רשת ‏am:pm‏ סגרה את אתר ואפליקציית משלוחי האונליין שלה, והמחירים בהזמנה דרך האינטרנט עלו: ‏הרשת עברה למשלוחים דרך אפליקציית וולט (‏Wolt‏) בלבד, ולקוחות הופתעו לגלות כי המוצרים התייקרו ‏בעד 21%. ‏
הרשת הפעילה עד כה אתר ואפליקציה משלה דרכם הזמינו הלקוחות משלוחים. לפני חודש קיבלו לקוחות ‏הרשת הודעה כי האתר והאפליקציה נסגרו וניתן להזמין משלוחים רק דרך אפליקציית וולט. באתר הרשת ‏מופיעה הודעה: "בקיצור, כל המשלוחים עברו ל-‏Wolt‏".‏
7 צפייה בגלריה
ההודעה באתר של am:pm
ההודעה באתר של am:pm
ההודעה באתר של am:pm
כעת, הלקוחות מתלוננים שחלה עלייה חדה במחירי המוצרים בהשוואה למחירים שהיו באפליקציה ובאתר ‏שבוטלו. לקוחת ‏am:pm‏ אמרה ל-‏ynet‏: "השבוע הזמנתי מאמ:פם דרך וולט לאחר שהתבשרתי לפני חודש ‏שהאפליקציה שלהם מבוטלת. אני קונה סל זהה בעקרון והתחושה שלי הייתה ששילמתי יותר, לכן ערכתי ‏השוואה בין מחירי האפליקציה שבוטלה באמצעות החשבוניות שלי מלפני חודש, לבין המחירים כעת וגיליתי ‏פערים משמעותיים גם ביחס ליאנגו, ואפילו ביחס לסופר של וולט. ‏
‏"נראה לי שהם ניצלו את המעבר כדי להעלות מחירים מטעמם, בלי קשר למחיר היצרן, והפילו על הלקוחות ‏את העלויות העודפות שנוספו להם עקב המעבר לוולט. גם ככה הכל מתייקר, גם ללא התוספת שלהם. אני ‏לא מתכוונת לרכוש דרכם יותר".‏
שימו לב לפערי המחיר שמתגלים בהשוואת חשבונית שהתקבלה אצל הלקוחה מאפליקציית ‏am:pm‏ ז"ל ב-‏‏15 בנובמבר, לעומת מחירי הזמנת אונליין מ-‏am:pm‏ דרך וולט. אלה מוצרים שהיצרנים שלהם לא העלו ‏מחירים במהלך החודש האחרון, אבל כן התייקרו במעבר למשלוחי וולט. ‏
מארז נייר טואלט פסטל לילי 32 גלילים עלה בנובמבר בהזמנה דרך אפליקציית ‏am:pm 41.90‎‏ שקל ללא ‏מבצע, וכעת דרך וולט 50.90 שקל, תוספת של 9 שקלים למוצר: התייקרות של 21.5%. משקה אנרגיה ‏מונסטר בפחית של 500 מ"ל עולה כעת 2 שקלים יותר. הוא התייקר ב-21% מ-9.5 שקלים באפליקציה ‏ובאתר של ‏am:pm‏ (ובמבצע כמות בנובמבר: 8.45 שקלים) ל-11.50 שקל כעת. ‏
7 צפייה בגלריה
פסטרמה זוגלובק שנמכרת ב-35.90 שקל בסניף כצנלסון גבעתיים שלam:pm
פסטרמה זוגלובק שנמכרת ב-35.90 שקל בסניף כצנלסון גבעתיים שלam:pm
פרושוטו בקר של טירת צבי שנמכר ב-35.90 שקל בסניף כצנלסון גבעתיים
(צילום: מירב קריסטל)
7 צפייה בגלריה
פרושוטו בקר של טירת צבי, שנמכר ע"י am:pm בוולט ב-43.20 שקל
פרושוטו בקר של טירת צבי, שנמכר ע"י am:pm בוולט ב-43.20 שקל
פרושוטו בקר של טירת צבי, שנמכר ע"י am:pm בוולט ב-43.20 שקל
(צילום מסך מתוך אפליקציית וולט)
מוצרים נוספים שהתייקרו הם מילקי שטראוס אקסטרה קצפת, שמחירו עלה מ-4.5 שקלים ל-5.30 שקלים, ‏התייקרות של 18%. שקיות אשפה סנו סושי לפח קטן 100 יחידות עלו בנובמבר 22.90 שקל, וכעת נוספו ‏להם 4 שקלים: הן נמכרות ב-26.90 שקל, עליית מחיר של 17.5%. כ-4 שקלים נוספו גם לגבינת קשקבל ‏‏200 גרם תנובה, שעלתה באפליקציה של הרשת 33.90 שקל, וכעת מחירה באפליקציית וולט זינק ל-38.20 ‏שקל, התייקרות של 13%. לבוראטה 125 גרם של מחלבות גד נוספו 2.20 שקלים: היא עלתה דרך אתר ‏am:pm 20.90‎‏ שקל וכעת 23.10 שקל, התייקרות של 10%. ‏
מלח לימון 80 גרם התייקר בהזמנה אונליין מ-‏am:pm‏, מ-6.90 שקלים באפליקציה ובאתר ל-7.90 ‏שקלים דרך וולט בלבד כעת, עליית מחיר של יותר מ-14%; וגלידת בן אנד ג'ריס התייקרה בכ-4%, מ-‏‏25.90 ל-26.90 שקל, אם כי בנובמבר היה מבצע על הגלידה שהוריד את מחירה ל-21.90 שקל. ‏

פערים גם בין קנייה בחנות ‏am:pm‏ לקנייה אונליין דרך וולט ‏

