נאמן רשת ג'מבו סטוק, עו"ד אמיר ברטוב וכן בנק מזרחי טפחות ובנק לאומי הגישו במאי בקשה לצו פתיחת הליכים (חדלות פירעון אישי) כנגד הבעלים של הרשת הנמצא בחו"ל, רועי ונונו. השופט רון גולדשטיין מבית משפט השלום בת"א, הורה על מינוי עו"ד ברטוב כנאמן זמני לשם שמירה על נכסי ונונו וכן הסמיך אותו לבדוק את נכסיו והתחייבויותיו של ונונו וביקש את תגובת ונונו שטרם הוגשה לבית המשפט.
השופט התיר היום (א') לפרסם החלטתו. מדובר בבקשה משותפת שהגיש נאמן הרשת והנושים בנק מזרחי טפחות (באמצעות עוה"ד מור נרדיה וליאור הר צבי) ובנק לאומי (באמצעות עו"ד יוסי בן נפתלי ורונן מטרי) - להכניס את ונונו להליך חדלות פירעון אישי. זאת, לאחר שטענו כי חובותיו לשני הבנקים עומדים על למעלה מ-15 מיליון שקל נוכח ערבות אישית שהעמיד לחובות החברות אשר לא נפרעו. לאחרונה מכר נאמן הרשת את מרבית סניפיה לזול סטוק וכעת נאמן הרשת מתפנה לחקירת קריסת הרשת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
(צילום: איגור אוסדצ'י)

במסגרת הבקשה שהגישו נאמן הרשת ושני הבנקים עוד במאי האחרון ומתפרסמת כעת לראשונה נטען כי החייב רועי ונונו היה עד לאחרונה מנהלה והרוח החיה של רשת ג'מבו סטוק שנקלעה לאחרונה לחדלות פירעון, לאחר שלא יכלה לפרוע את חובותיה שהגיעו להיקף של עשרות מיליוני שקלים. כתוצאה מכך, במאי השופטת עירית וינברג נוטוביץ הוציאה צו לפתיחת הליכים כנגד הרשת ומינתה את עוה"ד אמיר ברטוב כנאמן לחברה.
עוד נטען בבקשה כי "לנוכח היקף הערבויות האישיות של החייב והיותה של החברה חדלת פירעון, ישנו חשש ממשי כי נושים שנכזבו להיפרע מהחברה ינקטו בצעדים חד צדדיים בניסיון להיפרע את חובם מהחייב עצמו. החייב הצהיר בפני הנאמן כי נושים איימו עליו ועל בני משפחתו. בנוסף, החייב ומשפחתו שוהים בחו"ל במיקום שאינו ידוע והוא חופשי להבריח נכסים וכספים לצדדים שלישיים וכן לבצע העדפות נושים ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לנושים", נטען במסגרת הבקשה.
בערב חג הפסח האחרון נטען כי נסגרו במפתיע וללא כל הודעה מוקדמת כל סניפי הרשת ולעובדים נמסר להישאר בבתיהם. הרשת שהוקמה על ידי ונונו בשנת 2016 מנתה 18 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ, העסיקה כ–300 עובדים ועסקה במסחר קמעונאי למשקי הבית. נטען כי "עד לאותו המועד שלט החייב בחברה באופן בלעדי ומוחלט וניהל אותה באמצעות גורמים מטעמו".
לאחרונה נכתב במסגרת תגובת הרשת באשר לבעל השליטה ונונו כי "בעל השליטה מתנער מהאמירות או האשמות כי החליט לסגור את החברה באבחת גרזן - מדובר באמירה לא נכונה, לא ראויה ולא מכבדת". תגובת רועי ונונו - לבקשת צו פתיחת הליכים שהוגשה נגדו - טרם הוגשה לבית משפט.
הנאמן הזמני, עו"ד אמיר ברטוב מסר בתגובה כי "מצופה מרועי ונונו שיצא לחו"ל וסגר את רשת ג'מבו סטוק ברגע אחד תוך שהותיר חובות רבים ועובדים ללא פרנסה ותשלום משכורות שיגיע לישראל ויתייצב מול חובותיו ולפחות לא יסתתר במקום הימצאו ויפעל להקשות על בעל התפקיד".
את תגובת ונונו לא ניתן היה להשיג.