תזכורת: המגזר השלישי יוצא למאבק
(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)

משבר הקורונה לא פוסח גם על העמותות, ויותר מאלף מהן צפויות לקרוס ולהיסגר. כך מתריע רשם העמותות לשעבר, עו"ד עמירם בוגט. הדבר ישאיר מאות אלפי משפחות ותושבים בלי הסיוע שהיו רגילים לקבל מאותן עמותות, במיוחד עמותות חסד במגזר החרדי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"מעבר לתרומות שבבת אחת פסקו, הקשיים הבירוקרטיים שהעמותות נתקלות בהם יביאו מאות מהן לקריסה ואף לסגירה", טוען עו"ד בוגט, שאף פנה במרץ לחשב הכללי באוצר בבקשה להקפיא את הדרישה מעמותות לאישור ניהול תקין עד לסיום המשבר.
2 צפייה בגלריה
מאות אלפי משפחות ייוותרו ללא סיוע. אילוסטרציה
מאות אלפי משפחות ייוותרו ללא סיוע. אילוסטרציה
מאות אלפי משפחות ייוותרו ללא סיוע. אילוסטרציה
(צילום: עידו ארז)
בשבתו כרשם העמותות, לפני כ-20 שנה, עו"ד בוגט ניסח את כללי הניהול התקין לעמותות במטרה לוודא שכספי התמיכה הממשלתיים ישמשו למטרה לה נועדו. "בימים קשים אלה נפגעים מרבית ארגוני המגזר השלישי. פגיעה נוספת גם בהכנסות מהמדינה, אם מהתקשרויות חוזיות ואם מכספי תמיכות, רק בשל היעדר אישור ניהול תקין, תביא ארגונים חברתיים חשובים לכדי קריסה כלכלית ולהיעדר יכולת לספק שירותים הנדרשים דווקא בימים אלו לקהילה", התריע.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמירם בוגט
עו"ד עמירם בוגט
עו"ד עמירם בוגט
ממשרד האוצר נמסר כי "בקשות לקבלת אישור ניהול תקין לשנת 2020 הוגשו עוד ב-2019 כך שאין למשבר השלכות על יכולת הארגונים לקבל אישור. אגף החשב הכללי פרסם במאי טיוטה לתיקון נוהל התמיכות במוסדות ציבור שנועד להקל על הבירוקרטיה".
ליאור פינקל פרל, מנכ"לית "מנהיגות אזרחית" - ארגון הגג של המגזר השלישי, מסרה כי "בנוסף לאלף שייסגרו בגלל שלא הספיקו לקבל אישור על הניהול התקין, יהיו עוד אלף שייסגרו בגלל מחסור בתמיכות, עוד אלף בגלל ביטולי מיזמים משותפים ועוד 3,000 שייסגרו בגלל קשיים טכניים בירוקרטיים.
"כל מה שנדרש היא גמישות מצד האוצר. יש גם דרכים קלות לנסות לסייע, בלי תקציבים חדשים - אל תהפכו את זה לעוד וויכוח. בדיון שיתקיים היום (ב') בוועדת הכספים נראה אם נצליח לקבל חבל הצלה, או שבירוקרטיית האוצר תכריע את המערכה".