מאבק משפטי מתנהל בתקופה האחרונה בין לאו מסי לבין אחד ממשפעיני הרשת המובילים בעולם, היוטיובר לוגן פול, כאשר במוקד המחלוקת עומדים משקאות האנרגיה שלהם. חברת Prime Hydration של פול הגישה השבוע תביעת נגד בתגובה לתביעה המקורית שהוגשה על ידי מסי בתחילת אוקטובר.
הסכסוך החל ביוני השנה, כאשר מסי השיק את משקה האנרגיה החדש שלו, Más+ by Messi, בשיתוף עם חברת Mark Anthony Brands International, יצרנית של משקאות אלכוהוליים מוכרים. מייד לאחר ההשקה, שותפו של פול ל-Prime Hydration, היוטיובר JJ Olatunji (המוכר כ-KSI), הצביע על דמיון בין עיצובי הבקבוקים של שני המותגים.
בתביעה שהוגשה על ידי Mark Anthony International בניו יורק, נטען כי Prime Hydration מנסה למנוע שימוש במאפייני עיצוב נפוצים בתעשיית משקאות האנרגיה. בתביעת הנגד שהוגשה השבוע, טוענת Prime כי היא השקיעה מאמצים רבים בפיתוח עיצוב ייחודי שיבדל אותה ממתחרים כמו Gatorade ו-Powerade. החברה מאשימה את המותג של מסי בהעתקת מאפיינים רבים, כולל צבעים, עיצוב הבקבוק, מכסים תואמים, ואפילו סיסמאות שיווקיות דומות.
Prime Hydration, שהושקה בינואר 2022, הצליחה לגייס שורה מרשימה של ספורטאים מובילים כשגרירי מותג, ביניהם כוכבי NFL פטריק מהומס וטייריק היל, וקבוצות כדורגל מובילות כמו יובנטוס ובאיירן מינכן. המותג אף חתם על הסכם חסות עם ברצלונה, קבוצתו לשעבר של מסי.
זו אינה ההתמודדות המשפטית הראשונה של Prime השנה. ביולי תבעה הוועד האולימפי והפראלימפי האמריקני את החברה על שימוש במונחים מוגנים כמו "אולימפיאן" ו"נבחרת ארה"ב" בחומרי השיווק שלה.
המאבק המשפטי הנוכחי צפוי להימשך, כאשר שני הצדדים מחזיקים בעמדותיהם ומסרבים לסגת. התוצאה עשויה להשפיע משמעותית על עתיד שוק משקאות האנרגיה ועל האופן שבו מותגים יכולים להגן על העיצובים שלהם.