חברת קיצ'ן גלרי ב.ס.ט (גלרי מטבחים) סגרה את המפעל והחנות שלה ביבנה והשאירה לקוחות עם מטבחים חלקיים, פגומים או ללא מטבח כלל. לקוחות גילו שהמקום נסגר כשהגיעו לחנות ומצאו אותה סגורה וחשוכה ועל דלתה שלט שמפנה למשכיר המבנה. הבעלים של החברה הם יגאל סורוצקין ועדי טבוך, שלכאורה גייסו לקוחות עד הרגע האחרון ולטענת לקוחות - קיבלו מהם תשלומים מלאים על המטבחים עוד בטרם החלה העבודה או בטרם הסתיימה העבודה.
9 צפייה בגלריה
"התקינו מטבח מלא בליקויים ואז נעלמו". המטבח של איציק מורט
"התקינו מטבח מלא בליקויים ואז נעלמו". המטבח של איציק מורט
"התקינו מטבח מלא בליקויים ואז נעלמו". המטבח של איציק מורט
(צילום פרטי)
9 צפייה בגלריה
חנות קיצ'ן גלרי הסגורה
חנות קיצ'ן גלרי הסגורה
חנות קיצ'ן גלרי הסגורה
(צילום: פרטי)
לחברה גם ספקים שטוענים שנפגעו ממנה, כולל בונה מטבחים, מנהל מפעל הייצור, ספקי שיש וחומרים נוספים, עובדים שטוענים על תקלות בהפרשות לפנסיה וקבלת משכורות וכ-250 לקוחות שטוענים שנפגעו מהחברה בדרגות שונות. הם הקימו קבוצה בפייסבוק ואחד הנפגעים, איציק מורט מנתיבות, הקים גם קבוצת וואטסאפ כדי לחלוק בסיפוריהם ולנסות למצוא פתרונות.
9 צפייה בגלריה
בעלי החברה יגאל סורוצקי ועדי טבוך
בעלי החברה יגאל סורוצקי ועדי טבוך
בעלי החברה עדי טבוך ויגאל סורוצקי
(צילום מתוך אתר האינטרנט של קיצ'ן גלרי)

הבן נפל ב-7 באוקטובר, הוריו שילמו על מטבח שלא יותקן

אלה פופוב בלקין היא אימו של ניר ניקיטה פופוב, שנרצח ב-7 באוקטובר כשהיה בדרכו לעבודה כמאבטח של השר שלמה קרעי, במושב זימרת בעוטף עזה. הוא נורה למוות על-ידי מחבלי חמאס בצומת מפלסים. הוריו השבורים ביקשו להגשים את אחד מחלומותיו: מטבח חדש לביתם. "הבן שלי תמיד אמר לי: 'אמא הכל מושלם בבית, רק צריך להחליף מטבח'. למרות שהוא גדל ועבר לחיות עם בת הזוג שלו, הוא תמיד דיבר על המטבח שלנו".
9 צפייה בגלריה
ניר ניקיטה פופוב
ניר ניקיטה פופוב
ניר ניקיטה פופוב ז"ל
אחרי נפילתו, כמחווה לניר משפחת פופוב החליטה לשפץ את הבית והחליטה לקנות מטבח חדש בגלרי מטבחים. "סיפרתי את הסיפור שלנו לבעלים של גלרי והוא עודד אותי ואמר לי: 'תהיי חזקה, מה עברת'", היא מספרת. "אתמול היו אמורים להביא לנו את המטבח וההתקנה הייתה אמורה להיות היום. אז אנחנו מגלים שהחברה שממנה הזמנו את המטבח עקצה אותנו ולא עונים לנו. נכנסנו לעמוד הפייסבוק שלהם ואנחנו רואים שאנחנו לא היחידים.
"כרגע אנחנו משפחה שכולה עם ילדה קטנה וילד לוחם בצבא, תקועים ללא מטבח ובית הפוך לגמרי. אני זוכרת איך באתי לקבר של ניר בהתלהבות וסיפרתי לו שסוף סוף עשינו מה שהוא רצה כל כך ועכשיו פשוט הדמעות שלי לא מפסיקות לזלוג ואני מרגישה שאכזבתי אותו".

