הזינוק שנרשם בתחילת החודש במחיר הבנזין הוביל לעלייה חדה בהיקף התדלוקים: מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מפעילת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה שביממה האחרונה טרם ההתייקרות (כלומר ב-31 במאי) בעלי המכוניות מיהרו לתחנות הדלק כדי לשלם כמה שפחות על הבנזין, והיקף העסקאות שמיוחסות רק לתדלוקים הגיע לכ-59 מיליון שקל ביממה. זאת לעומת סכום יומי של כ-30 מיליון שקל בממוצע לחודש מאי כולו, או לעומת כ-18 מיליון שקל בלבד ביום ממוצע במהלך אפריל, חודש שבו נרשם סגר הקורונה לאורך ימים רצופים.
מדובר בנתוני תדלוק הרכב בלבד, וזאת בנטרול נתוני השימוש בכרטיסי אשראי בחנויות הנוחות השונות שצמודות לחלק מתחנות הדלק. עוד אומרים בשב"א שממוצע ההוצאה היומי בכרטיסי אשראי לאורך 2019 בתחנות הדלק היה על סכום של כ-45 מיליון שקל.
כזכור, בתחילת יוני עלה מחיר הבנזין ב-42 אג' לליטר, ואחרי שבחודש אפריל 2020 המחיר היה הנמוך ב-15 שנה האחרונות (4.92 שקל לליטר), מחיר הבנזין זינק והתקבע על 5.21 שקל לליטר (אוקטן 95, שירות עצמי). כ-74% ממחיר הליטר מיוחסים למיסים שהמדינה גובה מבעלי המכוניות.