סימן לדאגה נוספת עבור הכלכלה האמריקאית: מיקרוסופט ואלפאבית (גוגל) פרסמו הלילה (שלישי) את הדוחות הכספיים שלהן לרבעון השני של שנת 2022, ובשורה התחתונה הן לא עמדו בתחזיות האנליסטים.
מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 51.9 מיליארד דולר ברבעון השני, כשהתחזית הייתה ל-52.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-2.23 דולר למניה, לעומת תחזיות רווח של 2.29 דולר. בעקבות התוצאות, מניית מיקרוסופט יורדת במסחר המאוחר בניו יורק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גוגל ומיקרוסופט
גוגל ומיקרוסופט
גוגל ומיקרוסופט
(צילום: יח"צ)
במיקרוסופט ציינו כי השינויים בשער הדולר והפסקות הייצור בסין, שהובילו לאובדן הכנסות של מאות מיליוני דולרים, הם בין הגורמים לכך שלא עמדה בתחזיות. בנוסף, הוצאות התפעול של החברה גדלו ב-126 מיליון דולר בעקבות ההפחתה בפעילות של מיקרוסופט ברוסיה.
עוד נתון מעניין מהדוחות הוא הוצאה של 113 מיליון דולר על תשלום פיצויים לעובדים שפוטרו, מה שמראה על מגמת הקיצוצים בחברה. לצד זה, חטיבת הענן רשמה הכנסות של 20.9 מיליארד דולר, נמוכות במקצת מהתחזיות (21.1 מיליארד דולר), וההכנסות מ-XBOX ירדו ב-6%.
הכנסות אלפאבית הסתכמו ב-69.69 מיליארד דולר ברבעון השני, כאשר תחזיות האנליסטים עמדו על 69.9 מיליארד דולר. יש לציין כי מדובר בעלייה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל עדיין נמוכות מהצפי. הרווח למנייה היה 1.21 דולר לעומת 1.28 דולר בתחזיות.
עוד נתונים: ההכנסות מפרסום ביוטיוב הסתכמו ב-7.34 מיליארד דולר, כשהתחזית הייתה 7.52 מיליארד דולר. ההכנסות מהקלאוד (הענן של גוגל) היו 6.28 מיליארד דולר לעומת 6.41 מיליארד דולר בתחזיות.

מנכ"ל גוגל לעובדים: "תהיו יזמים ורעבים יותר"

רק לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, באימייל לעובדים כי החברה תאט את קצב הגיוסים שלה במחצית השנייה של 2022. כך דווח במספר כלי תקשורת. "אתם צריכים להיות יזמים ורעבים יותר", כתב המנכ"ל לעובדים.
עוד כתב פיצ'אי כי גוגל גייסה 10,000 עובדים במהלך הרבעון השני, וכעת החברה צריכה לייעל תהליכים, לאחד השקעות ולעבוד קשה יותר - במיוחד על רקע "התחזית הכלכלית הגלובלית הלא ברורה", כך כתב. האימייל של פיצ'אי לא הזכיר פיטורים, אבל ביטויים כמו "ייעול" ו"איחוד" רומזים על כך שייתכן שזה יקרה בהמשך. אלפבית (החברה האם של גוגל), מצדה, לא הגיבה על הדיווחים.
בנוסף לגוגל, מיקרוסופט דיווחה יום קודם לכן שהיא "מארגנת מחדש את כוח האדם שלה", ובתוך כך היא מפטרת כ-1% מכוח העבודה שלה, שמונה כ-180 אלף עובדים. החברה מסרה כי הפיטורים הם במגוון תפקידים וקבוצות, בכל מיני מקומות בהן פועלת החברה שבסיסה בוושינגטון.
החברה טענה כי הפיטורים לא נבעו מהידרדרות במצב הכלכלי של החברה, ומסרה כי היא מתכננת להמשיך לגייס לתפקידים אחרים במהלך השנה, ולסיים את שנת 2022 עם גידול במספר העובדים בסך הכל. "קיצצנו מעט מאוד עובדים", כתבה מיקרוסופט באימייל. "כמו כל החברות, אנחנו מבצעים הערכות של סדרי העדיפות העסקיים שלנו על בסיס קבוע, ומבצעים התאמות מבניות בהתאם. נמשיך להשקיע בעסק שלנו ונגדיל את מספר העובדים בשנה הקרובה".