ראש מטה אכ"א בצה"ל, תת אלוף יורם כנפו, שיגר היום (ג') מכתב חריג לכל משרתי הקבע ובו נכתב כי צה"ל מתנגד נחרצות" להצעה של משרד האוצר הכלולה בחוק ההסדרים לפיה תוקם מנהלת בקרה, תחת משרד האוצר, של תשלומי השכר והגמלאות בצה"ל. "אנו פועלים להורידה מסדר היום ונמשיך להתנגד לכל הצעה שתפגע בזכויות המשרתים", כתב כנפו במכתב פתוח לכל משרתי הקבע.
לדבריו, "בימים האחרונים מתנהל שיח סביב הצעות שמקודמות על ידי משרד האוצר לשינויים מבניים במשק... במסגרת ההצעות, הופצה על ידי משרד האוצר, באופן חד צדדי וללא כל תיאום איתנו, טיוטת הצעה הכוללת שינויים בתנאי השכר וההעסקה של משרתי צה"ל ויתר המשרתים בכוחות הביטחון. הצעה זו מנוגדת לסיכום שחתמנו עם משרד האוצר ולתהליך המקצועי המשותף שקיימנו עמם לאורך השנתיים האחרונות".
1 צפייה בגלריה
שר האוצר סמוטריץ' והרמטכ"ל הלוי
שר האוצר סמוטריץ' והרמטכ"ל הלוי
שר האוצר סמוטריץ' והרמטכ"ל הלוי
(צילום: שלו שלום, דובר צה"ל)

כנפו מבקש להדגיש כי "חלק מההצעות הוצעו גם בשנים קודמות, ופעלנו להוריד אותן מהפרק" ומבטיח כי "נמשיך לפעול למען שמירה על זכויותיכם ועל ייחודיות שירות הקבע, ונעדכן אתכם לאורך כל הדרך".
הדברים רגישים במיוחד לנוכח כמה עובדות: ראשית, חל איסור מוחלט על התאגדות (ועד עובדים) של משרתי קבע; שנית, ישנה מלחמה עצימה רב-חזיתית חסרת תקדים בישראל והיא מחייבת הרבה כוח אדם; שלישית, משרד האוצר בכלל ובאגף החשכ"ל ואגף התקציבים בפרט, מנסים זה שנים להקים גוף כזה שיצליח לפקח באופן אמיתי ויעיל על כל הנעשה בתשלומי שכר והטבות לקבוצה זו אך ללא הצלחה. כמו כן, לפי הערכות באוצר ובצה"ל סיכוייו של מהלך כזה - שזוכה להתנגדות רבת שנים למרות שמערכת בקרות כאלו קיימות בכל מקום אחר במגזר הציבורי-ממשלתי - קלושים.