לא כל הנוצץ זהב: בעלי דירות בפרויקט היוקרה "מאייר על רוטשילד" בתל אביב תובעים את יזמית הפרויקט ומקימתו בטענה לליקויים ולמחדלים שהתגלו לכאורה בפרויקט, "הנובעים מתכנון כושל ומביצוע כושל, מטרדי ריח ורעש" ועוד.
נציגות בעלי הדירות בפרויקט וכן 189 בעלי דירות בפרויקט, עליהם נמנים בין היתר איש העסקים אמנון שעשוע וכמה מבכירי עורכי הדין בישראל, הגישו ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד יזמית הפרויקט ומקימתו, חברת ברגרואין רזידנטיאל לימיטיד וחברת חג'ג'-כהן השקעות, שעל פי התביעה מחזיקה בכ-50% מהבעלות והזכויות בחברת ברגרואין, עידו ויצחק חג'ג' ועוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מגדל מאייר בשדרות רוטשילד, ת"א
מגדל מאייר בשדרות רוטשילד, ת"א
מגדל מאייר בשדרות רוטשילד, ת"א
(צילום: ירון ברנר)
פרויקט מאייר הינו אחד מהפרויקטים היקרים בישראל שכולל בניין בן 42 קומות של יחידות מגורים ושטח מסחרי בלב תל אביב. מלבד שעשוע, ניתן למצוא בין התובעים גם את זיו אבירם, איל ולדמן, עורכי הדין צביקה אגמון, טל בנד, ניב זקלר ועוד. כמו כן, משמות התובעים שהינם בעלי הדירות בפרויקט ניתן לראות כי למעלה מ-80 תובעים הם תושבי חוץ בעלי דרכונים מצרפת, ארה"ב, מרוקו, רוסיה, גרמניה, איטליה, ארגנטינה ובריטניה.

"התנפצו עשרות לוחות זכוכית"

התובעים והנציגות טוענים בתביעה באמצעות עוה"ד זוהר לנדה, עדי שהם וגבריאל שמגר ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות', כי "הלכה למעשה, בפרויקט - אשר אמור היה להיבנות ברמות גמר גבוהות ביותר, תוך הקפדה על איכות החומרים ועבודות הגמר - התגלו ליקויים קשים ובראשם כשל בלוחות הזכוכית במרפסות ובקירות המסך, באופן שלוחות הזכוכית מתנפצים ומהווים סכנה בטיחותית ראשונה במעלה - שהאחריות ביחס אליה רובצת כולה לפתחם של הנתבעים", נטען.
2 צפייה בגלריה
אמנון שעשוע
אמנון שעשוע
מבעלי הדירות בפרויקט. אמנון שעשוע
(יונתן הפנר)
עוד נטען בתביעה כי "הפרויקט הוגדר הן על-ידי חברת ברגרואין והן על-ידי קבוצת חג'ג' כ-'פרויקט הדגל', ככזה שייצור 'חוויית מגורים שטרם נראתה בישראל', 'יעניק חוויה יומיומית של פאר והדר', ומהווה 'שילוב יוצא דופן של יוקרה, שלמות וחוויית מגורים בינלאומית, בלב ליבה של תל-אביב'. ואולם, הלכה למעשה, פרויקט ה'דגל' סובל מכשלים וממחדלים בסיסיים אשר פוגעים בצורה מהותית בתובעים, בשגרת יומם ואף מהווים סכנה בטיחותית, הן לתובעים והן לצדדים שלישיים".
כך, נטען בתביעה, "מאז אכלוסו של הפרויקט, התנפצו עשרות לוחות זכוכית, ובמקרים רבים אף צנחו מגובה רב ובפיזור ניכר אל הקרקע. רסיסים נפלו גם לרחובות הסמוכים ולבריכת הילדים בבניין - באופן שיוצר סכנה בטיחותית ונזקים כבדים. ויודגש, כי רק בשבועות האחרונים התנפצו שוב מספר לוחות; ואם לא די, הרי שמצטרף כשל נוסף וחמור, שעיקרו ניסיונם הנפסד של הנתבעים להתנות את טיפולם בכשל לוחות הזכוכית בוויתור מצד התובעים על זכויות אחרות להם הם זכאים, וזאת כאשר הנתבעים מודעים היטב לסכנה המאיימת מכשל הלוחות", נטען.
עוד טוענים התובעים כי "השקיעו את מיטב כספם ברכישתן של דירות מגורים בפרויקט היוקרתי, וציפו לקבל פרויקט שעונה על המצגים וההבטחות שניתנו ביחס אליו. אולם, למגינת הלב, וחרף העובדה שהפרויקט תואר והוצג כ'פרויקט דגל' אשר אמור לייצר 'חוויית מגורים שטרם נראתה בישראל', הרי שבפועל נתקלו התובעים בשורה ארוכה של כשלים ומחדלים מצד הנתבעים, ואם יש דגל בפרויקט - הוא כנראה היה נופל ומתנפץ יחד עם לוחות הזכוכית עליהם נתלה".
זוהר לנדהעורך הדין זוהר לנדהצילום: נמרוד גליקמן
בתביעה נטען כלפי עידו חג'ג' ועו"ד יצחק (צחי) חג'ג' כי "הם מי שעל-פיהם יישק דבר בחברת ברגרואין (באופן ישיר או באופן עקיף באמצעות קבוצת חג'ג'), ואשר היו מעורבים באופן אישי במגעים מול התובעים, לרבות בקשר עם הסוגיות מושא התובענה. בתוך כך, עידו חג'ג' הינו דירקטור ומורשה חתימה בחברת ברגרואין".
את סכום התביעה הכספית העמידו התובעים על כ-2.8 מיליון שקל וכן ביקשו מבית המשפט להורות בין השאר כי יורה לנתבעים לתקן ולהחליף את לוחות הזכוכית בפרויקט. טרם הוגש כתב ההגנה.
לתביעה של דיירי הבניין צורף כנספח מספר מכתבי תגובה ששלח לנציגות הבניין עו"ד בן צורי שרעבי, בא כוח חברת ברגרואין רזידנטיאל, במסגרתם נדחתה טענות הנציגות והתובעים. "מוכחש כי ברגרואין הפרה התחייבות כלשהי", נטען באחד ממכתבי התשובה. במכתב תשובה מאוקטובר האחרון נטען על ידי עו"ד שרעבי כי "מרשתי ביצעה ומילאה את כל אשר נדרש ממנה על פי חוק ואף הרבה מעבר לדרישות החוק. כמו כן תשומת ליבכם לכך שהדירות במגדל נמסרו לרוכשים לפני כ-7 שנים. בכלל זה כל עבודות האלומיניום אשר נדרשו לביצוע, לרבות התקנת זכוכיות במרפסות בוצעו זה מכבר על ידי מרשתי בהתאם לתקן ובאופן העונה על דרישות החוק ומרשתי משוחררת מכל אחריות בהקשר לכך".
נציג חברת ברגרואין מסר בתגובה: "הטענות המועלות בכתב התביעה אינן נכונות. חברת ברגרואין פעלה ופועלת להחלפת כל אשר נדרש לתקן. התביעה מהווה ניסיון לקבל כספים שלא כדין מחברת ברגרואין והחברה תגיב בבית המשפט".
מסביבתו של שעשוע נמסר כי "הוא אינו מתגורר במתחם ואינו מכיר את התביעה, שככל הנראה צורף אליה במסגרת הצבעת רוב".