המלחמות בין עופר בלוך, מנכ"ל שופרסל המודח, לדירקטוריון שופרסל והיו"ר איציק אברכהן מסלימות. ברקע השימוע לפני הפיטורין שזומן לבלוך ואמור להתקיים מחר, שלח המנכ"ל המודח מכתב באמצעות בא כוחו עו"ד גיורא ארדינסט, שבו האשים את חברי הדירטוריון החתומים על הדחתו כי הם "מריונטות שלא רואים את טובת החברה מול עיניהם".
עוד כתב בלוך במכתב כי הליך השימוע פגום, וכי הפיטורים עצמם נגועים ביסודם במה שנראה כמו גחמה בלבד. "ההחלטה השרירותית לסיים את עבודתו של בלוך כבר התקבלה. הדרך בה בחרתם להוציאה לפועל כוחנית ופוגענית. רמסתם ברגל גסה את זכויותיו של בלוך כעובד ואדם", נכתב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סניף שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
המכתב נפתח בטענה כי שופרסל לא טרחה לדבר עם בלוך לאחר הישיבה ולעדכן אותו בהחלטה. "מכתב הזימון לשימוע נכתב בצורה צינית וזדונית, כולו השמצות חסרות בסיס ואין בו גרעין בודד של אמת", נטען. בלוך טען כי הוא ממלא את תפקידו במקצוענות ומוביל שורה של מהלכים, אשר יאפשרו לו לא רק תיקון ושיפור מהירים של התוצאות הקשות של הרבעון הראשון ב-2022, אלא התמודדות עם האתגרים הניצבים בפני החברה.
3 צפייה בגלריה
עופר בלוך
עופר בלוך
עופר בלוך
(צילום: אוראל כהן)
"הטענות כאילו מר בלוך 'לא הרים את נטל ההוכחה', ואינו מבצע או יכול לבצע את תפקידו היטב, הן שקריות ומנותקות מהמציאות. בזמן הקצר שבו מכהן מר בלוך בתפקיד לא ניתנה לו הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמו ובהתאם", נטען.
בלוך, לשעבר מנכ"ל חברת חשמל ומנכ"ל חטיבת החלב בתנובה, נבחר לתפקיד על ידי היו"ר הקודם של שופרסל, יקי ודמני, שנאלץ לעזוב טרם מינויו בפועל של בלוך. במקביל, דירקטוריון שופרסל טען בזימון לשימוע שהוציא לבלוך כי הוא חסר ניסיון, לא בקיא בנתונים, ומוזכרת שם גם הצהרתו של בלוך טרם מינויו של אברכהן ליו"ר, לפיה "לא יוכל לעבוד עם אברכהן כיו"ר שופרסל". כן נטען כי קיים משבר אמון שלא ניתן לגישור בין בלוך לאברכהן, וכי הם אינם יכולים לעבוד בשיתוף פעולה.
3 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)
"יש חשש שבלוך אינו האיש הנכון להוביל את החברה ולהתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, וגם אם במועד בו מונה מינויו נראה נכון וראוי, הרי שהנסיבות השתנו והמציאות בה פוגשת החברה שונה ובהתאם לכך דרישות התפקיד", נכתב. כזכור, דירטוריון שופרסל בהרכבו הקודם ובראשות היו"ר הזמני רון גוטפרויד פירסם ביוני הודעה התומכת בבלוך: "אנו עומדים כסלע איתן על תהליך הבחירה ומינויו של עופר, כמנהל בעל ניסיון עשיר שיוביל את הקבוצה לאתגרים החדשים העומדים לפנינו, והוא זוכה לתמיכתנו המלאה".
גורם משפטי בכיר אמר ל-ynet כי סיכויו של בלוך להישאר בתפקידו אפסיים, בעיקר משום שבלוך היה מודע כי אברכהן אמור להתמנות ליו"ר שופרסל וכי המועמד המועדף עליו הוא אורי קילשטיין, ולראייה - בהסכם שנחתם עם בלוך מצוין הפיצוי שיקבל אם יעזוב בשנה הראשונה לכהונתו, שפירושה כי אפשרות זאת נלקחה בחשבון על ידו והייתה ידועה לו.