נ' הגיע יחד עם אימו מירב לחנות רהיטים בתל אביב והשניים נעקצו. "אמרו לנו להגיע לחנות, אז התייצבו בשעה 18:00 עוד באותו יום ראשון (למחרת הקניה). אלא שבמקום לקבל הסבר או התנצלות, או לכל היותר את כספנו בחזרה, הרימו עלי ידיים, דחפו, קיללו ואיימו".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מוקדם יותר היום (ד') הותר לפרסום כי המשטרה עצרה בעל חנות רהיטים מתל אביב בחשד שהונה לקוחות ביחד עם אחיו, באופן שיטתי ופסול. המעצר שהתבצע אתמול הגיע בתום חקירה סמויה שנוהלה בתקופה האחרונה על ידי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב. המשטרה חושדת כי השניים אף נקטו באלימות נגד לקוחותיהם.
3 צפייה בגלריה
היד הקלה על המעצרים
היד הקלה על המעצרים
אילוסטרציית מעצר
(צילום: shutterstock)
"ב-25 ביולי, ראינו אמא ואני שולחן לפינת אוכל שפורסם בפייסבוק שמאוד קרץ לנו במחיר, רק 1,500 שקלים. החלטנו לקפוץ לחנות עוד במוצאי שבת כשפתחו את החנות ורכשנו את השולחן. בחנות אמרו לנו כי הם מייצרים אחד לאחד את הדגם רק בלי שם מותג והתשלום במזומן בלבד. מאחר ובתקופת הקורונה אנחנו קצרים בכסף, היה לנו מתאים מאוד לבצע עסקה כזו", מספר נ'.
"נאמר לנו לשים 1,000 שקל במזומן על החשבון ותוך חודש נקבל את השולחן הביתה. קיבלנו קבלה עם סקיצה של השולחן והמידות והצבע. הכל היה נראה תקין לגמרי, לא יכולנו לחשוד כי מדובר בנוכלים.
"למחרת, נחשפנו לקבוצה בפייסבוק שהעלתה את מקרי הרמאות עם אותם בעלי חנות, שלכאורה לא מוכרים בפועל רהיטים אלא מרמים את הלקוחות ומפילים אותם בפח כמו שאנחנו התפתנו ואכלנו אותה. מיד צלצלנו אליהם וביקשנו לבטל את העסקה במסגרת חוק הביטולים פחות מ-48 שעות מרגע שרכשנו וביקשנו את כל כספנו בחזרה".
3 צפייה בגלריה
ההזמנה של נ'
ההזמנה של נ'
ההזמנה של נ'
אך כאמור, אותו ניסיון של נ' ואמו לקבל את כספם בחזרה הסתיים באלימות פיזית ומילולית. "אבא שלי, שנבהל מאוד, שלף אותי מהמקום תוך שהוא נוזף בצעקות על המוכר שמסתבר שהוא מתחזה ומרמה לקוחות תמימים וברחנו מהמקום. הפסדנו את כל כספנו, וגם את הכבוד שלנו. מישהו חייב לעצור רמאים כאלה שפוגעים בלקוחות".

מצאו שלט על החנות: "הרהיטים עזבו אפשר לפנות למשטרה"

קורבן עוקץ נוסף הוא חן כוכבי, בן 22, שמתגורר בדירה שכורה בחריש עם חברה שלו. "מצאתי את השם של החנות הזו והגעתי אליה. המוכרים בחנות היו נחמדים מאוד, החנות הייתה מלאה בלקוחות וגם באנו כי בן הדוד שלי, שגר באותו בניין, קנה מהם סחורה, כך שלא יכולנו לחשוד כי מדובר כאן באיזו מרמה או באנשים ששפת הגוף שלהם אלימה. פשוט ויתרנו על הכסף.
"קנינו ספה, מזנון ופינת אוכל ב-4,700 שקל. מרוב תמימות ומהתלהבות מהרהיטים ומהחוויה שילמנו במזומן שהיה לנו במעמד הקניה 4,500 שקל. שמרנו את 200 שקלים למעמד קבלת המוצרים. במעמד הקניה נאמר לנו כי ההזמנה תיקח חודש ימים, תוך התנצלות שהם מלאים בהזמנות.
3 צפייה בגלריה
עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות
עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות
"דרישה לתשלום של רוב הסכום במעמד ההזמנה צריך להדליק אור אדום". עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות
(צילום: תומר יעקובסון)
"אחרי שבועיים שלא יצרו איתנו קשר, התקשרנו אליהם כדי לנסות להבין מתי מתאמים הובלה. בתגובה קיבלנו התעלמות ומריחות - שום תשובה קונקרטית ועניינית. המשכנו לצלצל והשארנו הודעות, אך לא חזרו אלינו", מספר כוכבי.
"אחרי כמה שבועות החברה שלי מצאה כי בעצם מדובר בנוכלים שזו לא הפעם הראשונה שעוקצים לקוחות ומסתבר שבעצם נפלנו בפח של רמאים מקצועיים שכבר עשו סיבוב על לקוחות תמימים בעבר. בעבר נאמר כי נעצרו, אבל מסתבר שצמד הרמאים האלה ממשיכים לרמות לקוחות.
"החנות לא רשומה בשום מקום. מצאנו על הוויטרינה שלט 'הרהיטים עזבו אפשר לפנות למשטרה'. התבאסנו לגלות שאכלנו אותה. יש מאות אנשים כמונו שנפלו בפח של תרמית כל כך ממולחת בשיטתיות.
"פנינו למשטרה אבל זה לא מה שיעצור את הנוכלים האלה. חשוב להביא למודעות של לקוחות נוספים שיידעו ויזהרו. לא ברור לי מדוע לא מפרסמים את שם החנות והנוכלים שעומדים מאחורי כדי שלקוחות נוספים לא יפגעו בעתיד. אנחנו כבר אכלנו אותה ואת הכסף שלנו אף אחד לא יחזיר לנו. זוג צעיר שנפל בתמימות בפח על הפרצוף".
עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות, מסר כי "גם למועצה הגיעו עשרות תלונות על החברה הפועלת תחת שלושה שמות שונים. ריבוי התלונות מלמד על דפוס התנהגות שיטתי של ניצול הצרכנים באמצעות איומים או אפילו אלימות פיזית.
"מחיר המוצר אינו חזות הכל. ודרישה לתשלום של רוב הסכום במעמד ההזמנה צריך להדליק אור אדום. מומלץ שלא לשלם מקדמה העולה על 10% ממחיר המוצר על מנת שבמקרה של כשל תמורה אפשר יהיה להציל את הכסף ששולם".