בית משפט לענייני משפחה קבע לאחרונה כי נכסים בחו"ל אינם מהווים הצדקה לאי-ניהול סכסוך הגירושים בישראל. ההחלטה ניתנה במקרה של בני זוג שהתחתנו לפני למעלה מעשור והם הורים לילדים קטינים. לאורך הנישואים התגוררו בחו"ל מספר שנים ביותר ממדינה אחת. הגבר מחלק את זמנו בין ישראל למדינה בה הוא מתגורר בחו"ל והאישה מתגוררת עם הילדים בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הגבר טען בהליך המשפטי כי אין לבית המשפט בישראל סמכות לדון בנכסיו המצויים בחו"ל ובפרט כאשר אלו נצברו על-ידו קודם לנישואים. עוד טען, כי הכלל המנחה הוא שתביעה להכרה בזכויות במקרקעין, מצויה בסמכות בית המשפט במדינה שבה מצויים המקרקעין. הגבר טען כי על בית המשפט להכריע ביחס לנכסים בישראל בלבד.
1 צפייה בגלריה
בני זוג מתווכחים
בני זוג מתווכחים
גירושים. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
מנגד, האישה טענה באמצעות עורכי הדין רועי סידי ואביעד שנון, כי יש לה זכויות בנכסים מסוימים וכי ניהול הליך משפטי בחו"ל יכביד עליה כלכלית.
בית המשפט קבע בין היתר כי "ההפרדה לה טוען הנתבע חותרת תחת קביעת חוק יחסי ממון ואין מקום לקבלה, קל וחומר בנסיבות הסכסוך שבו יש פערי כוחות בין הצדדים בהיבט הכלכלי".
עוד קבע בית המשפט כי אין חולק, שהאישה נושאת בנטל העיקרי בטיפול בילדי בני הזוג, "כך שהקשיים הטמונים בניהול הליכים משפטיים בחו"ל רובצים לפתחה, בשעה שמקום מגורי הקבע שלה ושל הקטינים הוא בישראל, זאת בין היתר אף תוך שקלול עובדת היות מרבית הנכסים המצויים בחו"ל נתונים תחת שליטתו של הנתבע, דבר המעצים את פערי הכוחות ומטה את המאזן". למעשה, בית המשפט קבע כי התביעה הרכושית, תתנהל בישראל למרות שמדובר בנכסים רבים שנמצאים בחו"ל ואין להם זיקה לישראל.
רועי סידי עו"ד רועי סידי צילום: אוראל כהן
עו"ד רועי סידי מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה חשובה ביותר, שקובעת שבעל אמיד שמנהל עסקים בחו"ל, לא יוכל לנצל את עושרו כדי למנוע מאשתו, התלויה בו כלכלית, ניהול הליך רכושי בארץ, גם כאשר חלק מהרכוש מצוי בחו"ל".
מעו"ד מיכאל דרעי, המייצג את הגבר, לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.