טסלה מפטרת 10% מכוח העבודה העולמי שלה, על רקע הירידה בביקוש למכוניות חשמליות והתגברות התחרות בסין. לפי הדיווחים, החברה מתכוונת לקצץ בסביבות 14 אלף משרות. היא מעסיקה כ-140 אלף עובדים.
"לאורך השנים צמחנו במהירות ופתחנו מספר מפעלים ברחבי העולם", כתב המנכ"ל אילון מאסק בהודעה לעובדים שהודלפה לאתר Electrek. "הצמיחה המהירה הובילה גם לכפילויות בתפקידים ובמשרות בחלק מהתחומים. כחלק מההכנות שלנו לשלב הבא של הצמיחה, חשוב ביותר לבחון כל אספקט בחברה למען הורדת עלויות והגברת הפרודוקטיביות. במסגרת המאמצים הללו ביצענו בדיקה מקיפה של הארגון, והגענו להחלטה הקשה שיש לצמצם את מספר העובדים ביותר מ-10% ברחבי העולם".
לפי מאסק, המהלך יסייע לחברה להיות חדשנית ו"רעבה למחזור הצמיחה הבא". ההכרזה על הפיטורים התפרסמה לאחר שמוקדם יותר החודש דיווחה טסלה על ירידה ראשונה במכירות הרבעוניות מזה ארבע שנים. לפי נתוני החברה, המכירות ירדו ברבעון ב-8.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בחברה האשימו בין השאר סגירות מפעלים כתוצאה מהשיבושים בים האדום והצתה במפעל בברלין.
מאז יולי מניית החברה נפלה ביותר מ-40%. זאת בין השאר בעקבות התחרות עם BYD הסינית, שעקפה אותה במכירות ברבעון הראשון. ביום שלישי הבא תפרסם טסלה את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון.
מאסק ציין עוד במכתב כי פיטורים הם הדבר השנוא עליו ביותר, "אך זה חייב להיעשות". עם זאת, מיד לאחר שרכש את פלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) באוקטובר 2022 פעל לפיטורי קרוב למחצית מהעובדים. "אני רוצה להודות לכל מי שעוזב את טסלה על העבודה הקשה שלכם לאורך השנים. אני אסיר תודה לתרומתכם עבור המשימה שלנו, ומאחל לכם כל טוב בעתיד. קשה מאוד להיפרד", כתב. "לכל מי שנשאר, אני רוצה להודות לכם מראש על כל העבודה הקשה שעוד מצפה לנו. אנחנו מפתחים טכנולוגיה מהפכנית במכוניות, באנרגיה ובבינה מלאכותית".