הסתיים תיק היו"ר נגד היו"ר: סיעת "סלע" בה פעל עופר עיני, מי שהיה בעבר יו"ר הסתדרות העובדים החדשה, תשלם לארנון בר דוד, היו"ר הנוכחי של ההסתדרות, ולאשתו הילה בר דוד, סכום של 55 אלף שקל. הוסכם כי הסכום יועבר על ידי בני הזוג כתרומה למטה משפחות החטופים.
פסק הדין ניתן במסגרת פשרה שהושגה בין הצדדים, ובעלי הדין הסמיכו את בית המשפט והשופט גד מינא מבית משפט השלום בתל אביב, לפסוק במחלוקת שנפלה ביניהם על דרך הפשרה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עופר עיני (מימין), הילה וארנון בר דוד
עופר עיני (מימין), הילה וארנון בר דוד
עופר עיני (מימין), הילה וארנון בר דוד
(צילומים: קובי קואנקס, ראובן שוורץ)
ביולי 2022 בר דוד ואשתו תבעו את עיני, שהתמודד מולו לתפקיד יו"ר ההסתדרות בבחירות שנערכו במאי באותה שנה והפסיד, במסגרת תביעת לשון הרע באמצעות עו"ד אילן בומבך. בכתב התביעה נטען כי עיני ונתבעים נוספים פרסמו שלושה סרטונים מבזים ושקריים, הכוללים עשרות דברי דיבה, במסגרת קמפיין בחירות. "בסרטונים, הוצגו פרטים עובדתיים שקריים רבים, המאשימים את התובעים בשחיתות, נהנתנות ועשייה לביתם. הנתבעים פרסמו שקרים אודות התובע מהבחינה המקצועית, בפועלו כיו"ר ההסתדרות. הנתבעים בקיאים מאוד ברזי פועלה של ההסתדרות, במבנה הארגוני שלה ובהסכמיה, והם היו מודעים לשקריות הפרסומים נושא תביעה זו.
"במסגרת הסרטונים, הוצגו ארנון בר דוד ואשתו בתמונות אינטימיות שלהם, תוך פגיעה בפרטיותם והתמקדות במיניותם, בנסיבות העולות כדי הטרדה מינית ועוולה של פגיעה בפרטיות. הסרטונים מציגים את בני הזוג כרהבתנים, באופן שקרי, ובת הזוג מוצגת כ'מלכה', באופן סקסיסטי ופסול", נטען בתביעה. מנגד, הכחישו הנתבעים הטענות נגדם.
דיון בג"ץ על ביטול עילת הסבירותעו"ד אילן בומבךצילום: אלכס קולומויסקי
אתמול (ראשון) התקיים דיון בפני השופט מינא, שהציע לצדדים, בין השאר, כי עיני וסיעת סלע יחזרו בהם מטענה למעשים בלתי נאותים לכאורה מצד בר דוד. כמו כן, הוצע כי עיני וסיעת סלע יתנצלו בפני בני הזוג בר דוד על פרסום תמונותיה בסרטונים שפורסמו מטעמם במסגרת מערכת הבחירות.
עוד הוצע כי "עופר עיני, ארנון בר דוד וכלל הצדדים מודיעים הדדית שהם מכבדים זה את זה ולא הייתה למי מהם כוונה לפגוע באופן אישי בצד האחר במסגרת מערכת הבחירות להסתדרות, וככל שמי מהצדדים נפגע הרי שהצד האחר מתנצל. בית המשפט יפסוק פיצוי בסכום שבין 25 אלף שקל ל-75 אלף שקל, כאשר מוסכם שהסכום שיפסק לחובת סיעת סלע ייתרם כתרומה למטה משפחות החטופים של אירועי ה-7 באוקטובר".
בסוף הדיון הודיעו בני הזוג בר דוד ועיני כי הם מקבלים את ההצעה של בית משפט והיום ניתן פסק הדין.
ועידת האנשים של המדינה 2024 - עובד לשנות - ארנון בר דוד, יו״ר ההסתדרות
(צילום: סנטרל הפקות)