הממונה על רשות התחרות, מיכל הלפרין, ביקשה משר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, לסיים את תפקידה ב-1 באוגוסט 2021, חצי שנה לפני סיום מועד כהונתה, שאמורה היתה להימשך שש שנים. עם סיום תפקידה, הלפרין תיסע לארה"ב להרצות בבית הספר למשפטים באוניברסיטת הרווארד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אני משאירה אחריי רשות תחרות איתנה ואיכותית, שתמשיך לפעול למען התחרות, הצרכן והמשק", אמרה הלפרין, שמונתה לתפקיד לפני 5.5 שנים והחליפה את דיויד גילה. לפני כן, הייתה שותפה במשרד עו"ד מיתר, לאחר שהיתה היועצת המשפטית של רשות התחרות בתקופת דרור שטרום.
1 צפייה בגלריה
הממונה על התחרות, מיכל הלפרין
הממונה על התחרות, מיכל הלפרין
הממונה על התחרות, מיכל הלפרין
במהלך שנות כהונתה, הובילה הלפרין באכיפה מנהלית, קנסה בעשרות מיליוני שקלים מונופולים כגון בזק והחברה המרכזית (קוקה קולה), נקטה הליכי אכיפה נגד ענקיות בינלאומיות כמו פייסבוק, בוקינג וימאהה, והובילה הליכי אכיפה מקדמי תחרות נגד גופים כגון נובל אנרג'י, סופרפארם ושופרסל.
מצד שני, נמתחה עליה ביקורת כי היא חזקה על חלשים ולא על הגופים החזקים כמו הבנקים, מונופול הגז וכדומה. בשבוע שעבר, מבקר המדינה ביקר את הרשות בדו"ח השנתי שלו על כך שלא עשתה די שימוש בכלים שהעניק לה המחוקק לצורך הסרת חסמים, לקידום התחרות בענף המזון ולהורדת יוקר המחייה, כמו לדוגמה הכרזה על מונופולין וקבוצת ריכוז בענף המזון ומתן הוראות במקרים מתאימים כדי לרסן את כוחם.
בדו"ח המבקר על ענף המזון נטען כי מאז כניסתו לתוקף של החוק לקידום התחרות בענף המזון ב-2014, לא בחנה רשות התחרות את השפעתו הכוללת של החוק על שינויי המחירים והגברת התחרות בענפי המזון ומוצרי הצריכה, ולא נבחנו דרכים נוספות לקידום מטרות החוק. על כך הגיבה הלפרין: "המאמץ להוריד את יוקר המחייה בתחום המזון ולהפחית את הריכוזיות בענף אינו מאמץ של הרשות אלא מאמץ כלל ממשלתי".
שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, מסר כי קיבל את בקשתה של הממונה על רשות התחרות והנחה להקים ועדת איתור באופן מיידי. "מיכל הלפרין עשתה את עבודתה בצורה הטובה ביותר ללא משוא פנים ובמקצועיות. הנחיתי את מנכ"ל משרדי לפעול מיידית להקמת ועדת איתור על מנת שלא נגיע למצב שרשות התחרות תהיה ללא ממונה מטעמה".