בית המשפט המחוזי בבאר שבע נעתר היום (חמישי) לבקשת בנק לאומי ומינה כונס זמני לחברת היבוא המקביל, "טאצ'-וואן", מהחברות הגדולות בישראל בתחום זה.
השופט יעקב פרסקי החליט למנות לתפקיד הכונס את עו"ד אהוד ערב, וקבע בהחלטתו כי "בעל השליטה בחברה פרידמן (הכוונה לאבי פרידמן-ל.ד), נשמע בדיון והסכים וטען כי החוב לבנק אינו עולה על 7.5 מיליון שקל. לפרידמן טענות כנגד התנהלות הבנק, אולם יחד עם זאת לא מצאתי נימוק השולל את זכותו העקרונית של הבנק, היינו לכל הפחות בפני בית המשפט הובאו ראיות מהימנות לכאורה לכך שהבנק יקבל את הסעד העיקרי, ויש להוסיף כי שוכנעתי כי לאור ההודאה בחוב בהיקף של 7.5 מיליון שקל שנכון יהיה למנות כונס נכסים זמני".
1 צפייה בגלריה
פרסום של טאץ'-וואן בפייסבוק
פרסום של טאץ'-וואן בפייסבוק
פרסום של טאץ'-וואן בפייסבוק
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של טאץ'-וואן)
יש לציין כי אבי פרידמן הגיע לדיון וייצג את עצמו. הוא אמר כי "החברה בעלת מחזור של למעלה מ-80 מיליון שקלים בשנה. החברה מה-7 באוקטובר חוותה טלטלות בגלל המצב הביטחוני. שיקים על סך למעלה מ-13.5 מיליון של לקוחות חזרו. בנק לאומי צמצם במשך חצי שנה את האובליגו של החברה מ-21.5 מיליון לפחות מ-11 . החברה היא חברה מובילה בישראל בעלת כל הרישיונות. החברה עובדת עם מספר ספקים בעולם בבלעדיות. החברה בקשר רציף עם משרד הכלכלה. החברה טובה. הבנק רץ מהר מידי. לחברה יש המון כספים בחוץ שניתנים לגבייה. הבקשה שהם הגישו על סכום 11 מיליון אינה נכונה. אם הבנק לא מבין את התקופה והמצב של המשק הישראלי חבל שכך.
"מטרתנו והחזון שלנו זה ממש לא להיות חייבים כסף לא לבנק. חשוב לי לציין שנכון להיום החברה לא חייבת לשום נושה כסף. לא לשלטונות ולא לנותני שירות, ספקים וכו'. נכון לשעה זו הנושה היחידי שרוצה לשים את הגרזן ולהוריד את השלטר זה בנק לאומי".
בנק לאומי הגיש השבוע לבית המשפט המחוזי בב"ש בקשה נגד טאצ'-וואן לאכיפת שעבודים ולמינוי כונס נכסים. במסגרת הבקשה טען הבנק באמצעות עו"ד שירלי יפרח-אזור והדס אסולין ממשרד ליפא מאיר ושות' כי "עניינה של הבקשה הוא אכיפת השעבודים שיצרה חברת טאצ'-וואן לטובת הבנק, כאשר אין כל מחלוקת לגבי כך שהתנאים לאכיפתם התקיימו. טאצ'-וואן היא חברה פרטית שנוסדה בשנת 2008. על פי מרשמי רשם החברות בעלי המניות בחברה הם אבי פרידמן שדיבר בדיון ושלמה חוג'ה שיוצג בדיון על ידי עו"ד שלמה שחר שאמר כי חוג'ה לא מתנגד לבקשת הבנק.
הבנק טוען בבקשה כי "החברה עוסקת ביבוא מקביל של משקאות קלים (בין היתר של המותגים המוכרים - קוקה קולה, RedBull ו-San Benedetto), בירות (Corona, Stella, Carlsberg, Heineken, Weihenstephan ועוד), מוצרי ניקיון (Fairy, אריאל), קפסולות קפה, קפה Jacobs, מוצרי טואלטיקה (משחות שיניים של Colgate, מוצרי Head & Shoulders ו- Pantene)".