בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע שני עובדי רשות הדואר בפתיחת דברי דואר וגניבת תכולתם. רוזה ברון מסניף קניון סיטי באשדוד הורשעה בפלילים, פוטרה ונפסלה לשירות המדינה ולדואר למשך חמש שנים. סמיון לוין מיחידת המיון בחיפה הורשע, פוטר ונפסל לדואר ולשירות המדינה.

לוין הורשע קודם לכן בבית משפט השלום בחיפה על סמך הודאתו ונדון למאסר על תנאי ועבודות לתועלת הציבור. על פי הכרעת הדין, במהלך החודשים אפריל 2015 - ינואר 2016, גנב לוין ב-75 מקרים שונים דברי דואר בעלי ערך כספי, שחלקם הכילו שטרות, מתוך מעטפות דואר אשר הגיעו לידיו במסגרת תפקידו כעובד מיון דואר.
1 צפייה בגלריה
פרטי דואר. אילוסטרציה
פרטי דואר. אילוסטרציה
פרטי דואר. אילוסטרציה
(צילום: מירב קריסטל)
לפי הכרעת הדין, בחלק מהמקרים בהם נטל הנאשם דברי דואר לכיסו, השמיד דברי דואר נוספים שהיו במעטפות. לאחר מכן, נהג לסגור את מעטפת הדואר, והניחה בתא בעמדת המיון המשמש לאחסון מעטפות דואר פתוחות או ניזוקות.
לוין הורשע גם בדין המשמעתי והודה במסגרת הסדר טיעון באישום ובעבירות המשמעת שיוחסו לו. במסגרת הסדר הטיעון הוא כאמור פוטר ונפסל לעבודה לצמיתות בחברת הדואר ולמשך חמש שנים לשירות המדינה.
ברון הורשעה גם היא בהליך פלילי בבית משפט השלום באשקלון. לפי הכרעת הדין, במהלך החודשים דצמבר 2016 ופברואר 2017, במספר מועדים, היא קיבלה לידיה את דברי הדואר לצורך מיונם. היא פתחה את חלקם ונטלה את תכולתם. בחלק מהמקרים הניחה את דברי הדואר ללא תכולתם בתוך חזייתה, על מנת להעלימם, או השליכה אותם לפח.
בין היתר, לפי הכרעת הדין, במהלך פעילות משטרתית יזומה בעקבות חשד של מנהל הסניף, הוכנס למעטפות המיועדות למיון כסף בסכום של 370 שקל וכן ארבעה שוברי קניה. העובדת קיבלה את המעטפות למיון, וכשהבחינה בתוכנן פתחה את המעטפות, הוציאה את הכסף המזומן והשוברים והכניסה לתיקה. את המעטפות עצמן קרעה והחביאה את גזרי המעטפות בחזייתה.
בית המשפט גזר עליה שלושה חודשי מאסר על תנאי. גם נגדה הוגשה תובענה משמעתית והיא הודתה בעובדות האישום ובעבירות המשמעת שיוחסו לה. ברון ביקשה מבית הדין למשמעת להימנע מפיטוריה, אמרה שהיא מצטערת על מעשיה ומתביישת בהם. "לא הייתי צלולה כנראה בעת ביצוע המעשים", אמרה. אך זה כאמור לא עזר לה.