המאבק המתמשך בין מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים לבין השר הממונה עליה, דוד אמסלם, מסלים. רוזנבוים שיגרה היום (ראשון) מכתב בנוסח חריף לשר לשיתוף פעולה אזורי, שמונה על ידי ראש הממשלה להיות האחראי גם על החברות הממשלתיות, וכתבה בין השאר כי "הניסיון להלך עליי אימים לא יצלח". רוזנבוים אמרה בשיחות סגורות כי היא לא תתפטר מרצונה "כי זה בדיוק מה שרוצה אמסלם".
במכתבה טוענת רוזנבוים כי אמסלם מקבל החלטות שהן בבחינת "דרישות לא לגיטימיות ולחצים פסולים" ומאשימה את השר כי הוא מנסה לפגוע בשמה הטוב שוב ושוב, ומתייחס אליה בלשון בוטה תוך כוונה להדיחה בהקדם מתפקידה כמנהלת רשות החברות הממשלתיות, החולשת על 70 חברות ממשלתיות שמנהלות מאות מיליארדי שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
(צילומים: יח"צ, רפי קוץ)
בין השאר כותבת רוזנבוים במכתבה: "לצערי, מאז כניסתך לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי, הופנו כלפיי דרישות לא לגיטימיות ולחצים פסולים שנועדו לגרום לי לסגת ממהלכים מחויבים לשמירה על הוראות הדין, על רקע עמידתי על קיום הליכים ותהליכים מתחייבים בשורה של נושאים המצויים באחריותי, וסירובי לתת יד למהלכים בלתי תקינים, תוך מהלך מכוון לפגיעה בשמי ובמעמדי".
רוזנבוים טוענת כי לצד הבנתה שיש לקיים את מדיניות השרים הממונים על הרשות, עליה לציין כי "בימים האחרונים החמרת באופן משמעותי את הטון הבוטה שבו אתה פונה אלי ומתנסח כלפיי ובחרת להטיח בי שורה של הכפשות והאשמות שווא, תוך פגיעה חמורה בשמי הטוב, ותוך הפצת הדברים ברבים. ייחסת לי שקרים והטעיות וטענת כי ביצעתי עבירת משמעת ואף למדתי כי הרחקת לכת וייחסת לי מעשים פליליים ופגיעה בטוהר המידות. אלה הם דברי הבל שאינם ראויים כלל להתייחסות".
עוד כותבת מנהל רשות החברות הממשלתיות, כי "התנהלותך פוגעת במעמדה ובתדמיתה של רשות החברות הממשלתיות וכן במעמדם ובכבודם של מנהליה ועשרות עובדיה המסורים של הרשות".
רוזנבוים טוענת בפני השר הממונה אמסלם כי "נראה כי התנהלות בוטה זו מיועדת לייצר משבר אמון מלאכותי, מתוך כוונה להכשיר מהלך שתכליתו לסלק אותי מהדרך, לאור עמידתי על קיום הוראות הדין וכללי המנהל הציבורי".
בין השאר היא מונה כסיבה לכך את עמדתה לקראת השימוע להדחת יו"ר הדואר, מישאל וקנין, והתנגדותה להדחתו, התנגדותה להדחת מנכ"ל רכבת ישראל, אזהרתה בעניין ההשלכות של אי מינוי יו"ר לחברת החשמל ועוד.
וכאן כותבת רוזנבוים: "אני רואה חשיבות להבהיר באופן הברור ביותר - ניסיון להלך עלי איימים לא יצלח. אינני יראה מפני התמודדות על אמת מקצועית ועל הגנת האינטרס הציבורי".
יצוין, כי אמסלם כבר התבטא בשיחות עם מקורביו כי הוא יבטל את "נבחרת הדירקטורים" והחשש במשרד האוצר הוא מפני ביצוע של שורת מינויים שלח מקורבים ופעילים פוליטיים לכ-200 משרות פנויות של דירקטורים וראשי דירקטורים בחברות הממשלתיות, בדיוק מה שביקש לפני עשור למנוע שר האוצר לשעבר ח"כ יאיר לפיד, כאשר יזם את הקמת "נבחרת הדירקטורים", שבמסגרתה ניתן למנות רק בעלי תארים ואישים בעלי כישורם בתחום אחריותה ופעילותה של כל חברה ממשלתית.