מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב-שוטף רובוטי Dreame Bot W10. המחיר: 5,000-4,490 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמרתי כבר בעבר: שואב אבק רובוטי שוטף נשמע כמו חלום. רק שניסיון העבר מוכיח שחלום ושברו. כדי שהרובוטים האלו יעבדו כמו שצריך, בדרך כלל צריך לפנות הכל מהרצפה, השאיבה המון פעמים מפספסת והשטיפה דומה יותר להעברת מטלית לחה על כל הרצפה. אז הגיע השואב של Dreame וטוען - לא עוד. שאיבה, שטיפה, הכל כמו שצריך. האם אכן כך הדבר? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
DREAME BOT W10 שואב שוטף רובוטי
DREAME BOT W10 שואב שוטף רובוטי
שואב-שוטף רובוטי Dreame Bot W10
(צילום: יח"צ)
"טוב, הם כנראה לא יודעים מה הם עושים". זו הייתה המחשבה הראשונה שלי כשראיתי הקופסה הענקית שבתוכה מגיע השואב, ואז כשפותחים הקופסה רואים שכל מה שיש בפנים זו עמדת טעינה ענקית. עמדות הטעינה של השואבים הרובוטיים בדרך כלל מגיעה בגודל של חצי מהשואב הרגיל, וכאן היא עצומה. הייתי צריך לשים אותה במרפסת שירות כדי שלא תפריע לכל הבית.
מהר מאוד מתברר שהם בהחלט יודעים מה הם עושים. המטרה של העמדה הענקית היא כדי לעשות שטיפה אמיתית ונוחה. בדרך כלל, שואב שוטף מגיע עם מין מטלית בתחתית ומיכל מים שיושב עליו. כדי לנקות את המטלית צריך להפריד אותה מהשואב ולנקות כל מה שנדבק אליה ידנית. פעולה לא כייפית לרוב.
השואב הזה עובד אחרת לגמרי: בתחתית שלו יש שתי מברשות שנודעו לשטיפה. בעמדת הטעינה יש שני מיכלים - מיכל מים טריים ומיכל לליכלוך. כאשר השואב יוצא לעבודה, הוא קודם כל מרטיב את המברשות ורק אז השואב יוצא לדרך. והשטיפה יעילה. השטיפה הכי טובה שנתקלנו בה משואב-שוטף. כשהוא מסיים, הבית ממש מרגיש ששטפו אותו. לצערי, אסור להוסיף נוזל ניקוי למים, אז אין ריח נעים. הבנתי שבחו"ל יש נוזל ייחודי, אבל בארץ הוא לא מסופק.
כשהמברשות מתייבשות, השואב חוזר לעמדה, עובר ניקוי בעזרת שני מסרקים שנמצאים בעמדה, והליכלוך והמים עוברים למיכל הרפש. שני המיכלים מכילים כל אחד ארבעה ליטר, אז הריקון של הרפש לא חייב לקרות אחרי כל שטיפה, אבל אחרי שתי שטיפות בהחלט כדאי. מיד כשהניקוי נגמר, השואב יכול לצאת שוב לדרך.

חזק ויעיל, אך יקר. מאוד יקר

כמו כל השואבים הרובוטים החדשים, ההפעלה שלו היא באמצעות אפליקצייה. אבל כדי לא לגרום לכם להוריד עוד אפליקצייה, הוא משתמש בזו של שיאומי. דבר ראשון - הוא סורק את הבית, והסריקה מצויינת ומהירה. מיד אחר כך אפשר להפעיל אותו והתנועה שלו נהדרת. הוא לא חוזר על איזורים, כך שאין הצטברויות של שלוליות שכבר חזינו בהם בשואבים שוטפים, יש ממש מעט התנגשויות בכיסאות, והוא לגמרי מצליח לטפס על מכשולים, כמו ספר שמישהו אמר שיחזיר למדף אבל לא עשה זאת.
בנוסף, הוא כמובן כן מנסה לשאוב דברים קטנים, ולצערם של הקטנים, הוא גם מצליח, כי עוצמת השאיבה שלו חזקה מאוד (4000PA). העוצמה הזו שאבה כל שערת חתול שנדבקה לנו לשטיח. בזכות צורת ה-"D" שלו, הוא גם מנקה פינות בקלות. האפליקציה מאפשרת שליטה בכמות המים שתרד למברשות ובעוצמת השאיבה, אשר מעבר לאפשרות להחליט אם בא לכם רק ניגוב או ממש שטיפה, גם תאפשר לסוללה להחזיק זמן ארוך יותר.
כדי לעבור למצב שאיבה בלבד, יש להוריד המברשות - חיסרון יחסית לשואבים שמאפשרים אפשרות כזו דרך האפליקציה. חיסרון נוסף הוא מיכל איסוף הלכלוך של השואב עצמו. הוא קטן יחסית ומתמלא מהר. אבל החיסרון הגדול ביותר הוא המחיר - כמעט 5,000 שקל. מחיר גבוה יותר מכל שואב-שוטף ובטח יותר מאלו עם פשוט מיכל מים קבוע עליהם.
אז כן, יקר. מצד שני, כבר בפעם השנייה ששטף אישתי שלחה לי הודעה בזו הלשון: "אני מפתחת לשואב הזה רגשות". לא פלא. הם כנראה יודעים מה הם עושים.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.