למרות המלחמה המתמשכת והמשבר בשוק הדיור, שוק היוקרה ממשיך לבעוט: ל-ynet ו"ממון" נודע כי מחצית מקומת הפנטהאוז במגדל היוקרה הרביעי של פרויקט גינדי TLV בתל אביב נמכרה תמורת כ-30 מיליון שקל לאיש הייטק המתגורר במגדל אחר בפרויקט. מדובר בדירת פנטהאוז בשטח 388 מ"ר עם מרפסת בשטח 167 מ"ר בעלת נוף פנורמי לים התיכון בקומה ה-48. הדירה כוללת ממ"ד, 3 חניות (חניה בודדת וחניה טורית כפולה), מחסן ובריכת בטון במרפסת.
המחיר משקף סכום של כ-65 אלף שקל למ"ר עבור דירת מעטפת, ללא עבודות גמר. אם לוקחים בחשבון את עלות גמר הדירה, המחיר משקף סכום של כ-85 אלף למ"ר. לדברי השמאי אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, "העסקה הזו מהווה, לדעתי, את הסנונית הראשונה להתאוששות שוק היוקרה בתל אביב מאז אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיהם. מדובר בפרויקט מוצלח ויוקרתי, המוכיח שכאשר מתכננים כיאות עירוב שימושים ומבצעים אותו ברמה הגבוהה ביותר, המחירים משיקים למחירי יתר מגדלי היוקרה בעיר".
4 צפייה בגלריה
פנטהאוז גינדי TLV
פנטהאוז גינדי TLV
דירת הפנטהאוז בפרויקט גינדי TLV בת"א. נמכרה ב-30 מיליון שקל
(צילום: גינדי TLV)
דנוס מוסיף כי "עם זאת, הדירות בפרויקט נסחרות סביב 60 אלף שקל למ"ר בנוי בקומות הגבוהות וכ-50 אלף שקל למ"ר בנוי בקומות הנמוכות, והנה כאן מחיר חדש למ"ר בנוי (65 אלף שקל למ"ר - ה.צ). אמנם מדובר בקומה האחרונה במגדל שצופה לים, אך עדיין הנכס עתיר שטח וברמת מעטפת. זה מלמד או על התאוששות בשוק דירות היוקרה, או לכל הפחות הבנה מצד רוכשים בשוק הזה שהמחירים אינם עומדים לרדת בעתיד הנראה לעין. נראה כי האמון חוזר גם לשוק דירות היוקרה".
4 צפייה בגלריה
פנטהאוז גינדי TLV
פנטהאוז גינדי TLV
מבט מבחוץ על הפרויקט
(צילום: גינדי TLV)
מדובר בפרויקט עירוב שימושים של מגורים ומסחר בבעלות חברת גינדי TLV של האחים מנור וכפיר גינדי ואורי לוי. הוא ממוקם בפינת הרחובות החשמונאים וקרליבך, בסמוך לרחוב מנחם בגין בשטח מתחם השוק הסיטונאי המיתולוגי, וכולל 4 מגדלי מגורים בני 48 קומות ו-11 בנייני מגורים בני 14 קומות מעל קניון TLV , שהיה בבעלות החברה ונמכר ב-2019 לידי קבוצת אלון רבוע כחול בשליטת מוטי בן משה.
בקומת הפנטהאוז במגדל הרביעי נותר נכס אחרון למכירה עם כיוון אוויר של דרום-מערב. גג הפרויקט (קומת הרופטופ) כולל בריכה, חדר כושר וסאונות בשטח של כ-900 מ"ר והוא משרת את דיירי המגדלים השלישי והרביעי. הוא נבנה בהשקעה כוללת של כ-80 מיליון שקל ותוכנן על ידי משרד לוין פקר אדריכלים. את גינדי TLV ליוותה בעסקה עו"ד אוראל זך ממשרד עוה"ד AYR – עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'.
4 צפייה בגלריה
פנטהאוז גינדי TLV
פנטהאוז גינדי TLV
שטח הדירה כמעט 400 מ"ר
(צילום: גינדי TLV)
4 צפייה בגלריה
פנטהאוז גינדי TLV
פנטהאוז גינדי TLV
בריכת בטון במרפסת
(צילום: גינדי TLV)
לדברי אבי זמיר, מנכ"ל גינדי TLV, "רוכש הנכס כבר מתגורר בפרויקט, במגדל 2, ומכיר את יתרונותיו. מדובר באיש הייטק ישראלי, שבחר להעתיק את חייו למתחם עם אשתו ושלושת ילדיהם. אנחנו רואים ששוק דירות היוקרה בלב תל אביב חוזר לעצמו, במגדל הרביעי נותרו 20% מהדירות ונתוני החציון הראשון של 2024 גוברים על נתוני המכירה של שנת 2023 כולה. אם קצב מכירת הדירות ימשיך כך, אנו מעריכים שהגידול השנתי צפוי להגיע ל-138% לכל השנה מול אשתקד".