הישראלים אוגרים, והמדפים ריקים. מירב קריסטל באולפן ynet
(צילום: נדב אבס, אלי סגל)


מסתערים על רשתות השיווק: החשש מהתפרצות הקורונה וממחסור במזון, הוביל בחודש פברואר 2020 לזינוק של 18% במכירות ברשתות השיווק באמצעות כרטיסי אשראי, לעומת החודש המקביל אשתקד. כך, בפברואר האחרון הוציאו הישראלים ברשתות השיווק כ-2.5 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי, לעומת כ-2.1 מיליארד שקל בפברואר 2019. כך עולה מנתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.

מדובר על השוואה בפעילות בפברואר ב-20 רשתות המזון הגדולות בישראל, המפעילות סניפים בפריסה ארצית ואשר רובן גם מפעילות שירותי קניה מקוונת. כמו כן, זינוק משמעותי של 36.5% נרשם בהיקף הרכישות בעסקאות ללא הצגת כרטיס (אונליין) והן הגיעו בפברואר 2020 לסכום כולל של 347.1 מיליון שקל, לעומת 254.3 מיליון שקל בחודש המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
מילאנו איטליה
מילאנו איטליה
סופרמרקט במילאנו
(צילום: EPA)
העלייה לא נעצרה בפברואר ומהנתונים עולה עוד כי מהשוואה בין נתוני הפעילות בכרטיסי אשראי בכלל המשק הישראלי בסופ"ש הראשון של פברואר השנה (6-8/2/2020), לנתוני סוף השבוע הראשון של מרץ (5-7/3/2020) - עולה כי ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי עלו ב-6%.
כך, בסופ"ש הראשון של מרץ הוציאו הישראלים באמצעות כרטיסי אשראי סכום כולל של 2.11 מיליארד שקל לעומת 1.99 מיליארד שקל בסופ"ש הראשון של פברואר השנה. בסופ"ש זה גם נרשמה עלייה של 4.2% בכמות העסקאות באשראי שביצעו הישראלים, 11.41 מיליון עסקאות לעומת 10.96 מיליון עסקאות.
העלייה בהוצאה מתכתבת עם דיווחי הרשתות והספקים על הסתערות הצרכנים ורכישת כמויות של מזון יבש שמייצרות מלאים ביתיים גדולים. הערכות הן, כי החמרת התנאים שנרשמה אתמול וצפויה להכניס לבידוד מאות אלפי ישראלים, תמשיך ותחזק את המגמה.