טים וולז, מושל מינסוטה והמועמד לתפקיד סגן הנשיא מטעם המפלגה הדמוקרטית, הוא בעל השווי הנמוך ביותר בהשוואה לשאר המתמודדים בבחירות לנשיאות ארה"ב. על פי הגילויים האחרונים בהם מחויבים המועמדים, עושרו של וולז נאמד בפחות ממיליון דולר. כך לפי דיווח בסוכנויות הידיעות בלומברג.
המועמדת לנשיאות מטעם הדמוקרטים, קמלה האריס, לא עשירה בהרבה מוולז, כשהיא מחזיקה כמיליון דולר במזומן בחשבונות הבנק שלה וקצת מעל 1.5 מיליון דולר בקרנות פנסיה. לעומת שני המועמדים הרפובליקנים - מדובר בכסף קטן: דונלד טראמפ מוערך ב-5.7 מיליארד דולר, והסגן שלו, ג'יי די ואנס, בכ-10 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס עם הסגן המיועד טים וולז עצרת בחירות פילדלפיה פנסילבניה ארה"ב
קמלה האריס עם הסגן המיועד טים וולז עצרת בחירות פילדלפיה פנסילבניה ארה"ב
וולז (משמאל) יחד עם האריס
(צילום: EPA/MICHAEL REYNOLDS)
בגילויי הנכסים האחרון של וולז לא נמצאו מניות או נכסי נדל"ן משמעותיים. לפני כניסתו לתפקיד המושל, כנציג בבית הנבחרים הפדרלי, וולז חשף נכסים בשווי של בין 360 אלף דולר ל-830 אלף, שכללו בעיקר את ערך ביתו, וכן תכנית חיסכון לימודים, פנסיה של מורים במדינה (בעברו הוא היה מורה) וביטוח חיים מלא.
הבחירה של וולז כסגן הנשיא צפויה להעניק לו תוספת ניכרת להכנסתו. בתור מושל הוא מרוויח 127,629 דולר בשנה, שכר שדירג אותו במקום ה-37 בלבד מתוך 50 מושלי המדינות בארה"ב, ולמרות שיכול היה לאורך כהונתו להגדיל את שכרו, הוא בחר שלא. לעומת זאת, משכורת סגן הנשיא עומדת על 284,600 דולר.

הכינוי שהדביק לטראמפ שהפך לוויראלי

וולז היה אחד משלושת המועמדים הסופיים לתפקיד סגן הנשיא המיועד של האריס, והוא גבר לבסוף במרוץ על מושל פנסילבניה ג'וש שפירו והסנאטור מאריזונה והאסטרונאוט לשעבר מארק קלי. הוא, כאמור, מכהן כמושל מינסוטה מאז 2019, ולפני כן שירת במשך שנים כמחוקק בבית הנבחרים. וולז נחשב לתומך רהוט ובולט של האריס, ובימים האחרונים זוכה לתהילה במפלגה בעקבות כינוי הגנאי שהצמיד לטראמפ וסגנו ואנס: "מוזרים". המיתוג הפך במהרה לוויראלי ואומץ על-ידי האריס והקמפיין שלה. "אלו אנשים מוזרים בצד השני. הם רוצים לאסור ספרים. הם רוצים להיכנס לכם לתוך חדר הבדיקות. זו האמת, ואי-אפשר להמתיק אותה. אלו רעיונות מוזרים. תקשיבו להם כשהם מדברים", אמר וולז בריאיון ל-MSNBC לפני כשבועיים, ומאז האריס תיארה גם היא שוב ושוב את טראמפ כ"מוזר" - והקמפיין שלה מקפיד להדגיש זאת בהודעותיו הרשמיות.
2 צפייה בגלריה
המועמד הרפובליקני ל סנאט ב אוהיו ג'יי די ואנס לצד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ערב  בחירות האמצע
המועמד הרפובליקני ל סנאט ב אוהיו ג'יי די ואנס לצד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ערב  בחירות האמצע
ואנס וטראמפ
(צילום: AP)
וולז, מורה במקצועו ששירת בעבר במשמר הלאומי, נתפס כמי שיכול לסייע בגיוס קולותיהם של בוחרים לבנים מאזורי הפריפריה, כאלו שנחשבים לשמרנים יותר, ואף שמינסוטה היא מדינה הנוטה להצביע למועמד הדמוקרטי לנשיאות - הוא עשוי לחזק את התמיכה בהאריס במדינות המפתח הסמוכות לה, וויסקונסין ומישיגן. לצד זאת ספג ביקורת מהצד השמרני בטענה למדיניות פרוגרסיבית שקידם כמושל, כמו מיזם ארוחות בחינם בבתי ספר, עיגון הזכות להפלה בחוק המקומי של מינסוטה ואיסור על טיפולי המרה ללהט"בים.
וולז זכור גם כמושל שעמד במוקד ההתמודדות עם המהומות שפרצו בעקבות רצח העציר השחור ג'ורג' פלויד במיניאפוליס שבמינסוטה ב-2020. המהומות התפשטו אז ממינסוטה לארה"ב כולה, וממנה לשלל מדינות ברחבי העולם. טראמפ טען לאחרונה כי הוא זה שהורה לשלוח באותם ימים את המשמר הלאומי כדי לדכא את המהומות במינסוטה, וכי וולז סירב לעשות זאת כשפנה אליו, אבל לפי רשת CNN הטענה הזו שקרית לחלוטין, ודווקא וולז הוא ששלח את המשמר הלאומי למיניאפוליס כשפרצו המהומות, והוא עשה זאת למעשה שבע שעות לפני שטראמפ איים לשלוח בעצמו את המשמר.