לראשונה מאז ראשית השנה, עשויים מחירי הדלק בישראל לרדת במוצאי שבת. הירידה במחירי הנפט בעולם ובשער הדולר בישראל יובילו על פי התחזיות כעת לירידת המחיר בשיעור משמעותי של 50-30 אגורות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מחיר הדלק החדש יפורסם על ידי משרד האנרגיה בסוף השבוע, ומאחר שה-1 ביוני חל בשבת, המחיר יתעדכן בתחנות הדלק רק בלילה שבין 1 ל-2 ביוני, במוצאי שבת.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מחיר הדלק אוקטן 95 בשירות עצמי עלה כמעט בשקל מאז שבוטלה ההנחה במס על הדלק בסוף חודש דצמבר 2023. מחיר הדלק היה בדצמבר רק 6.94 שקל ומאז עלה בשיעורים ניכרים:
בינואר המחיר המרבי בתחנת דלק בשירות עצמי היה 7.22 שקל, בפברואר 7.38 שקל, במרץ 7.51 שקל, באפריל 7.72 שקל ובחודש הנוכחי, מאי, 7.90 שקל - ובשירות מלא 8.12 שקל.

העלייה במחירי הדלק גרמה לאינפלציה בכל המשק

בהתאם לנוהל, מאז יום שישי ולמשך חמישה ימי עסקים מחשבים במשרד האנרגיה את מחיר הנפט באגן הים התיכון. בנוסף יש חשיבות לשער הדולר שייקבע ביום רביעי השבוע, יומיים לפני סוף החודש.
גורם בענף האנרגיה ציין כי ירידת מחירי הנפט עלולה להיות זמנית, לנוכח העלייה בשימוש הצפויה בחודשי הקיץ. גם היעדר פיתרון לתקיפת אוניות ומכליות נפט על ידי החות'ים עלול לגרום שוב לעליית מחירי הנפט בעולם וגם בישראל בחודשים הקרובים.
לאחרונה הציעו גורמים כלכליים ובהם שר האנרגיה אלי כהן לחדש את סבסוד מס הדלק על ידי הממשלה, במסגרת המאבק באינפלציה. לדברי גורמים כלכליים, כולל במשרדי האוצר והכלכלה, העלייה במחירי הדלק גרמה לאינפלציה כמעט בכל תחומי המשק. על פי חישובי כלכלנים, עליית מחירי הדלק מאז דצמבר 2023 תרמה כ-0.4% לעליית האינפלציה בישראל.