"אצטרך לקחת שוב הלוואה. אני חוששת לבטוח באנשים"

משפחת פופוב שילמו לקיצ'ן גלרי בשני תשלומים: 24,400 שקל לפני מדידות ו-24,400 שקל כשסגרו ביצוע לעבודה. קרוב ל-49 אלף שקל. " הם לא התקשרו אלא שלחו סמס שיגיעו מ-9:00 עד 12:00 עם חלקי המטבח. חיכינו והם לא באו. בעלי החל להתקשר. התקשרנו המון, אין מענה אין כלום.
"כבר באוגוסט בעלי התחיל לדבר עם יגאל, שאמר שעוד מעט המטבח יוצא לפועל. אחר כך התקשרו לומר לנו פתאום שאין מדיח אינטגרלי, למרות שהזמנו מדיח. בעלי התחיל קצת להתעצבן כי עברו 60 יום מאז ההזמנה והבעלים אמר: העובדים שלי היו במילואים. בעלי ענה שהוא יודע שאנחנו משפחה שכולה ואם היה אומר שעובדיו במלחמה לא היה אומר לו מילה. אמר לו אל תדאג, נקנה מדיח אחר ואשלח לך תמונות. לא מדיח, לא תמונות וגם מטבח אין.
"כבר פירקתי את המטבח הישן, הזמנתי שיפוצניק שיעשה שקעים וביוב. הבית כולו בלגן. חבל שלא הלכתי לבתי עסק שאני מכירה באשדוד. אצטרך עכשיו לקחת שוב הלוואה. אני מפחדת להאמין שוב באנשים".

"ההורים על כיסאות גלגלים, כל ההתנהלות פגעה בהם גם נפשית"

לקוחה בשם יובל פיירמן מאשקלון מספרת שהוריה, אבי ואילנית פיירמן, קיבלו מהחברה מטבח פגום: "ההורים שלי הם שני אנשים נכים במצב סיעודי מאשקלון. הם עכשיו במצב קשה מאוד. במהלך המלחמה הם פונו מביתם על-ידי השר חילי טרופר וח"כ קארין אלהרר, בעקבות קשיי ההתניידות לממ"ד עם שני כיסאות גלגלים בזמן אזעקה. אבי הגיע למצב שלא קיבל חמצן ממכשיר החמצן בזמן שהיו כאן הפסקות חשמל בעקבות נפילות.
9 צפייה בגלריה
אבי ואילנית פיירמן
אבי ואילנית פיירמן
אבי ואילנית פיירמן
(צילום: פרטי)
"לאחר שחזרנו לבית באשקלון, אבא שלי התאשפז בגלל דלקות ריאות. בעקבות זה גילינו שכשהבית היה סגור, אירעה נזילה שגרמה לעובש ופטרייה במטבח שגרמה לו לדלקת, היינו צריכים להחליף את המטבח והגענו לחברת גלרי. הסברנו להם את המצב של המשפחה, את הדחיפות, הייתה הבטחה שיעשו הכל כדי לטפל. הם ידעו שאמא שלי מבשלת אוכל לאבא שלי בשירותים כי אין מטבח. היום אנחנו יודעים שההבטחות נכתבו על הקרח.
"אני בחרתי עבורם את גלרי מטבחים מיבנה, כי אמא שלי היתה בהתקף פיברומיאלגיה ולא יכלה להתנייד אז. ביקרתי בארבע חברות לפני כן. חיפשתי ולא מצאתי תביעות על גלרי מטבחים. בדיעבד היו תביעות על גלרי קיצ'ן. הם שינו את השם.
"כשהגענו לחברה התרשמתי. מעולם לא התייחסו אלי בכזאת מקצועיות. זה היה המצג. אבל לא כך היה. התקינו לנו מטבח בצורה רשלנית עם ליקויים וחוסרים של חומרים. שילמנו סך הכל 70 אלף שקל ופשוט חסרים דלתות, ארונות, המון חלקים לא נכונים וחומרים, הנזק נאמד ב-30 אלף שקל. השיפוצניק שלנו הגיע לפה ולא הבין מה זה בכלל - התקינו לנו חלקים לא נכונים למידות. אמא שלי היתיה נוסעת אליהם מאשקלון עם כיסא גלגלים יושבת במשרד ומתחננת לעדי שהיא צריכה את המטבח. עדי לא מגיב לי מאז.
"אמור להגיע לנו שיש מחברה מוכרת. הם אומרים לנו: לא נספק, יש להם חובות אצלנו. כלומר, יש ספקים שלא מוכנים לעבוד איתם.
"ההורים שלי חיים על קצבאות שמהן חסכו כדי לטפל בליקויים בבית שאף הובילו לאשפוז ממושך של אבא שלי. ביום שני האחרון הייתה אמורה להיות התקנה אחרונה שלא יצאה לפועל ונשארנו עם מטבח חלקי ומלא ליקויים וחוסרים. ההורים שלי בדרך כלל הם האנשים הכי שמחים בעולם למרות מצבם, אבל כל ההתנהלות עם המטבח פגעה בהם לא רק כלכלית ופיזית אלא גם נפשית והביאה אותם למצב של התמוטטות, ובגלל זה אני מטפלת בזה.
9 צפייה בגלריה
" נשארנו עם מטבח חלקי ומלא ליקויים וחוסרים". המטבח החסר של משפחת פיירמן
" נשארנו עם מטבח חלקי ומלא ליקויים וחוסרים". המטבח החסר של משפחת פיירמן
" נשארנו עם מטבח חלקי ומלא ליקויים וחוסרים". המטבח החסר של משפחת פיירמן
(צילום פרטי)
"אחרי שהם סגרו, שלחתי את תמונת הוריי ליגאל ולעדי ויגאל. עדי לא ענה ויגאל הגיב: המלחמה פגעה בנו קשות. אמרתי לו: אבל בשישי עדיין סגרת עסקאות עם אנשים. ביום ראשון האחרון הוא אמר לאנשים מבוגרים לפרק את המטבח, ואז לא סיפק את המטבח. למה? אתה לא בפשיטת רגל שחרר את המטבח של ההורים שלי! כבר לא היה מענה. וזה אדם שכשהגענו לעסק שלו בפעם הראשונה הוא הבטיח לי: 'אני מתנהג להורים שלך כמו אל ההורים שלי'".

