מאז פרוץ גל המחאה הנוכחי בקמפוסים בארצות הברית, נדמה ששאלה אחת חוזרת ועולה שוב ושוב: מי הגורם המממן של כל זה? מראש העיר ניו יורק לבכירים בבית הלבן, רבים תהו באופן פומבי מי עומד מאחורי ההתארגנות וגיוס המשאבים הרב.
צבא קטן של ארגונים, מכוני מחקר ועיתונאים נענו לאתגר, ואכן התחקו אחר מקורות המימון של הארגונים שמובילים את המחאה וקוראים בגלוי להשמדת ישראל. הם מצאו את החשודים הצפויים למדי: כסף קטארי, העמותה הפרוגרסיבית של ג׳ורג׳ סורוס שתרמה בעקיפין באמצעות מלגות לטיפוח כמה מנהיגים שבדיעבד הובילו את המחאה, העמותות הפרוגרסיביות של האחים רוקופלר ושל יורשי מלונות היאט היהודים משפחת פריצקר, איש העסקים האיראני-אמריקני ותורם כבד למפלגה הדמוקרטית פרנסיס נג'פי ועוד שמות שעולים דרך שגרה.
1 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים ב אוניברסיטת קולומביה
מפגינים פרו פלסטינים ב אוניברסיטת קולומביה
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה
(צילום: Kena Betancur / AFP)
אלא שפחות היה צפוי לגלות ברשימה קרן פילנתרופית פרטית של יהודייה צעירה אחת בת 33, רייצ'ל גלמן, נצר לשושלת חברת הג׳ינס Levi's, בת דודתו של הנציג הדמוקרטי של מדינת ניו יורק בקונגרס דן גולדמן, ובתה של סוזי גלמן, מי שהייתה לאחרונה מועמדת לתפקיד שגרירת ארצות הברית בישראל אך לבסוף מונתה על ידי הנשיא ביידן לוועדה האמריקנית לחופש דת בינלאומי (USCIRF).
סוזי גלמן, נשיאה לשעבר של הפדרציה היהודית של וושינגטון, יו״ר לשעבר של הקרן שמגייסת כספים עבור תגלית (Birthright Israel Foundation), תורמת קבועה וחברה בדריקטוריון האוניברסיטה העברית, ומתנגדת קולנית לממשלת נתניהו, תרמה לקרן של בתה כ-3.5 מיליון דולר. התרומות של הקרן של בתה לארגונים הפרו-פלסטינים מוערכות במאות אלפי דולרים.
משפחת גלמן סירבה להגיב לפניית ynet בנושא.

הפרטים התגלו בעקבות דוח של המכון לחקר אנטישמיות ומדיניות גלובלית, גוף שנתמך בכספי ממשלת ישראל. הדוח דירג את קרן Bafrayung שהקימה ומנהלת רייצ׳ל גלמן, כתורמת הגדולה ביותר לארגונים פרו-פלסטינים שהקימו את מאהלי המחאה בקמפוסים ומשתמשים בגלוי בסיסמא "מהנהר לים”, שהקונגרס האמריקני הגדיר כקריאה אנטישמית. בין היתר הקרן העבירה סכום של 60 אלף דולר ל'תנועת הנוער הפלסטינית', וכן 40 אלף דולר ל'מרכז המשאבים והארגון הערבי' שעמדו מאחורי מאלהי המחאה באוניברסיטת קליפורניה בברקלי וסן פרנסיסקו.
בדיקת ynet העלתה בנוסף כי הקרן תרמה גם לארגון סטודנטים למען צדק לפלסטין (SJP), הארגון המרכזי שעומד מאחורי ההפגנות בקמפוסים ופעילותו נאסרה בחלקם כמו באוניבריסטת קולומביה. ב-Daily Beast דווח עוד כי הקרן העניקה מימון בסך 298 אלף דולר לארגון Critical Resistance, מי שעמד בין השאר מאחורי המחאות ששיבשו זמנית את הפעילות בגשר הזהב, נמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו ונמל אוקלנד.
גלמן הבת גם תרמה לקמפיין של חברי הסקווד במפלגה הדמוקרטית, מבקרים קולניים של ישראל, הנציגים אילהאן עומאר וג'מאל באומן. היא עובדת בין השאר כמנהלת תוכניות בתנועת הנוער הפרוגרסיבי JYCA (נוער יהודי למען עשייה קהילתית) שמגדירה את עצמה כתנועה ש"מתמקדת בהעצמת בני נוער לעבוד לקראת שינוי חברתי מתקדם במסגרת של ערכים יהודיים".
גם האם מעורבת מאוד פוליטית וחברתית, תורמת כבדה של הנשיא ביידן ועמדה עד לאחרונה בראש "הפורום למדיניות ישראל", ארגון שהוקם בשנות ה-90 בוושינגטון בעקבות הסכמי אסולו כדי לתמוך במשא ומתן לשלום ישראלי-פלסטיני. לאורך שנות כהונתה בתפקיד העבירה גלמן ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו וממשלות הימין בראשותו ובפרט על הרפורמה המשפטית שניסתה להעביר. גלמן ובעלה, עו״ד מיכאל גלמן התארסו בקיבוץ איילת השחר במהלך שליחות של סוזי במסגרת הפדרציה לישראל. הזוג נחשב לאחד התורמים הגדולים ביותר לקרן תגלית ישראל.
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת טקסס באוסטין
(ללא קרדיט מדניאל אדלסון)