לקראת יציאת מאות אלפי ישראלים לנופש בחו"ל עם תחילת החופש הגדול בסוף החודש, מחיר הטיולים ממשיך להאמיר בשל העלייה בשערי הדולר והאירו.
על רקע ההערכות שעסקת חטופים והפסקת הלחימה בעזה מתרחקים ובצל האיומים הישראלים להחמרת התגובות על הירי מלבנון נחלש היום (ב') השקל. הדולר והאירו עולים ב-0.4%: הדולר נסחר סביב 3.73 שקלים, כששערו היציג נקבע על 3.732. האירו חצה שוב את רף 4 השקלים ונסחר סביב שער זה, לאחר שבקביעת שערו היציג הוא ירד מעט ל-3.996.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
בימים האחרונים היו תנודות רבות בשערי המטבעות הזרים בשל הערכות שהשתנו מיום ליום בדבר הסיכויים לעסקת חטופים והפסקה לפחות זמנית של המלחמה מחד, עקב הודעות אופטימיות כביכול שנמסרו על ידי בכירים בחמאס, לעומת שלילת תשובת החמאס ששינתה את תוואי הצעת ביידן ונתניהו והביאה את ישראל בתמיכת ארה"ב לדחיית "המתווה המתוקן".
בבורסה דווקא נרשמות היום עליות שערים של כ-1.5% במדדים השונים. הדבר מוסבר בתיקון מסוים של ירידות השערים של השבועות האחרונים ובנתוני האינפלציה הנמוכים מהתחזיות שעשויים אולי להוביל להפחתת ריבית בחודשים הקרובים, למרות שרוב האנליסטים שוללים אפשרות כזאת להחלטה הבאה שתהיה ב-8 ביולי.
פורסם לראשונה: 12:48, 17.06.24