איש העסקים רני צים מצטרף לתחום הלוהט של תעשיות ביטחוניות באמצעות חברת פסגות שבשליטתו – זאת לאחר שמכר את רוב הפעילות הפיננסית (בית ההשקעות) של פסגות, שתהפוך כעת לחברה ביטחונית. צים שהחל את הקריירה כבעל חנות מכולת בפתח תקווה ולאחר מכן בעל רשת סופרמרקטים כמעט חינם שנמכרה ליינות ביתן, עבר לתחום הנדל"ן - ייזום מרכזים מסחרים ולתחום הפיננסים באמצעות רכישת פסגות, וכעת חודר לתחום חדש - ביטחוני.
צים מהמר על מרוץ החימוש במערב שגרם להגדלת תקציבי ביטחון של אירופה פי שלושה בהשוואה לעבר. פסגות שבבעלותו תרכוש את מלוא מניותיה של חברת רובו-טים (Roboteam) לפי שווי 40 מיליון דולר, בתמורה להקצאה לבעלי רובו-טים, 56.3% ממניות פסגות.
1 צפייה בגלריה
Roboteam רובוט רובוטיקה TIGR
Roboteam רובוט רובוטיקה TIGR
רובוט של Roboteam
(צילום: Roboteam)

רובו-טים היא יצרנית של רובוטים מתקדמים המשמשים למשימות צבאיות וביטחוניות שונות, לרבות איסוף מודיעין בסביבת שטח מורכבת, ביבשה ובמים. רובו-טים מוכרת את מוצריה ביותר מ-30 מדינות בעולם. החברה הוקמה בשנת 2009 על ידי יוסי וולף ואלעד לוי, שניהם יוצאי יחידה מסווגת של חיל האוויר, וכיום נמנות עם בעלי המניות של רובו-טים גם אלביט מערכות (מחזיקה בכ-21%), עימה יש לרובוטים הסכם שת"פ אסטרטגי, וקונצרן הביטוח האירופאי ג'נרלי (כ-11%). את רובו-טים מובילים כיום היו"ר עוזי רוזן והמנכ"ל מתן שירוי.
השלמת העסקה מותנת שהמזומנים בקופת פסגות יעמדו על סך של 100 מיליון שקל, סכום שצפוי להיכנס לקופתה לאחר השלמת המכירה של כל הפעילויות הפיננסיות שלה.
לאחרונה פורסם, כי רובו-טים קיבלה הזמנת רכש של יותר מ-130 מערכות נישאות לחייל עבור חיל הנחתים של ארה"ב, אותם היא צפויה לספק עד הרבעון הראשון של שנת 2025. הזמנה זו מהווה חלק מהצטיידות גדולה יותר של רובוטים נוספים שתבוא בעקבותיה, בהיקף כולל של למעלה מ-100 מיליון שקל.
היקף המכירות של החברה בשנת 2024, על בסיס צבר ההזמנות הקיים, עשוי להגיע לכ-12 מיליון דולר, והוא לצמוח בשנת 2025 בקצב של יותר מ-50%.
לדברי צים, "אנו משלימים בתקופה הקרובה את המימוש של מלוא הפעילויות המשמעותיות של פסגות בתחומי שוק ההון וההשקעות, באופן שהחברה תיוותר עם קופת מזומנים משמעותית, וללא חוב. בהמשך לכך, קיבלנו הצעות רבות למיזוג ורכישת פעילויות עסקיות בתחומים שונים, ובחרנו להיכנס לתחום הצומח של התעשייה הביטחונית. חברת רובו-טים דיפנס מפתחת ומייצרת רובוטים מתקדמים, המשמשים את צה"ל גם בימים אלה במסגרת מלחמת חרבות ברזל, ובמקביל מוכרת את מוצריה לממשלות וצבאות ברחבי כל העולם.
"חברת אלביט מערכות היא בעלת מניות בחברה, ובין החברות קיים הסכם שיתוף פעולה שיסייע לרובוטים הנהנית כיום מעלייה חדה בביקושים למוצריה, להמשיך בצמיחתה המרשימה. אנו משוכנעים כי קיים בעסקה זו פוטנציאל להצפת ערך משמעותי עבור פסגות ובעלי מניותיה".