"הם הונו אותנו לכאורה בכך שביקשו מחירים נמוכים יחסית"

לא ברור אם זאת חברה שתכננה הונאה לכאורה, כזאת שמנהליה מלכתחילה כיוונו לכאורה לגרוף כמה שיותר כסף מלקוחות תמימים ולהקים מטבחים בצורה חאפרית; או שזאת חברה לגיטימית שנקלעה לקשיי אמת ובכוונת בעליה להעבירה הליך של הבראה או פירוק (אחרי שנושיה יגישו בקשה לכך ביהמ"ש).
אם זאת חברה שמטרתה הבראה או פירוק - אזי הצרכנים נמצאים במקום הנמוך ביותר במדרג הנושים ולא בטוח שיקבלו את כספם בחזרה, אבל אם יש גורם שיקנה את החברה – הוא יוכל אולי להשלים את בניית המטבחים שלהם. אם זה תרגיל עוקץ - הסיכוי של הצרכנים לקבל את הכסף בחזרה או את השלמת בניית המטבח - קלוש עד לא קיים.
9 צפייה בגלריה
"הבאתי נגר שאמר לי: צריך לפרק את המטבח ולבנות אותו מההתחלה". המטבח של איציק מורט
"הבאתי נגר שאמר לי: צריך לפרק את המטבח ולבנות אותו מההתחלה". המטבח של איציק מורט
"הבאתי נגר שאמר לי: צריך לפרק את המטבח ולבנות אותו מההתחלה". המטבח של איציק מורט
(צילום פרטי)
רבים מהלקוחות קיבלו לטענתם מטבחים עם ליקויים קשים וחלקים חסרים. איציק מורט שהקים את קבוצת הוואטסאפ של הנפגעים מספר ששילם על מתקן לייבוש כלים שלא הותקן, חזיתות של ארונות ועוד. "אשתי כבר נשברה נפשית מהם", הוא מספר. "שילמנו להם 33 אלף שקל שנה מראש, לבית חדש, תכננו את הבית לפי המטבח, ואין אפשרות כי התקינו לי את המטבח במאי והוא מלא בליקויים. הבאתי נגר שאמר לי: צריך לפרק את המטבח ולבנות אותו מההתחלה. הדלתות לא נסגרות, אי אפשר ליישר אותו. עלי לחיות עם המטבח הזה ככה או לפרק אותו לגמרי. גילינו שהם כיבו את השאלטרים, הם לא פשטו רגל. דיברנו עם עובדים שלהם. יש לנו בקבוצה לקוחה קשישה שהחתימו אותה על מטבח אתמול. הקמתי את הקבוצה כי ראיתי שאין ללקוחות לאן לפנות. הם הונו אותנו לכאורה בכך שהם ביקשו מחירים נמוכים יחסית. אנחנו יודעים שהבעלים עדיין בארץ ומקווים להגיע איתם בכל זאת להסדר".

