החשש שעלה כאשר פרצה מלחמת רוסיה-אוקראינה, שמחיר ליטר דלק בישראל יזנק בחודש אפריל לסביבות 8 שקלים, נמוג. מחר (רביעי) יפרסם משרד האנרגיה את מחירי הדלק, שייקבעו בחצות הלילה שבין הימים חמישי לשישי, (1 באפריל), ומחיר הדלק ככל הנראה יעלה בשיעור נמוך בהרבה מזה שנחזה תחילה.
כשבוע לאחר שרוסיה פתחה במתקפה על אוקראינה ולאחר שהמערב הודיע על הטלת סנקציות חמורות על רוסיה, יצואנית נפט וגז גדולה, זינק המחיר של חבית נפט בתוך ימים ספורים מסביבות 100 דולר ועד ל-140 דולר. אולם, מאז ירד משמעותית מחיר הדלק והיום נפל הדלק הגולמי מסוג WTI לפחות מ-100 דולר ומחיר הברנט ירד גם הוא בכ-6% לכ-105.75 דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ממשרד האנרגיה נמסר היום ל-ynet כי עד מחר בצהריים יחשבו את מחיר הדלק, בהתאם למחירי הנפט באגן הים התיכון ועל פי שער הדולר הממוצע בחמשת הימים האחרונים, ואז יפורסמו מחירי הדלקים לאפריל. למעשה, כבר ידוע כי שער הדולר הקובע יהיה כ-3.22 שקל - זהה לשער הממוצע בחמשת הימים הקובעים בפברואר. דהיינו, שרק השינוי במחירי חבית הנפט ישפיע על מחיר הדלק בישראל.
על פי הערכות זהירות, מחיר ליטר דלק אוקטן 95 יעלה כנראה בצורה לא מאוד משמעותית כפי שחזו, ולא יחצה את השער של שבעה שקלים וחצי. בתחנות הדלק יעודכן המחיר החדש ביום חמישי בחצות.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי, כולל מע"מ, עומד היום על 7.05 שקל, לאחר שנרשמה עלייה של 34 אגורות במחיר בחודש מרץ לעומת פברואר השנה. מדובר במחיר גבוה ביותר משקל לעומת מרץ 2021, כאשר מחיר ליטר דלק בשירות עצמי עמד על 5.99 שקל.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת, הפטור ממע"מ, עומד כיום על 6.02 שקל, לאחר עלייה של 28 אגורות במרץ לעומת פברואר השנה. התוספת בעד שירות מלא באילת הפטורה ממע"מ היא רק 18 אגורות לליטר דלק.