רווחיות שיא לישראייר ברבעון השני של השנה, אותו סיימה עם רווח נקי של כשבעה מיליון דולר, עלייה של כ-44% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-90 מיליון דולר, ירידה של כ-15 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - בעיקר בשל ההאטה בפעילות החברות הבנות המתמחות בתיירות, בדגש על התיירות הנכנסת לישראל, שנפגעה מהמלחמה.
עם זאת, הרווחיות הושפעה לטובה בזכות הישראלים שיצאו בהמוניהם לנפוש בחו"ל, ובעיקר תודות לחיובים עבור תוספת טרולי, שבעבר ניתן היה להעלות אותו לטיסה ללא תשלום. מהדוח עולה כי שיעור מכירת המוצרים הנלווים הכוללים הושבה, מזוודה, טרולי וכדומה, רשם עלייה חדשה והגיע לשיא של כ-6.9 מיליון דולר ברבעון לעומת כ-3.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, המבטאים קצב הכנסות שנתי בטווח שבין 23 ל-28 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
(צילום: מוני שפיר)
ההכנסות מהמוצרים הנלווים הגיעו לשיא של 24 דולר לנוסע בממוצע, פי שניים מהתקופה הקודמת. זאת הודות למערכת טכנולוגית שמשפרת את הפיקוח על התשלום עבור מוצרים נלווים, ומשפרת את השיווק שלהם לנוסעים.
מה שהעיב על הכנסות החברה היה כאמור הירידה בהכנסות של החברות הבנות, שעוסקות בתיירות. דיזינהאוז, חברת הבת של ישראייר, עוסקת בתיירות הנכנסת שכמעט ונעלמה לגמרי מאז פרוץ המלחמה, ורשמה ירידה של כ-20 מיליון דולר בהכנסות. ירידה זאת קוזזה בחלקה מול הגידול במחזור הפעילות של ישראייר.
אורי סירקיס, מנכ"ל החברה, טען בשיחה עם ynet בנוגע להעלאות מחירי הכרטיסים על רקע ביטולי הטיסות הבינלאומיות, כי המחירים אצלם זולים בהשוואה לחברות ישראליות אחרות: "ההוראה של רמי לוי הייתה להביא כמה שיותר נוסעים גם אם נרשום רווח נמוך יותר. הטסנו 308 אלף נוסעים ברבעון, מספר שיא, ומחירי הכרטיסים שלנו זולים יותר ביחס לחברות אחרות". עוד אמר סירקיס כי "בספטמבר המחירים יירדו ויהיו נוחים יותר".
הרווח הגולמי גדל בכ-30% ברבעון השני של השנה, והסתכם לסך של כ-17.6 מיליון דולר, גם תודות לעלייה במחיר כרטיסים ולדברי החברה, גידול זה הינו תוצאה ישירה של השקעה ניכרת בטכנולוגיה ובציוד תעופתי, אותה ביצעה החברה בשנים האחרונות.
יתרות המזומן בקופת החברה בתום הרבעון השני עמדו על כ-16 מיליון דולר, בהשוואה לכ-22.5 מיליון דולר בתום שנת 2023. ירידה זו נרשמה לאור העובדה כי החברה השקיעה סך של 2 מיליון דולר בטיפולי תחזוקה עבור קליטת 2 מטוסים חדשים, 3 מיליון דולר עבור רכישת השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, ועוד כמיליון דולר בהשקעה נוספת בבתי המלון ביוון. כל ההשקעות בוצעו באמצעות הון עצמי, באמצעות השלמת הנפקת אג"ח להמרה לציבור והתאמת בטוחות בתקופת הדוח. בנטרול השקעות אלו, השתפר תזרים המזומנים בכ-7 מיליון דולר.