נגר שעבד עם החברה טוען: "חייבים לי 100 אלף שקל"

נגר שעבד עם החברה וטוען שהיא חייבת לו 100 אלף שקל, מספר על דרך עבודתה: "התחלתי לעבוד איתם ב-2018. כשהם היו בביל"ו. בהתחלה הרמתי אותם למעלה כי בניתי להם את המטבחים. הייתי היצרן שלהם, עד יולי 2021. הם סך הכל היו משרד תיווך - אני הייתי בעצם היצרן, לא היה להם אז מפעל. בניתי 300 מטבחים כמעט ללא תלונות. גם אז התגלעו כבר ויכוחים עם לקוחות - הם טענו שסיכמו איתם דברים אחרים ממה שאני קיבלתי בתוכניות הביצוע. הפסקנו לעבוד יחד כי ספקים העלו לי מחירים והם לא רצו לשלם.
"אני זוכר מקרה של לקוחה מגדרה שבכתה מולי כי המטבח שהתקנתי לה היה עם חתיכת שיש קטנה של 40 ס"מ ליד הכיריים וזהו. היא הסתכלה על המטבח הגמור ובכתה כמו תינוקת: "אני מטומטמת, אני אם חד הורית, חסכתי שקל לשקל וזה לא מה שרציתי". התקשרנו לבעלים ואמרתי לו שקיבלתי תיק לייצור - אולי יש פה תקלה. הוא אמר שעל התוכנית הזאת היא חתמה - אז בעיה שלה. אמרתי לה תירגעי, פירקתי לה את המטבח ובניתי לה מחדש. הגדלתי לה משטח שיש שהוגדל במטר וחצי, עוד ארון עוד מגירות. היא בכתה שוב, הפעם משמחה. הם כמובן לא החזירו לי כסף על זה, אבל מספיק לי הברכה שהיא בירכה אותי. אחר כך הם עברו ליבנה ולא עבדתי איתם יותר. הם מצידם פתחו מפעל, כך שהם בנו את גוף המטבח ואת החלקים לקחו מכמה ספקים - כמו לגו. מגירה מפה, ארון משם".
ספקים שסיפקו לחברה חלקים וחומרים אישרו ל-ynet: "הם חייבים לנו כסף - הדבר נמצא בטיפול של עורכי דין".
9 צפייה בגלריה
התלונות בקבוצת הוואטסאפ של נפגעי קיצ'ן
התלונות בקבוצת הוואטסאפ של נפגעי קיצ'ן
התלונות בקבוצת הוואטסאפ של נפגעי קיצ'ן גלרי

"אמא נתנה את הכסף האחרון שלה למטבח"

