2024 הייתה
שנה קשה במיוחד לתעשיית הרכב הגרמנית
, ובראשה פולקסווגן, יצרנית המכוניות המובילה באירופה. החברה התמודדה עם ירידה חדה של יותר מ-30% ברווחים, צמצום בייצור ובמכירות בשוק המקומי ובשווקי הייצוא, תחרות גוברת מצד יצרנים סיניים, ועלויות תפעול גבוהות. לראשונה בהיסטוריה של החברה, נשקלו פיטורי עובדים וסגירת מפעלים בגרמניה עצמה, כשברקע פרצו שביתות עובדים. העתיד הכלכלי של פולקסווגן נראה קודר מתמיד.
מול התחזיות הקודרות והנתונים המדאיגים, הנהלת פולקסווגן תיקח כל מה שהיא תוכל כדי להציל את החברה, והישועה נמצאה דווקא בחדרי האוכל של החברה ובסופרמרקטים הסמוכים למטה ולמפעלי הייצור שלה: בסוף השבוע פרסמה יצרנית הרכב כי מכרה יותר מ-8.5 מיליון יחידות של קארי וורסט (נקניקייה ברוטב קטשופ וקארי) בשנה החולפת - גידול של 230 אלף יחידות לעומת 2023.
1 צפייה בגלריה
נקניקיות של פולקסווגן
נקניקיות של פולקסווגן
נקניקיות של פולקסווגן
(צילום: picture alliance/gettyimages)
הנקניקייה מיוצרת כבר מ-1973 על ידי קצבי הבית של פולקסווגן, לפי מתכון סודי של החברה. המאכל הפופולרי אף נחשב למוצר מקורי של פולקסווגן, ויש לו אפילו מספר סידורי משלו. ב-2021, לאחר שעובדי החברה דרשו תפריטים בריאים יותר עם יותר אפשרויות צמחוניות, הנקניקייה הוסרה מתפריט חדר האוכל של המטה הראשי של החברה בוולפסבורג. העובדים התרעמו ואפילו הקנצלר הקודם, גרהרד שרודר, התגייס לעזרתם. בעקבות התרעומת מנהלי החברה התנצלו והנקניקייה האהובה חזרה לתפריט ב-2023.
8,552,000 נקניקיות פולקסווגן נמכרו בשנה שעברה, לעומת 9,030,000 מכוניות שמכרה הפירמה מכל הסובסידיות שלה (כולל אאודי, סקודה ופורשה, בין היתר). אף מותג של פולקסווגן עצמה לא נמכר כמו הנקניקיות. לצורך העניין, 5.2 מיליון מכוניות פולקסווגן נמכרו ב-2024.
"אנחנו מתכננים לגדול ולהתפתח לסוגים אחרים של נקניקיות", אמר מרכוס גריינר, מנהל הקנטינה של פולקסווגן. "ואנחנו מתכוונים לייצר תחת המותג של החברה ולהפיץ ברמה הלאומית גם נקניקיות חתוכות ומתובלות ברוטב. הלקוחות יוכלו לחמם ולאכול את זה לארוחת ערב או בהפסקת האוכל בעבודה".
הנקניקיות של פולקסווגן מוצעות כיום בסופרמרקטים רבים, וגם באצטדיון הכדורגל של הקבוצה המקומית בוולפסבורג (שגם היא שייכת לקונצרן). בסך הכל 90% מנקניקיות החברה נמכרו מחוץ לתחומי מפעלי פולקסווגן - השאר נאכלו על ידי עובדי החברה. החברה גם לא זנחה את הצמחונים והצליחה למכור יותר מ-40 אלף נקניקיות טבעוניות. בנוסף, פולקסווגן מכרה יותר מ-600 אלף בקבוקים של הקטשופ המתובל שלה, ו-25 אלף דליים של עשרה ליטר מאותו מוצר.
"בכל מה שקשור לרכבים על שני גלגלים, על ארבעה גלגלים או יותר, פולקסווגן תמיד היתה חברה של חדשנות", כתב גונאר קיליאן, מנהל משאבי האנוש של החברה בחשבון הלינקדאין שלו. "עכשיו אנחנו חדשניים גם בצלחת".