יש גם כאלו שהרוויחו מהסגר: ענקית הקמעונאות האמריקאית טארגט דיווחה על העלייה הרבעונית החדה ביותר במכירותיה ב-58 שנות קיומה, כולל שילוש של המכירות הדיגיטליות ברקע הטלת הסגר שהקפיץ את הביקוש למכירות המקוונות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדומה ליריבתה הגדולה וולמארט, גם טארגט הרוויחה מכך שנשארה פתוחה באופן רציף מאז פרוץ המגיפה ומכך שהיא מוכרת מצרכים ומוצרי יסוד אחרים. החברה דיווחה היום כי ברבעון הפיסקלי שהסתיים ב-1 באוגוסט זינקו המכירות המקוונות ב-195% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, בעיקר הודות לשירותים שהציעה כמו איסוף מהסניף ומשלוחים. גם בוולמארט דיווחו השבוע כי המכירות המקוונות זינקו פי שניים ברבעון החולף.
המכירות אונליין והמכירות הזהות של טארגט (מכירות בחנויות ובערוצים דיגיטליים שהיו פעילים הן ברבעון החולף והן ברבעון המקביל, המשמש להשוואה) טיפסו ב-24.3% ברבעון, שיעור כפול מזה שנרשם ברבעון הקודם והקפיצה הגבוהה ביותר במכירות הזהות שרשמה החברה מעולם. בחברה ציינו במיוחד עליות במכירות המזון, מוצרי האלקטרוניקה ומוצרי הבית ואף התאוששות במכירות הבגדים.
טארגט, המפעילה 1,900 סניפים, דיווחה על הכנסות בגובה 22.9 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 24.4% לעומת 18.4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות באמצעות ערוצים דיגיטליים ייצגו 17% מהמכירות ועמדו על 3.9 מיליארד דולר. עוד דיווחה החברה על עלייה של 80% ברווח הנקי מהשנה שעברה ל-1.7 מיליארד דולר.
"באווירה הנוכחית, כל אחת מקטגוריות המכירה שלנו רשמה ביצועים טובים", מסר המנכ"ל, בריאן קורנל, בשיחה עם עיתונאים. עוד הוסיף כי על אף שחלק מהתמריצים הממשלתיים הסתיימו הצמיחה החזקה נמשכה.
בעוד שהצריכה הפרטית בארה"ב צנחה בחודשי מרץ ואפריל בשל ההגבלות שהוטלו בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה, ורשתות ותיקות כמו ג'יי.סי. פני ולורד אנד טיילור הכריזו על פשיטת רגל, הרשתות הגדולות כמו טארגט, וולמארט, הום דיפו וענקית המסחר המקוון אמזון, הן בין המרוויחות הגדולות והבודדות מהמצב, בעיקר בשל העלייה בהוצאות על שיפוץ בתים ומזון.