למעלה מחצי שנה לאחר שכהונתו של מנהל רשות המסים ערן יעקב הייתה צריכה להסתיים, אך הוארכה זמנית שלוש פעמים, אישרה היום (רביעי) הממשלה את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנות את שי אהרונוביץ', סגן מנהל הרשות עד כה, למנהל החדש של רשות המיסים.
המינוי התבצע מאוחר, למרות שהיה ידוע שכהונת יעקב בת חמש השנים אמורה להסתיים במרץ 2023, זאת כיוון שלא הוקמה ועדת איתור בזמן ורק לאחרונה היא מונתה, התכנסה לשמוע את 14 המועמדים ובחרה להמליץ על שלושה מהם לשר. המומלצים היו כולם בכירים ברשות - סגניו של ערן יעקב: מירי סביון, רונלד עם שלם ושי אהרונוביץ', שבו בחר השר סמוטריץ'.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שי אהרונוביץ'
שי אהרונוביץ'
שי אהרונוביץ'
(צילום: אביחי סוחר)
שר האוצר אמר היום עם אישור המינוי כחוק על ידי הממשלה: "אני מודה לראש הממשלה ולחברי בממשלה על אישור החלטתי. שי הוא האיש הנכון במקום הנכון להוביל את רשות המיסים בשנים הבאות ולהצעיד אותה לעבר עידן טכנולוגי חדש שיעמיק את הגביה וישפר את השירות וינהל מאבק חסר פשל ובפשע המאורגן. התרשמתי מאוד מהמשנה הסדורה שלו, מההיכרות המעמיקה שלו עם תפקידיה ואגפיה השונים של הרשות ומהמוטיבציות הגבוהות שלו לשירות הציבור. אני מודה לראש הרשות היוצא ערן יעקב על שנים רבות של מסירות והשקעה במגוון תפקידים במשרד האוצר לטובת אזרחי ישראל".
עו"ד אהרונוביץ', בן 48, נשוי ואב לארבעה ילדים, החל את עבודתו ברשות בשנת 2001, ובמסגרתה התמחה בכל תחומי העיסוק של הרשות. בתוך כך, במהלך השנים ניהל אהרונוביץ' יחידות מטה ויחידות שטח, והוביל רפורמות ותיקוני חקיקה משמעותיים.
בחמש השנים וחצי האחרונות משמש אהרונוביץ' כסמנכ"ל בכיר ברשות המיסים, וכמי שאחראי על ניהול מערך משרדי מיסוי מקרקעין ברשות המסים. בתפקידו זה הוביל, בין השאר, תהליכי אוטומציה שונים כגון ביצוען של שומות באופן אוטומטי, ודיגיטציה של כלל הנתונים ההיסטוריים של רשות המיסים. בנוסף, הוביל מהפכה במתן שירות לציבור באופן מקוון, תוך שילוב מערכות אינטרנטיות ומתן שירות במסגרת מוקד שירות ארצי.
במקביל לתפקידיו ברשות, מרצה אהרונוביץ' מזה 15 שנים בקורסים אקדמיים שונים בתחומי המיסוי במספר אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות, וכן במסגרת פורומים מקצועיים שונים של הלשכות המקצועיות.