפפות. גם המשלוחים יחוטאו. "נקטנו בצעדים שיאפשרו לנו לבצע משלוחים תוך שמירה על מרחק", מסרה החברה בסרטון שיצרה. "בטיחות העובדים שלנו במקום הראשון".