הצרות נמשכות - נחשף סכסוך בין בעלי השליטה ב-NSO: בית המשפט המחוזי בת"א מינה אתמול (ב') נאמן לשלוש חברות בקבוצת NSO. השופט חגי ברנר קבע בהחלטתו כי נוכח הסכסוך המר בין בעלי השליטה, שמנהלים את החברה כמו "ספינה בים סוער שעל סיפונה שני קברניטים החלוקים ביניהם בשאלה מהי הדרך לחוף מבטחים" - יש למנות למבקשות נאמן זמני.
ההחלטה הותרה לפרסום היום. החברות מקבוצת NSO להן מונה עו"ד אורי גאון כנאמן הן גאוטילב, קונווקסום וויאווט. מההחלטה עולה כי המבקשות עוסקות בפיתוח מוצרי סייבר הגנתי, בעוד שחברות אחרות באשכול, הידוע כקבוצת NSO, עוסקות בפיתוח ובשיווק מוצרי סייבר התקפי.

1 צפייה בגלריה
NSO בניין
NSO בניין
NSO בניין
(צילום: רויטרס)
שלוש החברות שביקשו למנות להן נאמן באמצעות ד"ר שלמה נס, שי גליקמן ויונתן גמרניק, הן חלק מאשכול החברות הידועות בכינויין קבוצת NSO, כאמור. אשכול החברות כולל עשרות חברות, ישראליות וזרות כאחד, שהשליטה בהן נתונה בידי חברת אחזקות זרה, טריאנגל הולדינגס. הבעלות בטריאנגל (בשירשור) נחלקת בין קרן זרה בשם NOAL SCSP אשר מחזיקה 70.33% ממניותיה של טריאנגל לבין קבוצה בראשותו של שלו חוליו (קבוצת ההנהלה) אשר מחזיקה ביתרת מניותיה של טריאנגל (29.67%) .
ברקע הבקשה עומדת החלטתה של ממשלת ארה"ב מחודש נובמבר 2021 להכניס חלק מחברות הקבוצה למה שמכונה "הרשימה השחורה", קרי, חברות שממשלת ארה"ב הכריזה עליהן ככאלה שפועלות בניגוד לאינטרס הלאומי של ארה"ב. המבקשות לא נכללו ברשימה האמורה משום שכאמור, הן אינן עוסקות בפיתוח ושיווק של מוצרי סייבר התקפי.
מהחלטת בית המשפט עולה כי "בין לבין נתגלע סכסוך מר וחריף בין הקרן לבין קבוצת ההנהלה בכלל, ובין הדירקטורים מטעם הקרן לבין חוליו, הדירקטור מטעם קבוצת ההנהלה, בפרט. בקצירת האומר, החברות המבקשות טוענות כי יש להפריד בינן לבין החברות העוסקות בסייבר התקפי, שהן ורק הן נכללו ברשימה השחורה של ממשלת ארה"ב, וכי אין זהות בין נושיהן של המבקשות לבין נושיהן של החברות האחרות בקבוצה.
"בעוד שחברות אחרות בקבוצת NSO חבות סכום כולל של כ-460 מיליון דולר לנושיהן, הרי שחובותיה של קונווקסום, אחת מבין שלוש החברות המבקשות, הם כלפי הקרן, בסכום של כ-8.6 מיליון אירו בלבד. לטענתן של המבקשות, חוליו פועל שלא לטובתן של המבקשות בכך שהוא מבקש 'לספח' אותן אל קבוצת החברות הנכללות ברשימה השחורה, ולהעמיס עליהן חובות כספיים לא להן, רק כדי לאפשר את מכירת השליטה בקבוצת NSO בשלמותה, לרבות במבקשות, לצדדים שלישיים, וכל זאת בניגוד להוראות הדירקטוריון של גאוטילב (שנשלט כאמור על ידי הדירקטורים מטעם הקרן)".
מנגד, קבוצת ההנהלה טוענת כי הבקשה לא הוגשה על ידי המבקשות אלא על ידי שני דירקטורים, וכי לא התקבלה החלטת דירקטוריון שמכוחה ניתן היה להגיש את הבקשה הנוכחית.
עוד עולה מההחלטה כי קבוצת ההנהלה גם מוחה נמרצות על הדמוניזציה שנעשתה לחוליו על ידי המבקשות, רק כדי לזכות בסעד זמני במעמד צד אחד, ולטענתה , מדובר בהאשמות חסרות אחריות וחסרות שחר.
את הנהלת החברות מייצגים עוה"ד רן שפרינצק ורענן קליר וכן אלינור שטרק , נטלי שטוחין ותומר שקד. את הקרן מיעיצג עו"ד אהוד גינדס.