2 צפייה בגלריה
הדמיית תוכנית פרדס דכא
הדמיית תוכנית פרדס דכא
הדמיית תוכנית פרדס דכא
אחרי כעשור של קידום תוכניות וחילוקי דעות בין בעלי הזכויות: התקבל היתר בנייה ראשון באחת מעתודות הקרקע המעטות הפנויות לבניית דירות למגורים במרכז אזורי הביקוש. קבוצת חג'ג' הודיעה היום (א') כי קיבלה היתר מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו לצורך הקמת פרויקט "תל אביב-יפו הצעירה" ברחוב סהרון ביפו, שצפוי לכלול שני מגדלים בני 14 קומות עם 123 יחידות דיור.
מדובר בשטח שהוא חלק מפרויקט התחדשות עירונית רחב היקף, שעתיד להשתרע במתחם המצוקה "פרדס דכא", הממוקם בדרום-מערב יפו, בגבול עם העיר בת ים, ממערב לשדרות ירושלים ושכנות יפו ד', ומדרום לרחוב סהרון ושכונת נווה גולן. אזור זה משתרע על פני כ-123 דונם ומיועד לפינוי בינוי. על פי הערכות, ניתן להקים במתחם כולו מגדלים בני עד 20 קומות עם כ-2,500 דירות.
כ-100 דונם במתחם מנוהלים ברובם על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ויש בשטח פולשים רבים שמתגוררים בבנייה בלתי חוקית, רובם במקרקעין הציבוריים, לצד בעלי הקרקע החוקיים. במקום אין תשתיות מסודרות, תנאי המחייה בו ירודים ובשנים האחרונות הוא התאפיין בפשיעה וסחר בסמים. ואולם, מיקומו בסמוך לחוף הים ועל תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה הופכים אותו לאטרקטיבי עבור משקיעים, שניסו לרכוש בעבר את השטח מבעלי הקרקע הרבים שהיו במקום.
בין היתר, בעבר איש העסקים המנוח שמואל פלאטו שרון וחברת שיכון ובינוי נדל"ן ביקשו לקדם פרויקט ענק במתחם, אך היוזמה קרסה לאחר שבית המשפט המחוזי פסק כי הם הסתמכו על ייפויי כוח מזויפים. גם עיריית תל אביב-יפו ניסתה במשך שנים לקדם התחדשות עירונית במתחם.
2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט "תל אביב-יפו הצעירה"
הדמיית פרויקט "תל אביב-יפו הצעירה"
הדמיית פרויקט "תל אביב-יפו הצעירה"
ב-2015 רכשה קבוצת חג'ג' את השטח שבו היא צפויה לבנות את הפרויקט שבגינו קיבלה היתר בנייה. מהקבוצה נמסר כי בכוונתה להרחיב את הפרויקט לכלל מתחם הפרדס באמצעות רכישת השטח במסגרת אופציה שהחברה חתמה עליה עם בעלי המתחם. פרויקט תל אביב-יפו הצעירה הוא שלב ראשון בתוכנית החברה להתרחבות, בכפוף להסכמות עם הרשויות. התב"ע (תוכנית בניין עיר) שמקדמת החברה במתחם כוללת אלפי יחידות דיור, מבני ציבור, שטחי מסחר, וגנים ציבוריים.
בקבוצה מציינים שהחברה התקשרה עם גורם מממן לבניית הפרויקט, והיא צופה כי הרווח הגולמי יסתכם ב-123 מיליון שקל. את הפרויקט עיצב אדריכל אילן פיבקו ושטח הדירה הממוצעת בו הוא 110 מ"ר. נוסף לדירות 3-4 חדרים, יוקמו דירות 2.5 חדרים בשטח ממוצע של 64 מ"ר.
תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן, מסר: "פרויקט תל אביב-יפו הצעירה הוא בשורה משמעותית ביותר, ועם קבלת ההיתר אנחנו נערכים לתחילת עבודות הבנייה במקום בתוך זמן קצר. הפרויקט יביא את היוקרה של תל אביב ליפו, והוא צעד ראשון במסגרת אפשרות להפוך לפרויקט בסדר גודל שטרם נראה ביפו".
אלעד חג'ג', מנכ"ל התחדשות עירונית בקבוצה, הוסיף: "בהמשך להצלחת הפרויקטים שבנינו עד היום בתל אביב, ההיתר שקיבלנו לפרויקט הזה, יחד עם התוכניות שלנו להרחיב את ההתחדשות העירונית בקבוצה גם לערים נוספות, לרבות פתח תקווה ונתניה, שם דגש על החשיבות לתחום זה בקבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן".