רשת am:pm סגרה את אתר ואפליקציית משלוחי האונליין שלה, והמחירים בהזמנה דרך האינטרנט עלו: הרשת עברה למשלוחים דרך אפליקציית וולט (Wolt) בלבד, ולקוחות הופתעו לגלות כי המוצרים התייקרו בעד 21%.
הרשת הפעילה עד כה אתר ואפליקציה משלה דרכם הזמינו הלקוחות משלוחים. לפני חודש קיבלו לקוחות הרשת הודעה כי האתר והאפליקציה נסגרו וניתן להזמין משלוחים רק דרך אפליקציית וולט. באתר הרשת מופיעה הודעה: "בקיצור, כל המשלוחים עברו ל-Wolt".
כעת, הלקוחות מתלוננים שחלה עלייה חדה במחירי המוצרים בהשוואה למחירים שהיו באפליקציה ובאתר שבוטלו. לקוחת am:pm אמרה ל-ynet: "השבוע הזמנתי מאמ:פם דרך וולט לאחר שהתבשרתי לפני חודש שהאפליקציה שלהם מבוטלת. אני קונה סל זהה בעקרון והתחושה שלי הייתה ששילמתי יותר, לכן ערכתי השוואה בין מחירי האפליקציה שבוטלה באמצעות החשבוניות שלי מלפני חודש, לבין המחירים כעת וגיליתי פערים משמעותיים גם ביחס ליאנגו, ואפילו ביחס לסופר של וולט.
"נראה לי שהם ניצלו את המעבר כדי להעלות מחירים מטעמם, בלי קשר למחיר היצרן, והפילו על הלקוחות את העלויות העודפות שנוספו להם עקב המעבר לוולט. גם ככה הכל מתייקר, גם ללא התוספת שלהם. אני לא מתכוונת לרכוש דרכם יותר".
שימו לב לפערי המחיר שמתגלים בהשוואת חשבונית שהתקבלה אצל הלקוחה מאפליקציית am:pm ז"ל ב-15 בנובמבר, לעומת מחירי הזמנת אונליין מ-am:pm דרך וולט. אלה מוצרים שהיצרנים שלהם לא העלו מחירים במהלך החודש האחרון, אבל כן התייקרו במעבר למשלוחי וולט.
מארז נייר טואלט פסטל לילי 32 גלילים עלה בנובמבר בהזמנה דרך אפליקציית am:pm 41.90 שקל ללא מבצע, וכעת דרך וולט 50.90 שקל, תוספת של 9 שקלים למוצר: התייקרות של 21.5%. משקה אנרגיה מונסטר בפחית של 500 מ"ל עולה כעת 2 שקלים יותר. הוא התייקר ב-21% מ-9.5 שקלים באפליקציה ובאתר של am:pm (ובמבצע כמות בנובמבר: 8.45 שקלים) ל-11.50 שקל כעת.
מוצרים נוספים שהתייקרו הם מילקי שטראוס אקסטרה קצפת, שמחירו עלה מ-4.5 שקלים ל-5.30 שקלים, התייקרות של 18%. שקיות אשפה סנו סושי לפח קטן 100 יחידות עלו בנובמבר 22.90 שקל, וכעת נוספו להם 4 שקלים: הן נמכרות ב-26.90 שקל, עליית מחיר של 17.5%. כ-4 שקלים נוספו גם לגבינת קשקבל 200 גרם תנובה, שעלתה באפליקציה של הרשת 33.90 שקל, וכעת מחירה באפליקציית וולט זינק ל-38.20 שקל, התייקרות של 13%. לבוראטה 125 גרם של מחלבות גד נוספו 2.20 שקלים: היא עלתה דרך אתר am:pm 20.90 שקל וכעת 23.10 שקל, התייקרות של 10%.
מלח לימון 80 גרם התייקר בהזמנה אונליין מ-am:pm, מ-6.90 שקלים באפליקציה ובאתר ל-7.90 שקלים דרך וולט בלבד כעת, עליית מחיר של יותר מ-14%; וגלידת בן אנד ג'ריס התייקרה בכ-4%, מ-25.90 ל-26.90 שקל, אם כי בנובמבר היה מבצע על הגלידה שהוריד את מחירה ל-21.90 שקל.
