עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, נבחר לתפקיד מנכ"ל שופרסל, רשת השיווק הגדולה בישראל. זאת לאחר שלפני כשלושה שבועות הודיעה החברה כי המנכ"ל המכהן, איציק אברכהן, החליט במפתיע לסיים את התפקיד לאחר 10 שנים שהוא מכהן בו.
בלוך היה המועמד המועדף על יקי ודמני, יו"ר חברת שופרסל, לאחר שלשניים היכרות מוקדמת מחברת החשמל, שם משמש ודמני כדירקטור. ל-ynet נודע כי בלוך, בניגוד לאברכהן, ימונה למנכ"ל קבוצת שופרסל, ותחתיו ימונה לראשונה מנכ"ל תחום המזון ברשת, תפקיד שהוצע גם לאורי קלינשטיין, שהתמודד עם בלוך על תפקיד המנכ"ל.
בכך המינוי של בלוך חשף שינוי מבני שיזם יו"ר שופרסל, אשר מותאם לעובדה שמדובר כיום בקבוצה בעלת פעילויות מגוונות - שכן לצד רשת המזון צמחו כרטיסי אשראי לרשת הפארם למשל, ורק לאחרונה פורסם על כוונת שופרסל להיכנס גם לתחום מוצרי החשמל ורכישת מיניליין, יבואנית מוצרי חשמל ומפעילה את רשת חנויות א.ל.מ.
על כן תפיסת התפקיד של מחליפו של אברכהן שונתה, ואין כוונה שישמש כמנכ"ל התפעולי של רשת המזון. לצורך כך ימונה מנכ"ל מקצועי בעל ניסיון בתחום, ואילו בלוך יתמקד בניהול של הקבוצה - לכן הדגש במינויו היה על כישורי הניהול ולא הקימעונאות.
קלישטיין, שהתמודד גם הוא על תפקיד מנכ"ל הקבוצה, היה בעבר משנה למנכ"ל שופרסל הפורש, איציק אברכהן, ונחשב ליורשו. בשנה האחרונה כיהן קלישטיין כמנכ"ל קניוני עזריאלי, וכעת הוא נותר קירח מכאן ומכאן, לאחר שדנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, אילצה אותו לעזוב בגלל התמודדותו על התפקיד בשופרסל בעודו מכהן בקבוצה. מועמד נוסף היה אורי וטרמן, מנכ"ל רשת הפארם של שופרסל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עופר בלוך, המנכ"ל הבא של שופרסל
עופר בלוך, המנכ"ל הבא של שופרסל
עופר בלוך, המנכ"ל הבא של שופרסל
(צילום: עידו ארז)
שופרסל, שמחזור עסקיה נושק ל-15 מיליארד שקל, מתנהלת ללא גרעין שליטה, ומניותיה מפוזרות בין מספר גופים מוסדיים שבראשם בית ההשקעות אלטשולר שחם. פירוש הדבר הוא שלמעשה ודמני הוא הפוסק בהחלטה יחד עם חברי הדירקטוריון, שאת חלקם מינה.
ההערכה הייתה כי ודמני העדיף להביא מנכ"ל שהוא מביא בעצמו, ולא מי שצמח לצדו של אברכהן, שבין הסיבות לעזיבתו דובר על חילוקי דעות עם ודמני. אולם, ייתכן שהסיבה הייתה הניסיון של בלוך, שאמנם בניגוד לקלישטיין אין לו ניסיון ברשתות קמעונאות, אבל הוא נחשב כבעל ניסיון רב בניהול חברות מסחריות גדולות.
בלוך, בן 63, מכהן כמנכ"ל חברת החשמל החל מ-2015, ובעבר היה מנכ"ל חברת נייר חדרה יצרנית נייר, נשיא ומנכ"ל נטפים לטפטפות ומנכ"ל תשלובת החלב שדל תנובה.
לבלוך מצפים אתגרים רבים, שהראשון מביניהם הוא התחרות המתגברת מצד רשתות אחרות שמתרחבות - כמו פז למשל, שרכשה את פרשמרקט וסופר יודה, או אלקטרה מוצרי צריכה שרכשה את יינות ביתן בכוונה להפוך לאחת הרשתות הגדולות.
אתגר נוסף ומרכזי מאוד במיוחד בימים אלה הוא עליית המחירים והחשש שהציבור יצמצם קניות בעקבותיהם, ואז לא בטוח ששופרסל תוכל לשחזר את התוצאות הכספיות של שנות הקורונה. בנוסף לכך, רשות התחרות ככל הנראה תנקוט קו לוחמני יותר משנקטה בו עד כה.