בנק הפועלים הודיע היום (א') על סיוע משמעותי לתושבי גבול הצפון בעלי המשכנתאות: הבנק יעניק פטור מתשלום משכנתא לשלושה חודשים ללקוחות בעלי נכסים ביישובי הצפון שפונו במלחמה. מדובר בהטבה ראשונה של פטור מלא ממשכנתא לתושבי הצפון שפונו מיישוביהם, לאחר שהטבות דומות ניתנו לתושבי הדרום עם פרוץ המלחמה - מכל הבנקים.
בנק הפועלים יעניק את הפטור המלא מתשלום משכנתא לשלושת ההחזרים החודשיים הקרובים: יולי, אוגוסט וספטמבר וההטבה תחול באופן אוטומטי, ללא צורך בפנייה לבנק. עד כה, התושבים יכלו לדחות את החזרי המשכנתא בהתאם למתווה של בנק ישראל, שהוארך היום עד ספטמבר, אך לא הוצע להם לבטל את ההחזרים לחלוטין למשך שלושה חודשים.
1 צפייה בגלריה
הבית שנפגע במטלה
הבית שנפגע במטלה
הרס במטולה
המהלך מצטרף למהלכים קודמים שביצע בנק הפועלים ובנקים נוספים מאז תחילת המלחמה, כדוגמת הפטור מתשלום משכנתא לשלושה-שישה חודשים ללקוחות בעלי נכסים ביישובי עוטף עזה וכן הטבות נוספות לנפגעי המלחמה.
יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, ראובן קרופיק: "הצעדים עליהם אנו מדווחים היום הם עוד מאמץ במסגרת קיום מחויבותנו לקהילה בישראל ולשליחות החברתית המצופה מכל אחד מאיתנו בתקופה סוערת ומאיימת זו. בצד רציפות השירות והסיוע ללקוחותינו בצפון, נמשיך לעשות למען הקהילה ולמען חוסן האוכלוסייה בצפון".

מתווה דחיית ההלוואות של בנק ישראל הוארך

בתוך כך, בנק ישראל הודיע היום כי יאריך בפעם הרביעית את מתווה הסיוע ללקוחות הבנקים בהתמודדות עם המלחמה, עד סוף ספטמבר. אלה ההקלות שיינתנו לפי המתווה לחודשים הקרובים:
דחיית תשלומי הלוואות ומשכנתאות: התקופה להגשת הבקשות לדחיית הלוואות במסגרת המתווה, תוארך בשלושה חודשים נוספים. יצוין כי תקופת דחיית התשלומים המצטברת המקסימלית במסגרת המתווה תהיה 9 חודשים לכל הלוואה. לקוחות שדחו את התשלומים לתקופה של 9 חודשים ועדיין מתקשים מבחינה כספית לעמוד בתשלומי ההלוואה, יפנו לבנק בו מתנהל חשבונם בבקשה לבחינת הקלות. כל מקרה ייבחן על ידי התאגיד הבנקאי לגופו. יודגש כי הפיקוח על הבנקים מצפה מהבנקים לפעול ברגישות המתבקשת בבחינת בקשות אלו.
פטור מתשלום מרבית העמלות המשמשות לניהול השוטף של חשבון העו"ש (בהתאם לטבלה המעודכנת המופיעה בנספח להודעה) ולפטור מריבית על יתרת חובה בחשבון עו"ש: הקלות אלו יוארכו במסגרת המתווה בשלושה חודשים נוספים לאוכלוסיית המעגל הראשון, בדומה לתנאי המתווה המקוריים אשר מפורסמים באתר האינטרנט של בנק ישראל.
בהתייחס לפטור מריבית על יתרת חובה בחשבון עו"ש עסקי לבעלי עסקים: פטור זה הורחב ויינתן לכל עסק עם מחזור פעילות שנתי של עד 10 מיליון שקלים (במקום 5 מיליון שקלים) - הרחבת אוכלוסיית בעלי העסקים הזכאים לפטור מחיוב בריבית על יתרת החובה בחשבון העו"ש (נכון להיות הלקוח במינוס בחשבונו ערב מועד פרסום המתווה הנוכחי) וזאת עד ליתרת חובה של 30,000 שקל למשך שלושה חודשים, בהתאם ליתרות החובה בפועל.
המשך מתן ההטבות באופן יזום לחיילי מילואים שנמצאים בשירות פעיל, שביניהם פטור מעמלות וספיגת ריבית ביתרת חובה בעו"ש ובחשבון העסקי בהתאם לתנאי המתווה.