פערים גם בין קנייה בחנות am:pm לקנייה אונליין דרך וולט
שימו לב שכעת, קנייה פיזית בסניף לרוב תעלה לכם פחות מקנייה אונליין מאותו הסניף, וזה עוד לפני שמוסיפים לעלות דמי משלוח, "דמי טיפול" של שני שקלים שוולט גובה וטיפ לשליח. לדוגמה, בסניף am:pm כצנלסון גבעתיים, מרכך כביסה בדין אקסטרה 960 מ"ל נמכר ב-19.90 שקל, ובהזמנת וולט מאותו הסניף בדיוק תשלמו עליו 23.90 שקל. כלומר, קניית אונליין מהסניף דרך וולט תעלה לכם 4 שקלים יותר והיא מגלמת התייקרות של 20% בהזמנה באונליין מהסניף לעומת קנייה פיזית בסניף.
גבינת עמק קלאסית דק דק נמכרת ב-19.90 שקל בסניף הזה ודרך וולט מאותו סניף היא נמכרת ב-22.90 שקל, פער של 3 שקלים והתייקרות של 15% בהזמנה באונליין מהחנות, לעומת קנייה פיזית בחנות.
גבינת גוש חלב תנובה פרוסה במשקל 200 גרם נמכרת ב-17.20 שקל בסניף, ואילו בהזמנה מוולט מאותו הסניף היא תעלה 19.70 שקל, עליית מחיר של 2.5 שקלים והתייקרות של כ-14% בהזמנה באונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית בחנות.
פסטרמה הודו בדבש זוגלובק 330 גרם נמכרת בסניף הזה ב-35.90 שקל (ובמבצע בקנייה מעל 5 שקלים: 32.50 שקל). בוולט, הפסטרמה הזאת מוצעת דרך אותו סניף, ב-39.70 שקל ללא מבצע: 4 שקלים יותר והתייקרות (גם ללא המבצע) של 10.5% לעומת קנייה פיזית בסניף.
לחם עננים ברמן נמכר בחנות בה ביקרנו ב-14.90 שקל במקום ב-16.90 שקל. בוולט תשלמו עליו 2 שקלים יותר, 18.90 שקל, התייקרות של 10.5%. אגב, על לחמניות של המותג עננים יש מבצע בסניף ודרך וולט אין. קוטג' תנובה נמכר בחנות שבדקנו ב-6.40 שקלים ובוולט דרך אותה החנות, 6.90 שקלים. התייקרות של 8% בהזמנה באונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית בחנות.
משקה שיבולת שועל של אלפרו נמכר בחנות הזאת ב-16.90 שקל, בעוד דרך וולט הזמנה מאותה חנות תעלה 17.90 שקל - פער של שקל והתייקרות של 6% בהזמנה אונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית בחנות. כתף בקר מעושנת של טירת צבי במשקל 400 גרם נמכרת בסניף ב-41.90 שקל, ואילו דרך וולט מאותו הסניף היא נמכרת ב-43.90 שקל, התייקרות של 5% בהזמנה באונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית בסניף.
בדקנו ומצאנו פערים דומים גם בשתי חנויות אחרות של am:pm, כך שהמחירים בסניף לרוב עדיפים לעומת הזמנה אונליין דרך וולט. מבצעי הסניפים לרוב לא קיימים באונליין בוולט, אך מוצעים שם מבצעים אחרים על מוצרי am:pm, שייתכן שהם ייחודיים לוולט.
בוולט מסרו בתגובה כי הם אינם אחראים לתמחור של מוצרי am:pm.
מרשת המזון נמסר: "ל-am:pm מגוון רחב של מוצרים במחירים הוגנים. כשירות ללקוחות המעוניינים לקבל את המוצרים עד הבית, הרחבנו את השרות באמצעות וולט. ב- am:pmמאמינים בזכות הבחירה של הלקוחות לבצע את הרכישה בזמן ובמקום המועדף על ידם".