לקוחה בשם אסתר בן שלמה, בת 84, היא אחת מיני רבים שנפגעו. בתה ענת הגישה תלונה נגד הבעלים במשטרת אשקלון. "ניסיתי לפנות ליגאל אבל אי אפשר להשיג את הבן אדם. הצטרפתי לקבוצת וואטסאפ של מעל 200 איש, שכולנו איבדנו עשרות אלפי שקלים.
"אמא שלי הזמינה מטבח, כשהיא חיה על קצבת זקנה. לא עניין אותה שזה סכום הכסף האחרון שלה - היא רצתה מטבח חדש. ב-3 בספטמבר עשינו עסקה. ב-4 בספטמבר היא עשתה העברה של 27.5 אלף שקל ממנה, ו-3,000 שקל מאחותי ו-2,500 שקל נוספים דרך ישראכרט שלא מוכנים לבטל את העסקה. ונעקצנו. אני מקווה שהכסף יחזור אבל כרגע המצב לא נראה טוב. עשינו עליו עבודת תחקיר, פנו אלי אנשים שמכירים אותו. לאשתו יש חברת ייעוץ, לשותף שלו יש חברה נוספת ולדעתי הצרכנים צריכים לבוא קודם בפיצוי. לאמא שלי - זה הכסף האחרון שלה בחיים, היא לא פנסיונרית. זה סכום זעום שאיתו היא חלמה לעשות מטבח. אני לא יכולה לומר לה שאין מטבח, היא תקבל עוד התקף לב.
"יש אישה בקבוצה שהנוחבה שרפו לה את הבית, מס רכוש נתנו לה כסף והיא נתנה אותו לגלרי. הבעלים לא פגע בתאגידים, הוא פגע באנשים פשוטים. למזלה של אמא שלי: אנחנו שש בנות ודי מאוחדות - עשינו מגבית ונקנה לה מטבח חדש. סך הכל נשלם כמעט 100 אלף שקל על מטבח".
גם הדר זיו מפ"ת כנראה לא תראה מטבח מגלרי: "קנינו דירה חדשה ורצינו מטבח חדש. יש להם פרסומת מרשימה עם מחיר מפתה ולא ראינו עליהם ביקורות רעות. לכן הגענו ליבנה. לפני כשנה וחצי - סגרנו מטבח בגלרי. הגענו לשם עם הילדים. יגאל היה מקסים ונתן לנו קפה ותה. פיתו אותנו במילים, בהבנה מקצועית ובמתן הנחה יפה, התרשמנו.
"כיוון שהיה לנו זמן רב עד הכניסה לדירה חדשה, לחצו שנשלם את כל הסכום מראש ואנחנו שרצינו להיפטר מתשלום המטבח לקראת הדירה, שילמנו את הכל בשתי פעימות, סה"כ 40 אלף שקל. נתנו לנו אפילו מתנה בוצ'ר לאי במטבח - במקום שיש. לחצנו ידיים ליגאל ועדי והעברנו להם חצי מהסכום באותו רגע ואת החצי השני אחרי כמה ימים. לצערי.
"אחרי כמה ימים נכנסתי לאינטרנט וראיתי שיש המון הליכים משפטיים נגדם. בעלי הלך לדבר איתם והם הסבירו שאלה הרבה תביעות קטנות לא מוצדקות. עבר זמן ועוד שלושה חודשים אנחנו צריכים להיכנס לדירה חדשה, כך שבשבוע שעבר הבנו שאנחנו צריכים כבר לקבוע פגישה לצורך הורדה לביצוע. ואז כל העניין התפוצץ והבנו שנעקצנו קשות.
"צצו לי פרסומים בפייסבוק שהם בדרך לפשיטת רגל. בעלי הלך פיזית לשם למחרת: המקום סגור חשוך. הם פיטרו את העובדים, כסף לא נראה וגם לא מטבח. בקרוב אנחנו אמורים להיכנס לדירה חדשה, חמש נפשות. אנחנו לא יודעים מאיפה נביא עוד סכום כזה שחשבנו שההוצאה הזו מאחורינו. אנחנו חשים כאילו רימו אותנו. כאילו בשיטתיות שיקרו לכולם לכאורה. יש שם אנשים שהוציאו 150 אלף שקל, פירקו מטבח ישן והשאירו אותם ללא מטבח חדש לפני החגים".

החברה: "דבר לא נעשה בזדון"

מחברת קיצ'ן גלרי נמסר: "חברת גלרי הוקמה בשנת 2017 ומאז מכרה, סיפקה מטבחים ונתנה שירות לאלפי לקוחותיה תוך מתן דגש ומאמץ על מתן שירות לכל הפונים. יחד עם זאת, נקלעה החברה לקשיים תזרימיים מכמה סיבות, החל ממלחמת חרבות ברזל וכן סיבות פנים ארגוניות אשר הביאו את החברה למצבה היום. החברה והעומדים בראשה עשו את כל המאמצים האפשריים על מנת להמשיך ולתת שירות כפי שעשו עד היום אך כל המאמצים שנעשו על ידי בעלי המניות בחברה הכוללים גם השקעת כל כספם לא צלחו. לפיכך הוחלט על ידי בעלי המניות בחברה כי כדי למנוע נזקים עתידיים החברה תפסיק את פעילותה ותפורק. גם אנו, בעלי המניות צועדים לתקופה קשה אשר לא תיארנו לעצמנו כי תגיע. למען הסר ספק, אנו מתנצלים בפני כל קהל לקוחותינו על שלא צלחנו לעמוד בקשיי המלחמה אך דבר לא נעשה בזדון. עימכם הסליחה".
כששאלנו מדוע המשיכו להחתים על העסקאות ולקחת כספים מלקוחות עד הרגע האחרון, נמסר מטעמו של יגאל סורוצקי, אחד הבעלים, כי "נחתמו רק שתי עסקאות אחרונות. במעמד העסקאות שולמו מקדמות ולא ידענו כי אנו הולכים לכיוון הזה ועד לרגע האחרון ניסינו לגבש פתרון על מנת להמשיך לעבוד. לעניין שתי העסקאות האחרונות אנו בודקים אפשרות להחזיר את הכסף במידה ונצליח לגייס את הסכומים אשר כידוע הועברו לבנק".