אילון מאסק ממשיך למכור את מניותיו בטסלה. האיש, שהחזיק עד ממש לאחרונה בתואר העשיר בעולם, מכר לא פחות מ-22 מיליון מניות של יצרנית הרכב מיום שני עד רביעי שהשווי שלהן הוא 3.6 מיליארד דולר. מתחילת 2022 מכר מאסק מניות של החברה בשווי של 40 מיליארד דולר. לפני שנה הוא החזיק ב-17% ממניות טסלה, ואילו כעת ב-13.4%.
המכירה הנוכחית של המניות היא המשמעותית ביותר של מאסק מאז שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר באוקטובר האחרון. לא ברור מפורשות אם המכירה הנוכחית קשורה לטוויטר, אבל היא מתסכלת את המשקיעים, שנסערים מכך שרוב המיקוד שלו ומשאביו הולכים לטוויטר על חשבון טסלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: רויטרס)
"זה לא נותן הרבה אמון בעסק, או מראה על מיקוד היחס שלו כלפי טסלה", אמר טוני סיקאמור, אנליסט בברוקראז' IG Markets, בו טסלה היא מניה פופולרית עבור משקיעים קטנים. "זה לא מצב טוב. דיברתי עם הרבה משקיעים שיש להם מניות של החברה, והם זועמים לחלוטין על מאסק".
מחיר המניה של טסלה נחתך השנה בחצי, והיא נסחרת ב-156.8 דולר. "זה מתחיל להיות מעייף עבור המשקיעים", הוסיף טארק הורצ'אני, ראש מחלקת עסקאות בברוקראז' Maybank Securities בסינגפור.
כזכור, עד לפני יומיים מאסק עוד החזיק בתואר האיש העשיר בעולם, אבל על רקע נפילת המניות החדה של טסלה ורכישת טוויטר שגזלה לא מעט כסף מהונו הפרטי, הוא ירד למקום השני. מי שעלה על חשבונו לפסגה הוא ברנאר ארנו, בעלי תאגיד מוצרי היוקרה לואי ויטון, שהונו מוערך ב-188.6 מיליארד דולר, ואילו זה של מאסק עומד על 176 מיליארד דולר. מתחילת השנה איבד מאסק למעלה מ-100 מיליארד דולר מתחילת השנה.

מאסק טוען כי "מטורף" עקב אחרי הבן שלו

טוויטר החליטה להשעות פרופיל ברשת החברתית שעקב בזמן אמת אחרי מטוסו הפרטי של מאסק. במקביל, המיליארדר מאיים לתבוע את מפעיל החשבון בטענה כי עקב והטריד קשות את בנו. "אתמול בלילה מישהו מטורף, שכנראה חשב שזה אני, עקב אחרי מכונית שהסיעה את הבן שלי. בהמשך הוא גם עלה על מכסה המנוע ומנע מהמכונית לנסוע", אמר מאסק.
השעיית החשבון מגיעה חודש בלבד לאחר שמאסק אמר כי מחויבותו היא לחופש הביטוי של משתמשי טוויטר ואין בכוונתו להשעות פרופילים: "אפילו לפרופיל שעוקב אחרי המטוס שלי, למרות שזה סיכון ישיר לביטחון האישי שלי".
אתמול הוא כבר שינה: "כל פרופיל שמציג מידע על מיקום בזמן אמת של מישהו יושעה מכיוון שמדובר בסיכון אישי". מצד שני, מאסק אמר כי "פרסום מיקום של מישהו באיחור קל לא מהווה בעיה בטיחותית, אז זה בסדר".
הפרופיל שנקרא ElonJet הופעל על ידי ג'ק סוויני, סטודנט בן 20, שעקב אחרי תנועות המטוס הפרטי של בעלי טוויטר באמצעות נתונים זמינים ברשות הציבורית לתעופה. גם הפרופיל האישי של סוויני הושעה.
2 צפייה בגלריה
החשבון שעקב אחרי מטוסו של מאסק
החשבון שעקב אחרי מטוסו של מאסק
החשבון שעקב אחרי מטוסו של מאסק
(צילום מסך)
סוויני, שמפעיל גם פרופילים דומים למעקב אחרי מטוסו של מאסק בפייסבוק, אינסטגרם וטלגרם, אמר לכלי התקשורת כי השעייתו הייתה "הפתעה לאנשים רבים מכיוון שמאסק אמר בפומבי שלא יעשה זאת. זה רק מראה שהוא יכול לשחק עם החוקים איך שהוא רוצה, ועבור מי שהוא רוצה".
בשבת צייץ סוויני כי אלה אירווין, סגנית נשיא טוויטר לבטיחות, דרשה שהחשבון יהיה פחות גלוי למשתמשי הרשת החברתית. בראיונות קודמים טען הסטודנט כי דחה הצעה על סך 5,000 דולר ממאסק לסגור את הפרופיל.
במקביל לחשבון שעקב אחרי מטוסו של מאסק, חשבונות דומים שעקבו אחרי מטוסיהם של מארק צוקרברג, ג'ף בזוס וביל גייטס, הושעו גם כן.

ריגל עבור סעודיה: 3.5 שנות מאסר לעובד טוויטר לשעבר

בית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו קבע כי עובד טוויטר לשעבר, אחמד אבואממו, ישלח ל-3.5 שנות מאסר, אחרי שהורשע באוגוסט האחרון בריגול עבור סעודיה. אבואממו, תושב ארה"ב שנולד במצרים, הורשע כי מסר לשלטונות הסעודים מידע אישי על משתמשי טוויטר שביקרו את הממלכה. הוא גם הואשם בהלבנת הון וקשירת קשר לביצוע הנוראה באמצעות זיוף מסמכים.
הרשעתו זכתה לתשומת לב לאומית כאשר ראש מחלקת האבטחה לשעבר בטוויטר הפך לחושף שחיתויות, ואמר לקונגרס האמריקני שהריגול של אבואממו משקף את אבטחת המידע הרופפת בטוויטר, שאף מהווה איום על הביטחון הלאומי.