הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעתו של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף (יהדות התורה), למנות את יהודה מורגנשטרן למנכ"ל המשרד החדש. כבר בנובמבר האחרון נודע כי מורגנשטרן, הנמנה גם הוא בחסידות גור כמו גולדקנופף, מסתמן לשמש מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון במקומו של אביעד פרידמן, שמונה על ידי שר הבינוי והשיכון היוצא, זאב אלקין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מורגנשטרן גבר על שני מתמודדים נוספים שנשקלו לתפקיד המנכ"ל: משה רובינשטיין, לשעבר הממונה על חוק המכר במשרד, ויוסי שטרן, עוזר בוועדה לתכנון ובנייה בירושלים ב-15 השנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
יהודה מורגנשטרן
יהודה מורגנשטרן
יהודה מורגנשטרן
(צילום: ניר קידר)

מורגנשטרן (39), המתגורר בבני ברק, בעל 13 שנות ניסיון ניהולי בכיר, מתוכן 6 שנים בתפקידי מנכ"ל בפועל של החברה הכלכלית בעיר, מ"מ מנכ"ל וסמנכ"ל החברה, העוסקת בניהול פרויקטים ופיתוח והשבחת הנדל"ן בעיר, בדגש על דיור, מסחר, משרדים ותשתיות. כמו כן, כיהן במשך 4 שנים כמנכ"ל חברת תל"ם אותה ייסד, העוסקת בשילוב הקהילה החרדית בתחומי האקדמיה, הכלכלה, החינוך והחברה.
כמו כן, שימש כדירקטור בתאגיד המים של עיריית תל אביב-יפו "מי אביבים" משנת 2020 ושימש בעבר כעמית מחקר במוסד שמואל נאמן למחקרי מדיניות לאומית. בעברו הוסמך, בין היתר, בתוכנית העמיתים "מעוז" לפיתוח מנהיגות ממלכתית ורב מגזרית. מורגנשטרן הוא בוגר תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני מאוניברסיטת חיפה, נשוי + 6.
השר גולדקנופף מסר: "יהודה הוא אחד האנשים המוכשרים והמסורים שהכרתי. הוא בעל ניסיון רב, ואני בטוח כי אין טוב ממנו להוביל את המשרד בתקופה זאת. יהודה הוא דוגמה לאדם שרואה שליחות בביצוע תפקידים במגזר הציבורי, אני סמוך ובטוח בהצלחתו ואנחנו יחדיו מתחילים לעבוד כבר עכשיו למען אזרחי ישראל".
מורגנשטרן מסר: "אני מודה על האמון שניתן לי להוביל את משרד הבינוי והשיכון לצד השר בעת זו. תחומי העיסוק של המשרד בכלל ונושאי משבר הדיור בפרט הם נושאים מרכזיים ומהותיים שנוגעים לכלל אזרחי ישראל. התפקיד שלנו כמשרד נושא אחריות גדולה בתחומים רבים ומגוונים. אני יודע כי מחכה לי עבודה קשה שמתחילה ברגע זה, ובכוונתי לעשות הכול במטרה לייצר מהלכים שיביאו פתרונות יעילים לטובת כלל אזרחי ישראל".