שימו לב שכעת, קנייה פיזית בסניף לרוב תעלה לכם פחות מקנייה אונליין מאותו הסניף, וזה עוד לפני ‏שמוסיפים לעלות דמי משלוח, "דמי טיפול" של שני שקלים שוולט גובה וטיפ לשליח. ‏לדוגמה, בסניף ‏am:pm‏ כצנלסון גבעתיים, מרכך כביסה בדין אקסטרה 960 מ"ל נמכר ב-19.90 שקל, ‏ובהזמנת וולט מאותו הסניף בדיוק תשלמו עליו 23.90 שקל. כלומר, קניית אונליין מהסניף דרך וולט תעלה ‏לכם 4 שקלים יותר והיא מגלמת התייקרות של 20% בהזמנה באונליין מהסניף לעומת קנייה פיזית בסניף. ‏
גבינת עמק קלאסית דק דק נמכרת ב-19.90 שקל בסניף הזה ודרך וולט מאותו סניף היא נמכרת ב-22.90 ‏שקל, פער של 3 שקלים והתייקרות של 15% בהזמנה באונליין מהחנות, לעומת קנייה פיזית בחנות. ‏
7 צפייה בגלריה
שמן זית של האופה שנמכר בסניף am:pm כצלנסון גבעתיים ב-51.90 שקל
שמן זית של האופה שנמכר בסניף am:pm כצלנסון גבעתיים ב-51.90 שקל
שמן זית של האופה שנמכר בסניף am:pm כצלנסון גבעתיים ב-51.90 שקל
(צילום מסך מתוך אפליקציית וולט)
7 צפייה בגלריה
שמן זית של am:pm שנמכר בוולט ב-62.90 שקל
שמן זית של am:pm שנמכר בוולט ב-62.90 שקל
שמן זית של am:pm שנמכר בוולט ב-62.90 שקל
( צילום מסך מתוך אפליקציית וולט)
גבינת גוש חלב תנובה פרוסה במשקל 200 גרם נמכרת ב-17.20 שקל בסניף, ואילו בהזמנה מוולט מאותו הסניף היא תעלה 19.70 ‏שקל, עליית מחיר של 2.5 שקלים והתייקרות של כ-14% בהזמנה באונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית ‏בחנות.‏
פסטרמה הודו בדבש זוגלובק 330 גרם נמכרת בסניף הזה ב-35.90 שקל (ובמבצע בקנייה מעל 5 שקלים: ‏‏32.50 שקל). בוולט, הפסטרמה הזאת מוצעת דרך אותו סניף, ב-39.70 שקל ללא מבצע: 4 שקלים יותר ‏והתייקרות (גם ללא המבצע) של 10.5% לעומת קנייה פיזית בסניף. ‏
לחם עננים ברמן נמכר בחנות בה ביקרנו ב-14.90 שקל במקום ב-16.90 שקל. בוולט תשלמו עליו 2 שקלים ‏יותר, 18.90 שקל, התייקרות של 10.5%. אגב, על לחמניות של המותג עננים יש מבצע בסניף ודרך וולט ‏אין. קוטג' תנובה נמכר בחנות שבדקנו ב-6.40 שקלים ובוולט דרך אותה החנות, 6.90 שקלים. התייקרות ‏של 8% בהזמנה באונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית בחנות. ‏
משקה שיבולת שועל של אלפרו נמכר בחנות הזאת ב-16.90 שקל, בעוד דרך וולט הזמנה מאותה חנות תעלה ‏‏17.90 שקל - פער של שקל והתייקרות של 6% בהזמנה אונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית בחנות.‏ כתף בקר מעושנת של טירת צבי במשקל 400 גרם נמכרת בסניף ב-41.90 שקל, ואילו דרך וולט מאותו הסניף היא נמכרת ב-‏‏43.90 שקל, התייקרות של 5% בהזמנה באונליין מהחנות לעומת קנייה פיזית בסניף. ‏
7 צפייה בגלריה
משקה שיבולת שועל אלפרו בסניף am:pm בגבעתיים
משקה שיבולת שועל אלפרו בסניף am:pm בגבעתיים
משקה שיבולת של am:pm שנמכר בסניף כצנלסון בגבעתיים ב-16.90 שקל
7 צפייה בגלריה
משקה שיבולת של am:pm שנמכר בוולט ב-17.90 שקל
משקה שיבולת של am:pm שנמכר בוולט ב-17.90 שקל
משקה שיבולת של am:pm שנמכר בוולט ב-17.90 שקל
(צילום מסך מתוך אפליקציית וולט)
בדקנו ומצאנו פערים דומים גם בשתי חנויות אחרות של ‏am:pm‏, כך שהמחירים בסניף לרוב עדיפים לעומת ‏הזמנה אונליין דרך וולט. מבצעי הסניפים לרוב לא קיימים באונליין בוולט, אך מוצעים שם מבצעים אחרים ‏על מוצרי ‏am:pm‏, שייתכן שהם ייחודיים לוולט. ‏
בוולט מסרו בתגובה כי הם אינם אחראים לתמחור של מוצרי ‏am:pm‏. ‏
מרשת המזון נמסר: "ל-‏am:pm‏ מגוון רחב של מוצרים במחירים הוגנים. כשירות ללקוחות המעוניינים לקבל ‏את המוצרים עד הבית, הרחבנו את השרות באמצעות וולט. ב-‏‎ am:pmמאמינים בזכות הבחירה של ‏הלקוחות לבצע את הרכישה בזמן ובמקום המועדף על ידם".‏