קבוצת שופרסל הודיעה הבוקר (יום רביעי) על שורה של צעדי התייעלות, ביניהם סגירת סניפים וקיצוץ של כ-120 עובדים (מעל ל-10% ממצבת כוח האדם במטה), כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. מטרת התוכנית היא הקטנת ההוצאות התפעוליות של החברה, על מנת להתמודד עם התחרות העתידית ולשפר את התוצאות הכספיות של החברה, תוך שמירה על רמת הפעילות ושירות הלקוחות.
החסכון המוערך בגין ההתייעלות לשנת 2023 מוערך בכ-250 מיליון שקל. התוכנית כוללת שלושה מוקדים: התייעלות בכוח אדם במטה, יחידות עסקיות ויחידות תמך (חסכון מוערך של כ-60 מיליון שקל), צמצום הוצאות תפעוליות (חסכון מוערך של כ-90 מיליון שקל), וסגירת חנויות (חסכון מוערך של כ-100 מיליון שקל). בעקבות הפעלת מרכזי השילוח האוטומטי ייסגרו כלל מחסני האונליין הייעודיים, לצד סגירת 33 סניפי רשת שאינם רווחיים, מתוכם 8 סניפים שמשמשים כיום לליקוט מוצרים בלבד עבור משלוחים ו-14 סניפים "רגילים": 2 סניפי שופרסל דיל, 2 סניפי שופרסל שלי, 6 סניפי אקספרס, 3 סניפים גרין וסניף אחד של יש חסד. בנוסף, ייסגרו 11 סניפים של רשת Be.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
שופרסל
(צילום: עמית שעל)
במסגרת תוכנית ההתייעלות של הקבוצה, שופרסל תקצץ כאמור מעל 10% מעובדי המטה והיחידות העסקיות. הרשת תפטר 100 עובדים מהמטה שלה, ותוציא 20 עובדים נוספים לפרישה מוקדמת, אך לא תפטר עובדים בהסכם קיבוצי, בסניפים, ואלה ישלובו בסניפים אחרים המועסקים בהסכם הקיבוצי. בסך הכל, שופרסל מעסיקה כיום כ-16 אלף עובדים. לטענת הרשת, בזמן הקורונה ולנוכח הזינוק במכירות אונליין מצבת כוח האדם "התנפחה".
הקבוצה מציעה תוכנית פרישה מרצון לעובדים המועסקים בהסכם קיבוצי במטה החברה והיחידות העסקיות. כמו כן, החברה תיפרד מחלק מעובדי המטה המועסקים בהסכמים אישיים, לצורך התאמת מצבת כוח האדם לצרכים ולאתגרי שוק הקמעונאות במציאות המשתנה. עוד מוסיפה הקבוצה כי עבור עובדים אלו גובשה מעטפת תמיכה וסיוע, על מנת שיקבלו את מיטב הכלים והאמצעים הנדרשים לניהול המשך הקריירה.
יו"ר קבוצת שופרסל, איציק אברכהן ואורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל מסרו: "תכנית ההתייעלות בקבוצה נועדה לשפר את כושר התחרות שלה ולאפשר את המשך מיצובה המוביל גם בשנים הבאות. לצד תהליכי ההתייעלות אשר יוצאים לדרך כעת, מבוצעת בחברה עבודה מעמיקה ויסודית של קידום ופיתוח עסקי הליבה ומנועי הצמיחה שלה, כדי להביא להמשך צמיחה והתחדשות עסקית בחברה אשר יבואו לידי ביטוי בעתיד. במסגרת תכנית ההתייעלות, ייסגרו סניפים שאינם רווחים ובמקומם יפתחו בשנים הקרובות כ-25 סניפים חדשים. על מנת לשמור על רמת השירות הגבוהה ללקוחותינו, במהלך זה נמנענו באופן גורף מפיטורים של עובדי הסניפים הנסגרים אשר ישולבו בעבודה בסניפים הסמוכים".
וטרמן התייחס לקיצוצים והוסיף כי "פרידה מעובדים היא קשה, אך היא המוצא האחרון וזאת לאחר שביצענו כל שביכולתנו על מנת לבחון חלופות ולמזער את היקפה, תוך שיתוף פעולה ותאום מלא עם אריאלה סיסו, יו"ר ועד עובדות ועובדי שופרסל".
בנוגע לסגירת סניפי Be אמר: "רשת Be פועלת מזה ארבע שנים ויצרה תחרות אמיתית לראשונה בשוק הפארם בישראל. עיקר הסניפים שייסגרו הינם סניפים היסטוריים של ניו - פארם המצויים במיקומים עם פוטנציאל רווח נמוך. כעת, לאחר שבשנים האחרונות נפתחו 35 סניפים חדשים ושודרגו כ-20 סניפים קיימים, אנו עתידים לפתוח בשנה הקרובה כ-11 סניפים חדשים של הרשת במיקומים חדשים ואסטרטגיים".